نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Higher Education Policy
انگلستان | کشور |
۲٫۶۲۹ | Impact Factor |
0952-8733 | ISSN |
1740-3863 | e-ISSN |
1992 و 1995 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.palgrave.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Higher Education Policy ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
سیاست آموزش عالی یک مجله علمی بینالمللی است که با بررسی همتایان و نمایهشده توسط SSCI روی سیاستهای آموزش عالی به معنای وسیع تمرکز دارد. این مجله موارد ارسالی را در نظر می گیرد که در مورد سیاست های آموزش عالی ملی و فراملی بحث می کند و/یا تأثیرات آنها را بر مؤسسات آموزش عالی یا جامعه دانشگاهی تجزیه و تحلیل می کند: رهبری، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، اما همچنین مقالاتی را در نظر می گیرد که به مسائل حاکمیتی و خط مشی می پردازند. سطح موسسات آموزش عالی تحلیلهای انتقادی، تحقیقات تجربی (اعم از کیفی یا کمی)، و مشارکتهای نظری-مفهومی به یک اندازه مورد استقبال قرار میگیرند، اما برای همه موارد ارسالی، شرط لازم این است که مقالات در ادبیات آکادمیک مربوطه گنجانده شوند و به درک بیشتر ما از سیاست کمک کنند.
این مجله برای مقالاتی که از منظر رشته ای یا بین رشته ای نوشته شده باشند، اولویت دارد. در گذشته، مشارکتکنندگان بر دیدگاههایی از مدیریت دولتی، علوم سیاسی، جامعهشناسی، تاریخ، اقتصاد و حقوق و همچنین از فلسفه، روانشناسی و مردمشناسی تکیه کردهاند. مقالات اختصاص داده شده به سیستم های آموزش عالی که کمتر شناخته شده یا کمتر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، به ویژه مورد استقبال قرار می گیرند.
با توجه به گستره بینالمللی مجله، مقالات باید برای مخاطبان بینالمللی، متشکل از پژوهشگران آموزش عالی، پژوهشگران رشتهای، و سیاستگذاران، مدیران، مدیران و دست اندرکاران آموزش عالی نوشته شده و توسط آنها قابل درک باشد. مشارکت معمولاً نباید بیش از 7000 کلمه باشد (به استثنای منابع).