نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | می ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | می ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۴ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
Diaspora, Indigenous, and Minority Education
آمریکا | کشور |
1559-5692 | ISSN |
1559-5706 | e-ISSN |
2010 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Diaspora, Indigenous, and Minority Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
2019 CiteScore: 1.1 - ارزشهایی از Scopus Diaspora، آموزش بومی و اقلیت: مطالعات مهاجرت، ادغام، برابری، و بقای فرهنگی (DIME) - یک مجله فصلی با بررسی همتا با تمرکز بر گفتمان انتقادی و تحقیقات در دیاسپورا، اقلیت و بومیان آموزش - به تحقیق در مورد پایداری فرهنگی در جهانی اختصاص دارد که به طور فزاینده ای تحت نظارت سازمان های ملی، فراملی و جهانی ادغام می شود. هدف آن جلب توجه و عبرت گرفتن از ابتکارات متعددی است که در سراسر جهان در حمایت از آموزش دیاسپورا، بومیان و اقلیت ها انجام می شود، که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. DIME از دیدگاههای نظری و روششناختی گوناگونی دعوت میکند که بر محوریت صداهای حاشیهای و نگاه پیرامونی تأکید میکند و توجه را به روابط متقابل پیچیده بین زمینههای سیاسی، اقتصادی، تاریخی و اجتماعی، و نیز راههایی جلب میکند. زمینه های مختلف، سیاست ها، شیوه ها، برنامه های درسی و نتایج آموزشی را شکل می دهند. این مجله از مقالاتی استقبال میکند که بازتابهای نظری را در تحقیقات تجربی خاص و مطالعات موردی در مورد مکانها و افراد مختلف که هنوز در تحقیقات و ادبیات علمی کمتر معرفی شدهاند، و همچنین مطالعات تحقیقاتی کنشی یا مشارکتی در مورد شیوههای نمونه یا «بهترین»، مورد استقبال قرار میدهد. DIME با هدف پل زدن مرزهای انضباطی خودسرانه ای که در حال حاضر چنین تحقیقات و نظریه پردازی در آنها انجام می شود، کار پیشرفته را از سراسر جهان برای افزایش درک روابط بین فرهنگ خانه و مدرسه تشویق می کند. توسعه آموزشی، برنامه درسی و تغییرات فرهنگی؛ نیروها یا نهادهای محلی، منطقه ای، ملی و/یا فراملی؛ فرهنگ، قومیت و جنسیت در ساخت هویت؛ مهاجرت و تغییر تحصیلی؛ و نگرش های اجتماعی و تنوع فرهنگی. خوانندگان: محققان بینالمللی، متخصصان آموزش و مربیان، دانشجویان، فعالان و مدافعان جامعه، و متخصصان سیاستگذاری و برنامهای درگیر در آموزش چندفرهنگی، آموزش دوزبانه، آموزش جهانی/بینالمللی، مهاجرت، مطالعات مهاجرت و مهاجرت، و همچنین مطالعات بینفرهنگی مانند همه افراد دیگری که به مسائل آموزشی که بر جمعیت دیاسپورا، بومی و اقلیت تأثیر می گذارد، علاقه مشترک دارند. خطمشی بررسی همتایان: همه مقالات تحقیقاتی در این مجله بر اساس غربالگری اولیه ویراستار و داوری ناشناس توسط حداقل سه داور ناشناس، مورد بررسی دقیق قرار گرفتهاند. دفتر انتشار: Taylor & Francis, Inc., 530 Walnut Street, Suite 850, Philadelphia, PA 19106. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.