نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Acm Journal On Computing And Cultural Heritage
آمریکا | کشور |
۲٫۰۲ | Impact Factor |
1556-4673 | ISSN |
1556-4711 | e-ISSN |
2008 تا کنون | مدت فعالیت |
ACM | ناشر |
dl.acm.org | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Computing and Cultural Heritage ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
بخش میراث فرهنگی بسیاری از مناطق فرعی مجزا را در بر می گیرد که ممکن است به دو طبقه بندی عمده تقسیم شوند:
میراث ملموس، مانند کشف، مستندسازی، سازماندهی، تفسیر و ارتباط مصنوعات، بناهای تاریخی، مکانها، موزهها و مجموعهها (از جمله آرشیوهای دیجیتال، فهرستها و کتابخانهها)؛
میراث ناملموس مانند موسیقی، اجرا، داستان سرایی و اساطیر.
در حد فاصل بین این دو حوزه، حوزه تفسیر تاریخی و فرهنگی قرار دارد. افزایش حجم مصنوعات و مجموعههای فرهنگی دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از محتوای میراث است. در نهایت حوزه مجموعه ها، سازماندهی، فهرست نویسی، مدیریت و بازجویی آنها نیز از حوزه های مورد علاقه مجله است.
موضوعات شامل (اما نه محدود به) حوزه های زیر است:
-جمع آوری اطلاعات در محل و سنجش از راه دور-
رسانه دو بعدی پیشرفته برای CH-
ضبط، نمایش و دستکاری مصنوع دیجیتال سه بعدی
ابزارهایی برای بازسازی و پردازش نمایش های دیجیتال -
فراداده، طرح طبقه بندی، هستی شناسی و پردازش معنایی برای مخازن چند رسانه ای CH-
ابزارهای تحلیلی برای کمک به تحقیقات محققان در مورد مجموعه ها یا مصنوعات-
کمک ICT در نظارت و بازیابی
تقویت مجموعه های فیزیکی با ارائه های دیجیتالی-
فن آوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای موزه های مجازی و دیجیتال -
رابط های انسان و کامپیوتر برای موزه های مجازی و دیجیتال -
داستان گویی و سایر اشکال ارتباطی، سیستم های چند رسانه ای-
بازی های جدی -
فناوری های مبتنی بر وب و موبایل برای CH-
حفظ طولانی مدت مصنوعات دیجیتال -
منشأ، کپی رایت و IPR-
ثبت دیجیتال و حاشیه نویسی میراث ناملموس (اجرا، صدا، رقص، میراث شفاهی)-
فناوریهای ICT در حمایت از ایجاد تجربیات فرهنگی جدید یا مصنوعات دیجیتالی-
برنامه های کاربردی (به عنوان مثال در آموزش و گردشگری).