نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Educational Technology Research and Development
آمریکا | کشور |
۳٫۵۶۵ | Impact Factor |
۴٫۵ | پنج ساله Impact Factor |
1042-1629 | ISSN |
1556-6501 | e-ISSN |
1957 و 1989 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Educational Technology Research and Development ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
تحقیق و توسعه فناوری آموزشی تنها مجله علمی در این زمینه است که به طور کامل بر تحقیق و توسعه در فناوری آموزشی تمرکز دارد. بخش تحقیقات بیشترین اولویت را در بررسی نسخههای خطی به مطالعات کمی، کیفی یا ترکیبی اصلی دقیق در موضوعات مرتبط با کاربردهای فناوری اختصاص میدهد. یا طراحی آموزشی در محیط های آموزشی. چنین زمینه هایی شامل K-12، آموزش عالی، و یادگیری بزرگسالان (به عنوان مثال، در محیط های آموزشی شرکتی) است. مقالات تحلیلی که موضوعات مهم تحقیقاتی مرتبط با تحقیقات فناوری آموزشی و بررسی ادبیات در موضوعات مشابه را ارزیابی میکنند نیز منتشر میشوند. این بخش دارای مقالات مستندی در مورد جنبه های عملی تحقیق و همچنین تئوری کاربردی در عمل آموزشی است و منبع جامعی از اطلاعات تحقیقاتی جاری در فناوری آموزشی را ارائه می دهد. بخش توسعه تحقیقات در زمینه برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و مدیریت انواع مختلف را منتشر می کند. فناوری های آموزشی و محیط های یادگیری از ارزیابیهای تکوینی مبتنی بر تجربی و مقالات تحقیقاتی طراحی آموزشی مبتنی بر نظری استقبال میشود، همانطور که مقالاتی که نتایج رویکردهای نوآورانه در بکارگیری فناوری در توسعه آموزشی را گزارش میدهند، استقبال میشوند. مقالههای بخش توسعه ممکن است شامل انواع روشهای تحقیق باشد و باید بر یک جنبه از فرآیند توسعه آموزشی یا بیشتر تمرکز کند. در مواقعی که مرتبط و امکان پذیر است، مقالات باید پیامدهای تصمیمات طراحی آموزشی را مورد بحث قرار دهند و شواهدی را ارائه کنند که نتایج را به آن تصمیمات مرتبط می کند. بخش دیدگاههای فرهنگی و منطقهای (بررسی بینالمللی سابق) از تحقیقات نوآورانه در مورد چگونگی استفاده از فناوریها برای افزایش یادگیری، آموزش و عملکرد خاص یک فرهنگ یا منطقه استقبال میکند. مطالعات فناوری آموزشی ارائه شده به این بخش باید در زمینههای فرهنگی قرار گیرد که به طور انتقادی موضوعات و ایدئولوژیهای رایج در فرهنگ یا منطقه یا افراد یا گروهها در فرهنگ یا منطقه را بررسی کند. دیدگاههای نظری میتوانند به طور گسترده مبتنی بر پژوهش باشند، مانند نظریه نژاد انتقادی، نظریه فعالیت فرهنگی-تاریخی، و مدلهای فرهنگی. مقالات منتشر شده در این بخش شامل مقالات و بررسی های کمی، کیفی و ترکیبی است که بر اساس نظریه های مرتبط، شواهد تجربی، و تحلیل های انتقادی یافته ها، مفاهیم و نتیجه گیری ها در یک زمینه فرهنگی است. تحقیق و توسعه فناوری آموزشی موضوعات ویژه ای را منتشر می کند. موضوعات به موقع مورد علاقه جامعه، علاوه بر مقالات معمولی.