تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI نوامبر ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم آذر ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Educational Technology Research and Development



Educational Technology Research and Development

آمریکا
کشور
۳٫۵۶۵
Impact Factor
۴٫۵
پنج ساله Impact Factor
1042-1629
ISSN
1556-6501
e-ISSN
1957 و 1989 تا کنون
مدت فعالیت
Springer Nature
ناشر
www.springer.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
مجله در فهرست مجلات ISI نیست.

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Educational Technology Research and Development ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

تحقیق و توسعه فناوری آموزشی تنها مجله علمی در این زمینه است که به طور کامل بر تحقیق و توسعه در فناوری آموزشی تمرکز دارد. بخش تحقیقات بیشترین اولویت را در بررسی نسخه‌های خطی به مطالعات کمی، کیفی یا ترکیبی اصلی دقیق در موضوعات مرتبط با کاربردهای فناوری اختصاص می‌دهد. یا طراحی آموزشی در محیط های آموزشی. چنین زمینه هایی شامل K-12، آموزش عالی، و یادگیری بزرگسالان (به عنوان مثال، در محیط های آموزشی شرکتی) است. مقالات تحلیلی که موضوعات مهم تحقیقاتی مرتبط با تحقیقات فناوری آموزشی و بررسی ادبیات در موضوعات مشابه را ارزیابی می‌کنند نیز منتشر می‌شوند. این بخش دارای مقالات مستندی در مورد جنبه های عملی تحقیق و همچنین تئوری کاربردی در عمل آموزشی است و منبع جامعی از اطلاعات تحقیقاتی جاری در فناوری آموزشی را ارائه می دهد. بخش توسعه تحقیقات در زمینه برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و مدیریت انواع مختلف را منتشر می کند. فناوری های آموزشی و محیط های یادگیری از ارزیابی‌های تکوینی مبتنی بر تجربی و مقالات تحقیقاتی طراحی آموزشی مبتنی بر نظری استقبال می‌شود، همانطور که مقالاتی که نتایج رویکردهای نوآورانه در بکارگیری فناوری در توسعه آموزشی را گزارش می‌دهند، استقبال می‌شوند. مقاله‌های بخش توسعه ممکن است شامل انواع روش‌های تحقیق باشد و باید بر یک جنبه از فرآیند توسعه آموزشی یا بیشتر تمرکز کند. در مواقعی که مرتبط و امکان پذیر است، مقالات باید پیامدهای تصمیمات طراحی آموزشی را مورد بحث قرار دهند و شواهدی را ارائه کنند که نتایج را به آن تصمیمات مرتبط می کند. بخش دیدگاه‌های فرهنگی و منطقه‌ای (بررسی بین‌المللی سابق) از تحقیقات نوآورانه در مورد چگونگی استفاده از فناوری‌ها برای افزایش یادگیری، آموزش و عملکرد خاص یک فرهنگ یا منطقه استقبال می‌کند. مطالعات فناوری آموزشی ارائه شده به این بخش باید در زمینه‌های فرهنگی قرار گیرد که به طور انتقادی موضوعات و ایدئولوژی‌های رایج در فرهنگ یا منطقه یا افراد یا گروه‌ها در فرهنگ یا منطقه را بررسی کند. دیدگاه‌های نظری می‌توانند به طور گسترده مبتنی بر پژوهش باشند، مانند نظریه نژاد انتقادی، نظریه فعالیت فرهنگی-تاریخی، و مدل‌های فرهنگی. مقالات منتشر شده در این بخش شامل مقالات و بررسی های کمی، کیفی و ترکیبی است که بر اساس نظریه های مرتبط، شواهد تجربی، و تحلیل های انتقادی یافته ها، مفاهیم و نتیجه گیری ها در یک زمینه فرهنگی است. تحقیق و توسعه فناوری آموزشی موضوعات ویژه ای را منتشر می کند. موضوعات به موقع مورد علاقه جامعه، علاوه بر مقالات معمولی.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید