نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Cognition And Instruction
انگلستان | کشور |
۳٫۲۱۶ | Impact Factor |
۴٫۸۹۷ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0737-0008 | ISSN |
1532-690X | e-ISSN |
1984 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
در میان مجلات آموزشی، جایگاه متمایز Cognition and Instruction، مطالعه دقیق موضوعات اساسی مربوط به فرآیندهای ذهنی، اجتماعی-فرهنگی و میانجی و شرایط یادگیری و شایستگی فکری است. برای این اهداف، هر دو "شناخت" و "آموزش" باید به طور گسترده تفسیر شوند. مجله ترجیحاً به "چگونگی" یادگیری و شیوه های فکری می پردازد. تعادل نظریه مستدل و تکنیک تجربی دقیق و انعکاسی، و همچنین تجزیه و تحلیل داده های فرآیند علاوه بر معیارهای نتیجه، معمول است. مطالعه یادگیری در شرایط مهندسی شده و از نظر زیست محیطی معتبر بسیار ارزشمند است، اما مطالعه آزمایشگاهی نیز برای دستیابی به اصول اساسی ضروری است که آشکارا در "دنیای واقعی" یادگیری و عملکرد فکری کاربرد دارند. موضوعات معرف اما نه انحصاری برای مقالات عبارتند از: آزمایشات طراحی: بررسی اصول طراحی برای، اجرا و عملکرد زمینه های نوآورانه برای یادگیری، از جمله مواردی که توسط فناوری های جدید امکان پذیر شده است. توسعه و پرورش علاقه و هویت. آماده سازی و اجرای تدریس، از جمله جنبه های فرهنگی و نهادی. ماهیت دانش و فرادانش در گستره موضوعات مدرسه. روابط بین دانش و عملکرد درون و برون مدرسه ای. عملکرد ماهرانه در زمینه های حرفه ای. کلاس درس و شیوه های فرهنگی گسترده تر که دسترسی عادلانه به یادگیری را تقویت می کند. سواد قدیم و جدید؛ نقش بازنمایی در تفکر فردی و جمعی نوآوری نظری با انگیزه خوب؛ توسعه و مطالعه روش های تجربی. تحقیقات در سطوح مختلف و شامل روش های متعدد مورد استقبال قرار می گیرد. دفتر انتشارات: Taylor & Francis, Inc., 530 Walnut Street, Suite 850, Philadelphia, PA 19106. تعداد خوانندگان: متخصصان در زمینه های مختلف حرفه ای از تحقیقات و تجزیه و تحلیل شناختی-آموزشی – یا تأثیرگذاری بر آن – استفاده می کنند. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.