نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Dialogue and Discourse
آلمان | کشور |
2152-9620 | e-ISSN |
2017 تا کنون | مدت فعالیت |
The Dialogue & Discourse Board of Editors | ناشر |
www.dialogue-and-discourse.org | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Dialogue and Discourse ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
D&D به دنبال مقالاتی است که قبلاً منتشر نشده و با کیفیت بالا در مورد تحلیل گفتمان و گفتگو که حاوی
-مطالعات تجربی و/یا نظری مربوط به ساخت، بازنمایی و نگهداری بافت (زبانی)
-تحلیل زبانشناختی پدیدههای مشخصه گفتمان و/یا گفتوگو (شامل، اما نه محدود به: ارجاع و آنافور، پیشفرض و سازگاری، موضوعیت و برجستگی، دلالت، ساختار گفتمان و روابط بلاغی، نشانگرها و ذرات گفتمان، معناشناسی. و - عملشناسی کنشهای گفتوگو، پرسشها، دستورات، گفتههای غیر جملهای، لحن و فرا-پدیدههای ارتباطی مانند تعمیر و زمینهسازی)
-مطالعات تجربی و/یا نظری وضعیت های اطلاعاتی عوامل و پویایی آنها در تعامل مکالمه ای
- چارچوب های تحلیلی جدید که مطالعات نظری گفتمان و گفتگو را پیش می برد
-تحقیق در مورد سیستمهایی که وضوح مرجع، تجزیه ساختار گفتمان، ساختار رویدادی و زمانی، و وضوح مرجع در ارتباطات چندوجهی را انجام میدهند.
- نتایج تجربی و/یا نظری که بینش جدیدی را در مورد تعامل غیرزبانی در ارتباطات به دست میدهد.
- کار بر روی درک زبان طبیعی (از جمله درک زبان گفتاری)، مدیریت گفتگو، استدلال، و تولید زبان طبیعی (از جمله متن به گفتار) در سیستم های گفتگو
- کارهای مربوط به طراحی و مهندسی سیستم های گفتگو (شامل، اما نه محدود به: - ارزیابی، طراحی و آزمایش قابلیت استفاده، استقرار سریع برنامه، عوامل تجسم یافته، تشخیص تاثیر، - ابتکار ترکیبی، سازگاری، و مدل سازی کاربر).
-نظرسنجی های بسیار خوب نوشته شده از کارهای موجود.
بیشترین اولویت به گزارش های تحقیقاتی است که به طور خاص برای مخاطبان چند رشته ای نوشته شده است.
مخاطبان عمدتاً پژوهشگرانی در زمینه گفتمان و گفتگو و حوزههای مرتبط با آن، از جمله دانشمندان رایانه، زبانشناسان، روانشناسان، فیلسوفان، روباتیکها، جامعهشناسان هستند.