نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Constructivist Foundations
بلژیک | کشور |
1782-348X | ISSN |
2010 تا کنون | مدت فعالیت |
Vrije Universiteit Brussel | ناشر |
constructivist.info | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
رویکردهای سازندهگرا از این ایده حمایت میکنند که ساختارهای ذهنی مانند شناخت و ادراک بهجای اکتساب منفعلانه، بهطور فعال توسط ذهن فرد ساخته میشوند. با این حال، رویکردهای سازنده گرایانه بر حسب تأثیری که به سازه ها نسبت می دهند متفاوت است.
بسیاری یک رابطه دوگانه بین واقعیت و عناصر ساخته شده را فرض می کنند. آنها معتقدند که ساختارهای ذهنی ساخته شده به تدریج با ساختارهای دنیای واقعی (مانند پیاژه) سازگار می شوند. در این دیدگاه ادراک جمع آوری اطلاعات کنترل شده توسط ساختار ذهنی است که از ادراکات قبلی (مثلاً نایسر) ساخته شده است. این منجر به این ادعا می شود که ساختارهای ذهنی در مورد یادگیری اقتضائات حسی-حرکتی هستند (به عنوان مثال، O'Regan).
برخی دیگر به دنبال اجتناب از موقعیت دوگانه هستند. آنها یا با تردید رد میکنند که ساختارهای دنیای واقعی را میتوان با ساختارهای ذهنی مقایسه کرد، مستقل از حسهایی که ساختارهای ذهنی در وهله اول از طریق آنها ساخته شدهاند (مثلاً فون گلزرفلد)، یا دیدگاهی پدیدارشناسانه را پذیرفتهاند که ادراک را بهعنوان گروه بندی مجتمع های تجربی (به عنوان مثال، ماخ).
همه این رویکردها بر تقدم سیستم شناختی (به عنوان مثال، Llinás) و بسته شدن سازمانی آن (به عنوان مثال، فون فورستر، ماتورانا) تأکید می کنند. از این رو، الگوها و قوانین درک شده ممکن است به عنوان متغیرهای عملگرهای شناختی ذاتی (مانند دیتریش) در نظر گرفته شوند.
همچنین میتوان گفت که رویکردهای ساختگرا با توجه به اینکه آیا سازهها بهعنوان ساختارهای عقلانی-زبانی (مانند فون گلاسرسفلد، اشمیت) یا زیستشناختی-بدنی (نظریههای «فعالگرا/تجسمشده»، بهعنوان مثال، وارلا) در نظر گرفته میشوند، متفاوت هستند.