| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
| ISI | آگوست ۲۰۲۳ |
| SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | شهریور ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | شهریور ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
| مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
| ISI | سپتامبر ۲۰۲۵ |
| SCImago | می ۲۰۲۵ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | شهریور ۱۴۰۴ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
| مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
Cognition And Instruction
| انگلستان | کشور |
| ۳٫۲۱۶ | Impact Factor |
| ۴٫۸۹۷ | پنج ساله Impact Factor |
| اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
| اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
| اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
| 0737-0008 | ISSN |
| 1532-690X | e-ISSN |
| 1984 تا کنون | مدت فعالیت |
| Taylor & Francis | ناشر |
| www.tandfonline.com | سایت مجله |
ISI
Scopus این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Cognition and Instruction ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
SCImago بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
در میان مجلات آموزشی، جایگاه متمایز Cognition and Instruction، مطالعه دقیق موضوعات اساسی مربوط به فرآیندهای ذهنی، اجتماعی-فرهنگی و میانجی و شرایط یادگیری و شایستگی فکری است. برای این اهداف، هر دو "شناخت" و "آموزش" باید به طور گسترده تفسیر شوند. مجله ترجیحاً به "چگونگی" یادگیری و شیوه های فکری می پردازد. تعادل نظریه مستدل و تکنیک تجربی دقیق و انعکاسی، و همچنین تجزیه و تحلیل داده های فرآیند علاوه بر معیارهای نتیجه، معمول است. مطالعه یادگیری در شرایط مهندسی شده و از نظر زیست محیطی معتبر بسیار ارزشمند است، اما مطالعه آزمایشگاهی نیز برای دستیابی به اصول اساسی ضروری است که آشکارا در "دنیای واقعی" یادگیری و عملکرد فکری کاربرد دارند. موضوعات معرف اما نه انحصاری برای مقالات عبارتند از: آزمایشات طراحی: بررسی اصول طراحی برای، اجرا و عملکرد زمینه های نوآورانه برای یادگیری، از جمله مواردی که توسط فناوری های جدید امکان پذیر شده است. توسعه و پرورش علاقه و هویت. آماده سازی و اجرای تدریس، از جمله جنبه های فرهنگی و نهادی. ماهیت دانش و فرادانش در گستره موضوعات مدرسه. روابط بین دانش و عملکرد درون و برون مدرسه ای. عملکرد ماهرانه در زمینه های حرفه ای. کلاس درس و شیوه های فرهنگی گسترده تر که دسترسی عادلانه به یادگیری را تقویت می کند. سواد قدیم و جدید؛ نقش بازنمایی در تفکر فردی و جمعی نوآوری نظری با انگیزه خوب؛ توسعه و مطالعه روش های تجربی. تحقیقات در سطوح مختلف و شامل روش های متعدد مورد استقبال قرار می گیرد. دفتر انتشارات: Taylor & Francis, Inc., 530 Walnut Street, Suite 850, Philadelphia, PA 19106. تعداد خوانندگان: متخصصان در زمینه های مختلف حرفه ای از تحقیقات و تجزیه و تحلیل شناختی-آموزشی – یا تأثیرگذاری بر آن – استفاده می کنند. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.