تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Contemporary Educational Psychology



Contemporary Educational Psychology

آمریکا
کشور
۴٫۲۷۷
Impact Factor
۵٫۶۳۶
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
0361-476X
ISSN
1090-2384
e-ISSN
1976 تا کنون
مدت فعالیت
Elsevier
ناشر
www.journals.elsevier.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

روانشناسی تربیتی معاصر مقالاتی را منتشر می کند که شامل کاربرد نظریه و علم روانشناسی در فرآیند آموزشی است. تشریح تحقیقات تجربی و ارائه نظریه طراحی شده برای توضیح یا ارتقای فرآیند آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مجله ارزش زیادی برای کیفیت روش تحقیق قائل است. این شامل نمونه شرکت‌کننده است که نماینده جامعه مورد نظر است (و نه فقط یک نمونه راحت)، معیارهایی که کیفیت روان‌سنجی از جمله پایایی و اعتبار را نشان می‌دهند (برای مثال اجتناب از اتکای بیش از حد به معیارهای خودگزارش‌دهی)، مرور ادبیاتی که حمایت می‌کنند. روش های به کار گرفته شده و تحلیل هایی که هم مناسب و هم با دقت توصیف شده اند. این مجله مطالعات طراحی کمی، کیفی و تک موضوعی را منتشر می کند که شامل کاربرد علم روانشناسی در یک فرآیند آموزشی، مسئله یا مشکل مهم است.
این مجله دامنه خود را به هیچ محدوده سنی محدود نمی کند. مقالاتی که به آموزش کودکان پیش دبستانی، کودکان K-12، بزرگسالان و سالمندان می پردازند، در صورتی که نظریه و علم روانشناختی را در فرآیند آموزش به کار ببرند، همگی مرتبط هستند. به همین ترتیب، مقالاتی که سهم قابل توجهی در درک تفاوت های فردی در فرآیند یادگیری دارند نیز مناسب هستند. این مجله روی یک محیط آموزشی خاص تمرکز نمی کند. مقالاتی که تئوری روان‌شناختی و روش‌های تحقیق را در محیط‌های مدرسه، صنعت، یا سایر محیط‌های رسمی یا غیررسمی شامل بزرگسالان یا کودکان به کار می‌گیرند، مرتبط هستند، با این فرض که در فرآیند بررسی برای پیشرفت علم تعلیم و تربیت مورد قضاوت قرار می‌گیرند.
ویژگی های روانشناسی تربیتی معاصر:
•مقالات پژوهشی اصلی که هم آزمایش‌های کلاس درس و هم آزمایش‌های آزمایشگاهی را پوشش می‌دهند، زیرا بر حل مسئله تأکید دارند
• گزارش تکنیک های آموزشی در مورد تکنیک های آموزشی زمانی که استفاده از کنترل های کافی اعتبار یافته ها را نشان می دهد.
• مرورهای پژوهشی فرا تحلیلی در مورد موضوعات آموزشی منتخب که پیامدهایی را برای حوزه روانشناسی تربیتی منعکس می کند.

فراخوان مقاله

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۴

اشتراک طلایی تهیه کنید


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید