نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Augmentative And Alternative Communication
انگلستان | کشور |
۲٫۲۱۴ | Impact Factor |
۳٫۰۳۸ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0743-4618 | ISSN |
1477-3848 | e-ISSN |
1985 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام AAC: Augmentative and Alternative Communication ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
به عنوان مجله رسمی انجمن بین المللی ارتباطات تقویتی و جایگزین (ISAAC)، ارتباطات تقویتی و جایگزین (AAC) مقالات علمی مرتبط با زمینه ارتباطات تقویتی و جایگزین (AAC) را منتشر می کند که تحقیقات مربوط به ارزیابی، درمان، توانبخشی، و را گزارش می کند. آموزش افرادی که از سیستم های AAC استفاده می کنند یا پتانسیل استفاده از آنها را دارند. یا در مورد نظریه، فناوری و توسعه سیستم های مرتبط با AAC بحث می کنند. طیف گسترده ای از موضوعات گنجانده شده در مجله نشان دهنده توسعه این زمینه در سطح بین المللی است. نسخههای خطی ارسال شده به AAC باید در یکی از دستههای زیر قرار گیرند، و باید از حداکثر صفحات مرتبط فهرستشده در صفحه 3 راهنمای آمادهسازی نسخههای خطی پیروی کنند. مقالات پژوهشی (بررسی کامل همتایان)، این دستنوشتهها نتایج تحقیقات تجربی اصلی، از جمله مطالعات با استفاده از روششناسی کمی و کیفی، با طرحهای پژوهش تجربی گروهی و تک موردی را گزارش میکنند (به عنوان مثال، بینگر و همکاران، 2008؛ پتروی و همکاران. ، 2014). یادداشتهای فنی، پژوهشی و مداخلهای (بررسی کامل همتایان): اینها دستنوشتههای مختصری هستند که به موضوعات یا نوآوریهای روششناختی، آماری، فنی یا بالینی میپردازند که برای جامعه AAC مرتبط هستند و برای جلب توجه جامعه پژوهشی به حوزههایی طراحی شدهاند که در گذشته کمتر یا ضعیف مورد تحقیق قرار گرفته اند (به عنوان مثال، یادداشت تحقیق: تونبرگ و همکاران، 2016؛ یادداشت های مداخله: لابشر و همکاران، 2019). مرورهای پژوهشی سیستماتیک و متاآنالیزها (بررسی کامل همتایان): این مقالات تمام شواهد تحقیقاتی با کیفیت بالا مرتبط با یک سوال تحقیقی خاص را شناسایی، انتخاب، ترکیب و ارزیابی میکنند و پیامدهایی را برای عملکرد مبتنی بر شواهد و جهتگیری برای تحقیقات آینده در نظر میگیرند (مثلاً آلن و همکاران، 2017؛ سیورز و همکاران 2018). آموزشها (بررسی کامل همتایان): این نوع دستنوشته، نظریهها، ایدهها، مفاهیم یا شیوههایی را توضیح میدهد که ممکن است برای محققان و پزشکان AAC جدید باشد، اما پیامدهای مهمی برای این حوزه داشته باشد (به عنوان مثال، هالیفیلد و همکاران، 2019؛ میتیر و همکاران .، 2020). مقالات انجمن (بررسی کامل همتایان): این مقالات شامل بحث در مورد موضوعات نوآورانه مرتبط با حوزه AAC است. به طور معمول، آنها تحقیق و عمل در زمینه AAC را در نظر می گیرند. گاهی اوقات آنها همچنین در مورد موضوعات حوزه های دیگر و نحوه اطلاع رسانی به حوزه AAC بحث می کنند (به عنوان مثال، میرندا، 2014؛ سوتو و یو، 2014؛ ویلکینسون و همکاران، 2012). مطالعات موردی (بررسی کامل همتا): مطالعات موردی (به گذشته نگر یا چشمانداز) نتایج برنامههای کاربردی AAC نوآورانه را گزارش میکنند که در محدوده یک طراحی تحقیقاتی دقیق انجام نشدهاند، اما توصیف روشنی از تمام جنبههای فرآیند مداخله ارائه میدهند و دادهها را ارائه میکنند. مستندسازی نتایج مطالعه موردی باید پیامدهای مهمی برای تحقیقات آینده، توسعه برنامه، و/یا مداخله داشته باشد (به عنوان مثال، استونر و همکاران، 2010؛ همچنین برای دستورالعمل های مطالعه موردی، مک ایوان و کارلان، 1990 را ببینید). نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.