تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Decision Sciences



Decision Sciences

انگلستان
کشور
۴٫۱۴۷
Impact Factor
0011-7315
ISSN
1540-5915
e-ISSN
1970 تا کنون
مدت فعالیت
Wiley-Blackwell
ناشر
onlinelibrary.wiley.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن در پایگاه داده Current Contents مجلات ISI در دو دسته بندی ثبت شده است. این دسته بندی ها عبارتند از:
  • Business Collection
  • Social And Behavioral Sciences
یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه مجلات JCR ذکر نشده است و در این لیست موجود نیست. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

این مجله بر تحقیقات نظری، تجربی و روش‌شناختی تصمیمات مدیریتی که بهره‌وری و موفقیت کسب‌وکار را هدایت می‌کنند، تمرکز دارد. چنین تحقیقاتی می‌تواند از نظر روش‌شناسی بر رویکردهای کمی، بر روش‌های کیفی متمرکز باشد یا می‌تواند به صورت بررسی‌ها و تفسیرهای روشنگرانه در مورد بهترین شیوه‌ها در تحقیقات تجاری باشد.
در سنت میراث بین رشته‌ای مؤسسه‌ها، مجله علوم تصمیم‌گیری خود را به بررسی بین رشته‌ای تصمیم‌گیری مدیریتی اختصاص می‌دهد، با این تشخیص که تصمیم‌گیری مدیریتی مهم در طیف وسیعی از حوزه‌های تجاری حیاتی از جمله حسابداری، اقتصاد، مالی، سیستم‌های اطلاعاتی، تجارت بین المللی، لجستیک، مدیریت، بازاریابی، عملیات، تولید و زنجیره تامین. ما به خصوص به تجزیه و تحلیل به عنوان ترکیبی در حال ظهور از روش‌شناسی پیچیده و سیستم‌های داده بزرگ که برای هدایت تصمیم‌گیری مدیریتی در یک محیط تجاری پیچیده‌تر استفاده می‌شود، علاقه‌مندیم.
اصلاحات بیشتر در مورد دامنه مجله را می توان در بیانیه ماموریت بخش زیر یافت:





















مطالعات تحلیلی در مدیریت زنجیره تامین





سردبیران بخش: نیکلاس پتروزی و دیلیپ چاجد
بخش مطالعات تحلیلی در مدیریت زنجیره تامین به دنبال انتشار تحقیقات با کیفیت بالا است که تئوری و عمل مدیریت زنجیره تامین را از طریق متقاعد کردن استدلال های تحلیلی خود به پیش می برد. در این زمینه، مدیریت زنجیره تامین به طور کلی تعریف می شود که شامل هر جنبه استراتژیک یا عملیاتی مرتبط با هر مرحله از چرخه عمر یک کالا یا خدمات، صرف نظر از اینکه تمرکز آن جنبه در داخل شرکت باشد یا نه، در رابط دو. یا شرکت های بیشتری، یا بین شرکت و فضای رقابتی یا نظارتی که در آن فعالیت می کند. در این محدوده وسیع، موضوعات اصلی، ترکیب‌های بدیع، و خطوط خلاقانه تحقیق مورد استقبال قرار می‌گیرند.
همچنین در این زمینه، استدلال تحلیلی به طور گسترده به معنای هر روایت با موقعیت مناسب، با انگیزه و به خوبی بیان شده است که از اصول اقتصادی یا تئوری تصمیم گیری درست ساخته شده و از طریق استدلال منطقی اجرا می شود که از پایان نامه تا نتیجه گیری را دنبال می کند. ترجمه شده، این به معنای اهداف پژوهشی است که به خوبی تعریف شده و به خوبی چارچوب بندی شده اند، طرح های تحقیقی که برای برآوردن آن اهداف ساخته شده اند، و نتیجه گیری های پژوهشی که از استدلال قیاسی و استقرایی به کار رفته در محدوده آن طرح تحقیق به دست می آیند. با این روح، اگرچه پیامدهایی باید از پیشایندهای درست و سازگار درونی ناشی شود، خود مقدمات لزوماً برای تکمیل استدلال لازم نیست اعتبار داشته باشند. و اگر چه حدس و گمان را باید از نتیجه برای حداکثر تأثیر مسخره کرد، با این وجود حدس به عنوان ابزاری بلاغی برای تجلی روایت مورد استقبال قرار می گیرد. در تحلیل نهایی، تأثیر متقاعدکننده استدلال در قدرت نتیجه گیری آن نهفته است، جایی که یک نتیجه گیری قوی نتیجه ای است که در پاسخ هایی که ارائه می دهد قانع کننده باشد و در سؤالات موجود الهام بخش باشد.


عملیات رفتاری و مدیریت زنجیره تامین





سردبیر بخش: انو زیمسن
این بخش بر تحقیق در عملیات و مدیریت زنجیره تامین که ماهیت رفتاری دارد تمرکز دارد. تحقیقات رفتاری در این زمینه ها در حال رشد است و برای درک بیشتر ما از عملیات و مدیریت زنجیره تامین در عمل بسیار مهم است. این بخش رویکردهای نظری و روش‌شناختی را برای تحقیقات رفتاری در نظر می‌گیرد که ریشه در اقتصاد یا روان‌شناسی دارند.

مقالات ارسال شده به بخش نیاز به نشان دادن (الف) تمرکز خرد بر رفتار یا تصمیمات افراد یا گروه های کوچکی از افراد، (ب) دیدگاهی است که به این افراد اجازه می دهد تا از رفتار بیش از حد عقلانی منحرف شوند، و (ج) ) تمرکز بر زمینه ای در عملیات و مدیریت زنجیره تامین.

رفتار بیش از حد عقلانی دارای سه جنبه است: (1) افراد با منفعت شخصی برانگیخته می شوند، که معمولاً به صورت پولی بیان می شود، (2) آنها به شیوه ای آگاهانه و آگاهانه عمل می کنند، و (3) آنها برای یک عملکرد هدف مشخص بهینه رفتار می کنند. ما مطالعه هرگونه نقض احتمالی این سه جنبه را به عنوان تحقیقات رفتاری در نظر می گیریم. برای مثال، مطالعه ترجیحات اجتماعی و مقایسه های اجتماعی ماهیت رفتاری دارد، زیرا جنبه اول را نقض می کند. مطالعه احساسات در محل کار رفتاری است زیرا جنبه دوم را نقض می کند.

این دپارتمان از نظر روش شناختی متدولوژیک است و موارد ارسالی با کیفیت بالا را که بر روی آزمایش‌ها، تحقیقات میدانی، تحقیقات پیمایشی، مدل‌سازی، پویایی سیستم و سایر روش‌ها تمرکز دارند، در نظر می‌گیرد. تحقیقاتی که به طور خاص بر روی عملیات یا مدیریت زنجیره تامین متمرکز نیستند، تنها به عنوان یک استثنا در نظر گرفته می شوند.


تجزیه و تحلیل کسب و کار





سردبیر گروه: مایکل کتزنبرگ
تجارت

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید