نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Contemporary Educational Psychology
آمریکا | کشور |
۴٫۲۷۷ | Impact Factor |
۵٫۶۳۶ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
0361-476X | ISSN |
1090-2384 | e-ISSN |
1976 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.journals.elsevier.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
روانشناسی تربیتی معاصر مقالاتی را منتشر می کند که شامل کاربرد نظریه و علم روانشناسی در فرآیند آموزشی است. تشریح تحقیقات تجربی و ارائه نظریه طراحی شده برای توضیح یا ارتقای فرآیند آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مجله ارزش زیادی برای کیفیت روش تحقیق قائل است. این شامل نمونه شرکتکننده است که نماینده جامعه مورد نظر است (و نه فقط یک نمونه راحت)، معیارهایی که کیفیت روانسنجی از جمله پایایی و اعتبار را نشان میدهند (برای مثال اجتناب از اتکای بیش از حد به معیارهای خودگزارشدهی)، مرور ادبیاتی که حمایت میکنند. روش های به کار گرفته شده و تحلیل هایی که هم مناسب و هم با دقت توصیف شده اند. این مجله مطالعات طراحی کمی، کیفی و تک موضوعی را منتشر می کند که شامل کاربرد علم روانشناسی در یک فرآیند آموزشی، مسئله یا مشکل مهم است.
این مجله دامنه خود را به هیچ محدوده سنی محدود نمی کند. مقالاتی که به آموزش کودکان پیش دبستانی، کودکان K-12، بزرگسالان و سالمندان می پردازند، در صورتی که نظریه و علم روانشناختی را در فرآیند آموزش به کار ببرند، همگی مرتبط هستند. به همین ترتیب، مقالاتی که سهم قابل توجهی در درک تفاوت های فردی در فرآیند یادگیری دارند نیز مناسب هستند. این مجله روی یک محیط آموزشی خاص تمرکز نمی کند. مقالاتی که تئوری روانشناختی و روشهای تحقیق را در محیطهای مدرسه، صنعت، یا سایر محیطهای رسمی یا غیررسمی شامل بزرگسالان یا کودکان به کار میگیرند، مرتبط هستند، با این فرض که در فرآیند بررسی برای پیشرفت علم تعلیم و تربیت مورد قضاوت قرار میگیرند.
ویژگی های روانشناسی تربیتی معاصر:
•مقالات پژوهشی اصلی که هم آزمایشهای کلاس درس و هم آزمایشهای آزمایشگاهی را پوشش میدهند، زیرا بر حل مسئله تأکید دارند
• گزارش تکنیک های آموزشی در مورد تکنیک های آموزشی زمانی که استفاده از کنترل های کافی اعتبار یافته ها را نشان می دهد.
• مرورهای پژوهشی فرا تحلیلی در مورد موضوعات آموزشی منتخب که پیامدهایی را برای حوزه روانشناسی تربیتی منعکس می کند.