| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
| ISI | آگوست ۲۰۲۳ |
| SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | شهریور ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | شهریور ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
| مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
| ISI | سپتامبر ۲۰۲۵ |
| SCImago | می ۲۰۲۵ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | شهریور ۱۴۰۴ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
| مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
Acm Transactions On Computing Education
| آمریکا | کشور |
| ۱٫۵۲۶ | Impact Factor |
| 1946-6226 | ISSN |
| 1946-6226 | e-ISSN |
| 2010 تا کنون | مدت فعالیت |
| ACM | ناشر |
| dl.acm.org | سایت مجله |
ISI
Scopus این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام ACM Transactions on Computing Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
SCImago بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
ACM Transactions on Computing Education (TOCE) مقالات تحقیقاتی با کیفیت بالا و بررسی شده درباره آموزش و یادگیری محاسبات از کودکی تا بزرگسالی منتشر می کند. مقالات TOCE با برقراری ارتباط روشن بین پیشرفتهای نظری، آموزشی و فناوری و یادگیری و تدریس دانشآموز، رویکردی علمی به تحقیقات آموزش محاسباتی دارند و برای مخاطبان وسیعی از جمله مدرسان، محققان، طراحان آموزشی و مدیران مورد توجه قرار میگیرند.
موضوعات تحت پوشش TOCE جنبه های متنوعی از آموزش محاسبات را شامل می شود
- یادگیری و تدریس در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، سیستم های اطلاعات، فناوری اطلاعات و انفورماتیک.
- تنظیمات آموزش رسمی (قبل از K-12، کارشناسی، کارشناسی ارشد)، غیررسمی و حرفه ای؛
فناوری های نوآورانه یادگیری و آموزش؛
-پیشرفت های نظری
- ابزارها و تکنیک های ارزیابی تکوینی و جمعی؛
- آموزش معلمان و توسعه حرفه ای؛
- بکارگیری آموزش محاسباتی برای تقویت آموزش و یادگیری در سایر رشته ها از جمله مهندسی، علوم، علوم انسانی و هنر. و
- مداخلات و ابتکارات آموزشی با هدف گسترش مشارکت و دیدگاههای مربوط به حوزه محاسبات.
مقالات TOCE از طیف گسترده ای از نظریه ها، از جمله نظریه های شناختی و اجتماعی-فرهنگی یادگیری، و همچنین طیف گسترده ای از روش های تحقیق کمی و کیفی، شامل، اما نه محدود به، تحقیقات پیمایشی، تحقیقات میدانی، و شبه و کنترل شده است. مطالعات تجربی