تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Educational Measurement-issues And Practice



Educational Measurement-issues And Practice

انگلستان
کشور
۱٫۷۰۲
Impact Factor
0731-1745
ISSN
1745-3992
e-ISSN
1982 تا کنون
مدت فعالیت
Wiley-Blackwell
ناشر
onlinelibrary.wiley.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

اهداف EM:IP
هدف اصلی اندازه‌گیری آموزشی: مسائل و عملکرد (EM:IP) ترویج درک بهتر و بحث مستدل در مورد ارزیابی، ارزشیابی، آزمایش و موضوعات مرتبط با اهمیت عملی برای مربیان و عموم است. برای این منظور، EM:IP مقالاتی را منتشر می کند که هم به موقع هستند و هم پتانسیل پیشبرد سیاست ها و شیوه های سنجش آموزشی را دارند.
نکته: اصطلاح "اندازه گیری آموزشی" در اینجا به معنای بسیار گسترده ای استفاده می شود و می تواند هم به استنباط های انجام شده و هم به اقدامات انجام شده بر اساس نمرات آزمون یا سایر روش های ارزیابی اشاره کند.
مخاطبان هدف EM:IP
EM:IP با حمایت شورای ملی اندازه گیری در آموزش (NCME)، مخاطبان هدف گسترده ای دارد که شامل

روان سنجی و توسعه دهندگان تست که در صنعت تست کار می کنند،
روان سنجی که در محیط های دانشگاهی کار می کنند،
کارکنان مدارس، مناطق و ادارات آموزش و پرورش ایالتی،
محققان و تحلیلگران در دانشگاه ها و اندیشکده ها،
قانونگذاران و کارکنان آنها و
شهروندان علاقه مند

به دلیل این مخاطب گسترده، دستنوشته‌های منتشر شده در EM:IP عموماً نسبت به مجله همراه که توسط NCME، مجله اندازه‌گیری آموزشی منتشر می‌شود، فنی کمتری دارند و باید با هدف استفاده از حداقل اصطلاحات تخصصی نوشته شوند.
نمونه هایی از موضوعات دستنویس مناسب EM:IP
دستنوشته‌های منتشر شده در EM:IP باید ناشی از مشکلی در اندازه‌گیری آموزشی باشد که نویسنده یا نویسنده‌ها در تلاش برای رسیدگی به آن هستند. مناسب‌ترین مطالعه برای EM:IP، مطالعه‌ای است که به دلیل یک مشکل تصویری بزرگ ایجاد شده است که می‌تواند به این صورت در نظر گرفته شود. جالب یا مرتبط با بخش قابل توجهی از خوانندگان EM:IP.
نمونه هایی از مشکلات تصویر بزرگی که انگیزه انتشارات قبلی EM:IP بوده است:

تا چه اندازه شیوه های ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانش آموزان تأثیر دارد؟
برای تهیه گزارش‌های نمره آزمون که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را به راحتی درک می‌کنند، از چه اصولی باید استفاده کرد؟ چه شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه انواع گزارش های نمره برای والدین و دانش آموزان کم و بیش قابل درک است؟
چگونه منابع مختلف خطا در زمینه های ارزیابی در مقیاس بزرگ مقایسه می شوند؟ ارتباط این منابع خطا با واحد تحلیل چگونه است؟ چگونه می توان این خطاها را کاهش داد؟ منظور ما از "خطا" دقیقا چیست؟

نسخه‌های خطی مناسب برای EM:IP آنهایی هستند که «درس‌های آموخته‌شده» را از یک پروژه بزرگ چند ساله، چندین پروژه کوتاه‌تر، یا یک مرور ادبیات جامع یا چارچوب پیشنهادی مرتبط با یک موضوع مهم در اندازه‌گیری آموزشی را گرد هم می‌آورند. مطالعات با دقت طراحی شده در مقیاس کوچک یا ارزیابی های برنامه نیز مناسب هستند تا زمانی که بتوان یک مورد قوی ایجاد کرد که نتایج به طور کلی از اهمیت نظری یا عملی برای این رشته برخوردار باشد. نسخه های خطی که گفتگو و بحث در مورد روش ها و شیوه های ترجیحی در اندازه گیری آموزشی را ترویج می کنند قویاً تشویق می شوند. در مواردی، دستنوشته‌ای که عمدتاً یک تفسیر را نشان می‌دهد، می‌تواند قابل انتشار باشد تا زمانی که نویسنده در شناسایی مشکلی در نظریه روان‌سنجی یا عملکرد ارزیابی موفق باشد و بتواند یک مسیر اقدام سازنده را پیشنهاد دهد که به طور قابل قبولی می‌تواند مشکل را برطرف کند. با این حال، نسخه‌های خطی ارسالی در این راستا که نتایج تحقیقات تجربی بدیع را ارائه نمی‌دهند باید 10 صفحه یا کمتر باشند. به عبارت دیگر، اگر در حال نوشتن چیزی هستید که یک سرمقاله است، آن را کوتاه و شیرین نگه دارید.
نمونه هایی از موضوعات دستنویس نامناسب EM:IP
البته استثناهایی بالقوه برای مثال‌های زیر وجود دارد، اما به‌طور کلی، موارد زیر نشان‌دهنده انواع دست‌نوشته‌هایی است که بعید است برای EM:IP مناسب باشند و بدون ارسال برای بررسی همتایان رد خواهند شد.

یک مطالعه اعتبار سنجی واحد مرتبط با ابزار نظرسنجی محلی، ارزیابی کلاس درس یا ارزیابی در مقیاس بزرگ، مگر اینکه (1) موردی ایجاد شود که تفسیر و استفاده از این ارزیابی خاص اهمیت روشنی برای خوانندگان EM:IP یا (2) روش شناسی داشته باشد. استفاده برای مطالعه اعتبار سنجی نشان دهنده یک طراحی یا تحلیل بدیع یا بدیع است.
تجزیه و تحلیل ارزیابی‌های جدید یا موجود با استفاده از روش‌های به خوبی تثبیت‌شده موجود، مانند نظرسنجی از آزمون‌کنندگان در مورد نظرشان درباره یک ارزیابی جدید، انجام یک مطالعه DIF در مورد یک ارزیابی، گزارش قابلیت اطمینان یک ارزیابی جدید، و غیره.
مطالعاتی که در آن داده ها و/یا روش شناسی برای پاسخ به سوال تحقیق نامناسب یا ناکافی است.
هر مطالعه تجربی که انگیزه آن یک سوال تحقیقاتی واضح و روشن نیست و به نوعی درک آنچه نویسنده انتظار دارد بر اساس یافته های قبلی در ادبیات تحقیق کشف کند. مورد دوم مخصوصاً برای هر ارسالی که شامل شبیه سازی است، مهم است.
نسخه ای خطی که به عنوان یک مقاله حمایتی برای یک محصول یا خدمات تجاری می آید.

تصمیمات مختلف به چه معناست؟
هنگامی که نسخه خطی شما چرخه بررسی را کامل کرد، یک "تصمیم نامه" از ویرایشگر دریافت خواهید کرد

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید