نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Advances In Health Sciences Education
هلند | کشور |
۳٫۸۵۳ | Impact Factor |
۳٫۸۰۹ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1382-4996 | ISSN |
1573-1677 | e-ISSN |
1996 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
پیشرفت در آموزش علوم بهداشت، انجمنی برای تحقیقات علمی و پیشرفته در زمینه تمام جنبه های آموزش علوم بهداشتی است. مطالعات تجربی و همچنین مباحثی در مورد مسائل نظری و مفاهیم عملی را منتشر خواهد کرد. تمرکز اصلی مجله پیوند نظریه به عمل است، بنابراین اولویت به مقالاتی خواهد بود که دارای مبنای نظری و روش شناسی قوی هستند. این مجله مقالاتی را در مورد موضوعاتی مانند پذیرش، یادگیری مبتنی بر مشکل و خود راهبری، توسعه اساتید، آزمون پیشرفت، انگیزه، توسعه برنامه درسی، مقایسه درسی، ارزیابی برنامه، توسعه تخصص، استدلال بالینی، آموزش مداوم، آموزش مبتنی بر جامعه می پذیرد. و مهارت های ارتباطی (فهرست به عنوان گویا و نه جامع در نظر گرفته شده است). همه روش شناسی های دقیق، اعم از کمی و کیفی، تشویق می شوند. هدف آن همه کسانی است که به بهبود آموزش حرفه های بهداشتی متعهد هستند: محققان و مربیان در زمینه های پزشکی، پرستاری، کاردرمانی، فیزیوتراپی، تغذیه و رشته های مرتبط. مطالعه در زمینه نظری و تجربی. AHSE هیچ محدودیتی برای صفحه ندارد، به این منظور که هر مقاله می تواند با بررسی انتقادی تحقیقات مرتبط همراه شود و بحث می تواند نشان دهد که چگونه یافته های مطالعه به دانش می افزاید. نویسندگان تشویق می شوند که مطالعه خود را از دیدگاه های تحلیلی متعدد بررسی کنند، در صورت امکان چندین مطالعه همگرا را شامل شوند، و به طور خاص بیان کنند که چگونه یافته های مطالعه به دانش در این زمینه می افزاید. ویراستاران مطالعاتی را در نظر نخواهند گرفت که تنها نتیجه آن نظر یا درک یک فرد از میزانی است که آنها معتقدند چیزی را یاد گرفته اند یا مهارت های خود را بهبود بخشیده اند. دلیل صرفاً این است که شواهد ثابت هستند که افراد قادر به ارزیابی دقیق خود نیستند، بنابراین هر شکلی از بهبود خودارزیابی شده نمی تواند به عنوان یک نتیجه استفاده شود. به نظر میرسد که معیارهای خودارزیابی اعتماد یا شایستگی تفاوتهای زیادی را در پاسخ به یک مداخله آموزشی نشان میدهند، اما خود جایگزینهای ضعیفی برای موفقیت واقعی هستند. از منظر اهمیت آموزشی، مطالعات یک دوره یا برنامه با شواهد ضعیف اثربخشی، مانند رتبهبندی دانشآموزان، دلسرد میشوند، زیرا بعید است که به دانش قابل تعمیم اضافه کنند، مگر اینکه مطالعه اجازه آزمایش تجربی پیشبینیهای نظری را بدهد. علاوه بر این، ارزیابی هر فناوری، بدون در نظر گرفتن مکانیسم هایی که منجر به تغییر مشاهده شده می شود، ارزش محدودی دارد. به طور مشابه، اثبات اینکه برخی از آموزشها بهتر از عدم آموزش است، یک «کارآزمایی کنترلشده با دارونما» آموزشی. ارزش بسیار محدودی دارد ما چنین مطالعاتی را برای انتشار در نظر نخواهیم گرفت. یک معیار مهم برای پذیرش، اهمیت تحصیلی است. مطالعات ممکن است از نظر روش شناختی قوی باشند، و اثرات ممکن است از نظر آماری معنی دار باشند، اما این با اهمیت برابری نمی کند. از منظر اعتبار درونی، تأثیرات و تداعیهای کوچک، همانطور که معمولاً در مطالعات شخصیت یا سبک یادگیری مشاهده میشود، ممکن است با نمونههای بزرگ به اهمیت آماری دست یابند، اما اهمیت آموزشی کمی دارند. به طور مشابه، معیارهای خودارزیابی اعتماد به نفس یا شایستگی ممکن است به خوبی ظاهراً تفاوتهای زیادی را در پاسخ به یک مداخله آموزشی نشان دهند، اما خود جایگزینهای ضعیفی برای موفقیت واقعی هستند. امید است که فقدان محدودیت کلمه، نویسندگان را تشویق کند تا کاوش کامل یک سوال، از جمله مطالعات همگرای متعدد در همان مقاله را در نظر بگیرند. مجله به شدت از انتشار چندگانه مشتق شده از یک مطالعه منع می کند، مگر اینکه سوالات پرسیده شده متمایز و غیر همپوشانی باشند. به عنوان یک خط مشی، نویسندگان ملزم به افشای کامل سایر انتشارات مرتبط هستند، اعم از منتشر شده، ارسال شده یا در حال بررسی. ما مواردی را که جنبههایی از مطالعه قبلاً در جای دیگری منتشر شده است در نظر نخواهیم گرفت، مگر اینکه نویسنده دلیل قانعکنندهای برای متمایز بودن مطلب جدید ارائه دهد. "بازتاب ها" بخش بازتاب ها ارسال های فرمت های مختلف را تشویق می کند. بررسی انتقادی پیشرفتهای مهم در این زمینه بهویژه تشویق خواهد شد، زیرا پیشرفتها در یک زمینه تنها میتواند ناشی از درک عمیق آنچه قبلاً انجام شده است، باشد. بهعلاوه، ویراستاران ارائه ایدههای جدید یا تفکرات فلسفی در مورد آموزش علوم بهداشتی را تشویق میکنند: مقالاتی که لزوماً ماهیت تجربی ندارند. دستنوشتهها برای بازتابها و مرورها باید برای همه خوانندگان، صرفنظر از حرفه بهداشت خانگی (پزشکی، داروسازی، و غیره) جذاب باشد. .)، سطح تحصیلی مورد علاقه (مانند دانشجوی پزشکی، ادامه تحصیل) یا رشته تحقیقاتی (کیفی، تجربی و غیره). فقط مقالات با کیفیت بسیار بالا و مورد علاقه گسترده در بخش بازتاب ها و بررسی ها پذیرفته می شود