تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Advances In Health Sciences Education



Advances In Health Sciences Education

هلند
کشور
۳٫۸۵۳
Impact Factor
۳٫۸۰۹
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
1382-4996
ISSN
1573-1677
e-ISSN
1996 تا کنون
مدت فعالیت
Springer Nature
ناشر
www.springer.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه های استنادی SCIE و SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

پیشرفت در آموزش علوم بهداشت، انجمنی برای تحقیقات علمی و پیشرفته در زمینه تمام جنبه های آموزش علوم بهداشتی است. مطالعات تجربی و همچنین مباحثی در مورد مسائل نظری و مفاهیم عملی را منتشر خواهد کرد. تمرکز اصلی مجله پیوند نظریه به عمل است، بنابراین اولویت به مقالاتی خواهد بود که دارای مبنای نظری و روش شناسی قوی هستند. این مجله مقالاتی را در مورد موضوعاتی مانند پذیرش، یادگیری مبتنی بر مشکل و خود راهبری، توسعه اساتید، آزمون پیشرفت، انگیزه، توسعه برنامه درسی، مقایسه درسی، ارزیابی برنامه، توسعه تخصص، استدلال بالینی، آموزش مداوم، آموزش مبتنی بر جامعه می پذیرد. و مهارت های ارتباطی (فهرست به عنوان گویا و نه جامع در نظر گرفته شده است). همه روش شناسی های دقیق، اعم از کمی و کیفی، تشویق می شوند. هدف آن همه کسانی است که به بهبود آموزش حرفه های بهداشتی متعهد هستند: محققان و مربیان در زمینه های پزشکی، پرستاری، کاردرمانی، فیزیوتراپی، تغذیه و رشته های مرتبط. مطالعه در زمینه نظری و تجربی. AHSE هیچ محدودیتی برای صفحه ندارد، به این منظور که هر مقاله می تواند با بررسی انتقادی تحقیقات مرتبط همراه شود و بحث می تواند نشان دهد که چگونه یافته های مطالعه به دانش می افزاید. نویسندگان تشویق می شوند که مطالعه خود را از دیدگاه های تحلیلی متعدد بررسی کنند، در صورت امکان چندین مطالعه همگرا را شامل شوند، و به طور خاص بیان کنند که چگونه یافته های مطالعه به دانش در این زمینه می افزاید. ویراستاران مطالعاتی را در نظر نخواهند گرفت که تنها نتیجه آن نظر یا درک یک فرد از میزانی است که آنها معتقدند چیزی را یاد گرفته اند یا مهارت های خود را بهبود بخشیده اند. دلیل صرفاً این است که شواهد ثابت هستند که افراد قادر به ارزیابی دقیق خود نیستند، بنابراین هر شکلی از بهبود خودارزیابی شده نمی تواند به عنوان یک نتیجه استفاده شود. به نظر می‌رسد که معیارهای خودارزیابی اعتماد یا شایستگی تفاوت‌های زیادی را در پاسخ به یک مداخله آموزشی نشان می‌دهند، اما خود جایگزین‌های ضعیفی برای موفقیت واقعی هستند. از منظر اهمیت آموزشی، مطالعات یک دوره یا برنامه با شواهد ضعیف اثربخشی، مانند رتبه‌بندی دانش‌آموزان، دلسرد می‌شوند، زیرا بعید است که به دانش قابل تعمیم اضافه کنند، مگر اینکه مطالعه اجازه آزمایش تجربی پیش‌بینی‌های نظری را بدهد. علاوه بر این، ارزیابی هر فناوری، بدون در نظر گرفتن مکانیسم هایی که منجر به تغییر مشاهده شده می شود، ارزش محدودی دارد. به طور مشابه، اثبات اینکه برخی از آموزش‌ها بهتر از عدم آموزش است، یک «کارآزمایی کنترل‌شده با دارونما» آموزشی. ارزش بسیار محدودی دارد ما چنین مطالعاتی را برای انتشار در نظر نخواهیم گرفت. یک معیار مهم برای پذیرش، اهمیت تحصیلی است. مطالعات ممکن است از نظر روش شناختی قوی باشند، و اثرات ممکن است از نظر آماری معنی دار باشند، اما این با اهمیت برابری نمی کند. از منظر اعتبار درونی، تأثیرات و تداعی‌های کوچک، همانطور که معمولاً در مطالعات شخصیت یا سبک یادگیری مشاهده می‌شود، ممکن است با نمونه‌های بزرگ به اهمیت آماری دست یابند، اما اهمیت آموزشی کمی دارند. به طور مشابه، معیارهای خودارزیابی اعتماد به نفس یا شایستگی ممکن است به خوبی ظاهراً تفاوت‌های زیادی را در پاسخ به یک مداخله آموزشی نشان دهند، اما خود جایگزین‌های ضعیفی برای موفقیت واقعی هستند. امید است که فقدان محدودیت کلمه، نویسندگان را تشویق کند تا کاوش کامل یک سوال، از جمله مطالعات همگرای متعدد در همان مقاله را در نظر بگیرند. مجله به شدت از انتشار چندگانه مشتق شده از یک مطالعه منع می کند، مگر اینکه سوالات پرسیده شده متمایز و غیر همپوشانی باشند. به عنوان یک خط مشی، نویسندگان ملزم به افشای کامل سایر انتشارات مرتبط هستند، اعم از منتشر شده، ارسال شده یا در حال بررسی. ما مواردی را که جنبه‌هایی از مطالعه قبلاً در جای دیگری منتشر شده است در نظر نخواهیم گرفت، مگر اینکه نویسنده دلیل قانع‌کننده‌ای برای متمایز بودن مطلب جدید ارائه دهد. "بازتاب ها" بخش بازتاب ها ارسال های فرمت های مختلف را تشویق می کند. بررسی انتقادی پیشرفت‌های مهم در این زمینه به‌ویژه تشویق خواهد شد، زیرا پیشرفت‌ها در یک زمینه تنها می‌تواند ناشی از درک عمیق آنچه قبلاً انجام شده است، باشد. به‌علاوه، ویراستاران ارائه ایده‌های جدید یا تفکرات فلسفی در مورد آموزش علوم بهداشتی را تشویق می‌کنند: مقالاتی که لزوماً ماهیت تجربی ندارند. دست‌نوشته‌ها برای بازتاب‌ها و مرورها باید برای همه خوانندگان، صرف‌نظر از حرفه بهداشت خانگی (پزشکی، داروسازی، و غیره) جذاب باشد. .)، سطح تحصیلی مورد علاقه (مانند دانشجوی پزشکی، ادامه تحصیل) یا رشته تحقیقاتی (کیفی، تجربی و غیره). فقط مقالات با کیفیت بسیار بالا و مورد علاقه گسترده در بخش بازتاب ها و بررسی ها پذیرفته می شود

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید