نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Critical Studies In Education
انگلستان | کشور |
۳٫۸۳۷ | Impact Factor |
۴٫۷۱۹ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
1750-8487 | ISSN |
1750-8495 | e-ISSN |
2008 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
ضریب تاثیر 2019: 2.791 رتبه: 35/263 (تحقیقات آموزشی و آموزشی) © 2020 Thomson Reuters, 2019 Journal Citation Reports® 2019 CiteScore 3.9 - مقادیر از Scopus Critical Studies in Education نویسندگان همچنین باید با دستورالعملها و دستورالعملهای نویسندگان ما مشورت کنند. قبل از ارسال نسخه خطی خود اهداف و دامنه مطالعات انتقادی در آموزش و پرورش یکی از معدود مجلات بین المللی است که به جامعه شناسی انتقادی آموزش و پرورش اختصاص یافته است، اگرچه از مقالات ارسالی با موضع انتقادی که از سایر رشته ها (مثلاً فلسفه، جغرافیای اجتماعی، تاریخ) برای درک مسائل اجتماعی استفاده می کنند، استقبال می کند. . دو مورد رویکرد انتقادی مجله به تحقیق را شکل میدهند: (1) چه کسی از ترتیبات اجتماعی فعلی و تاریخی در آموزش سود میبرد (و چه کسی نمیبرد) و (2) از نقطه نظر کمترین مزیت، در مورد ترتیبات نابرابر چه کاری میتوان انجام داد. با توجه به این رویکرد، مقالات منتشر شده در مجله از جهتگیریهای انتقادی پسا ساختاری، فمینیستی، پسااستعماری و سایر جهتگیریها برای نقد سیستمهای آموزشی و شناسایی جایگزینهایی برای سیاست آموزشی، عمل و تحقیق استفاده میکنند. CSE همچنین دارای یک هستی شناسی و معرفت شناسی انتقادی است. این دیدگاه پوزیتیویستی را رد می کند که واقعیت اجتماعی در بیرون در انتظار یافتن است و اینکه محققان می توانند فاصله عینی را با موضوعات تحقیق حفظ کنند. در عوض، مجله به این دیدگاه پایبند است که محققان به جای یافتن دادهها، تولید میکنند و هر گونه نمایش داده نوعی تحلیل است. به دلیل این دلایل مهم معرفتشناختی، ما مقالاتی را منتشر نمیکنیم که دادهها را بهعنوان «یافتهها» نشان میدهند یا یافتهها را از بحث جدا میکنند - خواه بخشهای مجزایی به این شکل نامگذاری شده باشند یا نه. هر گونه انتقادی که در چنین تحقیقاتی ادعا می شود اغلب با هستی شناسی ها، معرفت شناسی ها و روش شناسی های پوزیتیویستی آنها در تناقض است. به همین ترتیب، ما مقالاتی را منتشر نمیکنیم که دادهها را بدیهی تلقی میکنند (مانند اعداد، کلمات، تصاویر و غیره)، با تفسیر ضمنی آنها. این زمانی اتفاق میافتد که منابع نظری نویسنده، تجزیه و تحلیل دادههای آنها را ارائه نمیکند. به عنوان مثال، زمانی که کلمات مصاحبه شوندگان بدون تفسیر نمایش داده می شوند، گویی کلمات برای خود صحبت می کنند یا به تنهایی با اهداف نویسنده صحبت می کنند. در عوض، "تفسیر" شامل تجزیه و تحلیل داده ها در خدمت یک استدلال فراگیر است که با توصیف ساده داده ها متفاوت است. الزامات ارسال و فرآیند بررسی مجله از ارسالهایی با بالاترین کیفیت و اهمیت استقبال میکند، که مشارکتهای تجربی یا نظری اصلی را ارائه میکنند و هدفشان پیشبرد این زمینه است. مقالاتی که از روشهای پژوهشی سنتی و/یا نوآورانه استفاده میکنند به یک اندازه پذیرفته میشوند. دادههای تجربی را میتوان به شکلهای کیفی و/یا کمی نشان داد. موارد ارسالی ممکن است بر روی سیاست آموزشی و/یا تمرین (از جمله آموزش) در زمینههای آموزش رسمی (مانند تحصیل، آموزش حرفهای و تکمیلی، آموزش عالی) و همچنین مکانهای غیررسمی (مانند تلویزیون، جوامع، رسانههای اجتماعی) متمرکز شوند. آنها معمولاً بر روابط قدرت مرتبط با جنسیت، طبقه، فقر، نژاد، قومیت و بازتولید یا برهم زدن آسیب ها از طریق فرآیندهای آموزشی تمرکز می کنند. جدا از مقدمه و نتیجه، مجله عناوین عمومی بخشهای مقاله را که میتواند برای هر مقاله اعمال شود رد میکند (مانند بررسی ادبیات، روششناسی، یافتهها، بحث، زمینه، مطالعه و غیره). در عوض، ما به دنبال مقالههایی با عناوین بخش میگردیم که نقش اساسی بخش را در موضوع خاص در دست منعکس میکنند (یعنی سرفصلهایی که منعکسکننده استدلال بازگشایی مقالات یا مراحل آن در منطق هستند). ما همچنین ترجیح میدهیم موضوعات روششناختی را در مقدمه مقاله به جای یک بخش مجزا ببینیم، اگرچه میدانیم که گاهی اوقات مناسبتر است که به روششناسی جداگانه بپردازیم. در هر صورت، ما نیاز به محققان برای نشان دادن دقت در تولید و تجزیه و تحلیل داده های تحقیق، در توضیح و اجرای آنها را جدی می گیریم. عناوین دستنوشته (قبل از دو نقطه) و عنوانهای فرعی (بعد از دو نقطه) باید آموزنده باشند. از عناوین و عنوانهای فرعی که حاوی کلیشهها و استعارههای بیش از حد استفاده شده، نقل قولهای عمومی از متن مصاحبه یا عبارات ادبی مبهم یا مماس با محتوای دستنوشته هستند، خودداری کنید. در حالی که عنوان ها و عنوان های فرعی می توانند خلاقانه یا بازیگوش باشند، نویسندگان باید بدانند که خوانندگان اغلب مقالاتی را با جستجو در اینترنت با استفاده از کلمات کلیدی مورد علاقه خود پیدا می کنند. نویسندگان باید عناوین و عناوین فرعی دستنوشتههای خود را ارائه دهند که توضیح کافی در مورد محتوا و استدلال آنها ارائه دهد. چنین مقالاتی به راحتی توسط خوانندگان بالقوه یافت می شود و بنابراین احتمال استناد آنها بیشتر است. مقالات به زبان انگلیسی منتشر می شوند. با این حال، نویسندگان باید آگاه باشند که مخاطبان بین المللی را مورد خطاب قرار می دهند