نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Instructional Science
هلند | کشور |
۲٫۶۲ | Impact Factor |
۳٫۳۶ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
0020-4277 | ISSN |
1573-1952 | e-ISSN |
1972 تا 1992 و 1994 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Instructional Science ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
Instructional Science، مجله بینالمللی علوم یادگیری، درک عمیقتری از ماهیت، نظریه و عمل یادگیری و محیطهایی که یادگیری در آن اتفاق میافتد را ترویج میکند. تصور ژورنال از یادگیری، و همچنین آموزش، گسترده است و تشخیص می دهد که راه های زیادی برای تحریک و حمایت از یادگیری وجود دارد. این مجله ارسال مقالات تحقیقاتی را که دیدگاههای مختلف از علوم یادگیری و یادگیری را پوشش میدهند، توسط افراد در هر سنی، در تمام زمینههای برنامه درسی، در محیطهای غنی از فناوری یا ناب، و در زمینههای یادگیری غیررسمی و رسمی تشویق میکند. گزارشهای تاکیدی از تحقیقات تجربی اصلی، مجله فضایی را برای گزارش کامل و دقیق از مطالعات عمده فراهم می کند. صرف نظر از موضوع، مقالات منتشر شده در مجله همگی با ترسیم پیامدهای طراحی و اجرای محیط های یادگیری، کمکی آشکار به علم یادگیری و آموزش می کنند. ما بهویژه ارسال مقالاتی را تشویق میکنیم که تعامل بین فرآیندهای یادگیری و محیطهای یادگیری را برجسته میکنند، بر یادگیری معنادار تمرکز میکنند و نقش زمینه را تشخیص میدهند. مقالات با تنوع روششناختی مشخص میشوند، برای مثال، از مطالعات تجربی در محیطهای آزمایشگاهی، مطالعات کیفی، تا تحقیقات مبتنی بر طراحی در محیطهای آموزشی معتبر. ویراستاران گهگاه از کارشناسان دعوت میکنند تا مقاله مروری درباره موضوعی مهم در این زمینه بنویسند. زمانی که مقالات مروری برای انتشار در نظر گرفته میشوند، باید به موضوعات اصلی در حوزه یادگیری و محیطهای یادگیری بپردازند. مجله مطالعات تکراری را میپذیرد. چنین مطالعهای باید یک یافته مهم و اساسی در این زمینه را تکرار کند، از مطالعهای که در ابتدا توسط یک گروه تحقیقاتی متفاوت انجام شده بود. بیشتر سالها، Instructional Science یک شماره ویژه موضوعی ویرایش شده توسط مهمان در مورد موضوعی مرکزی در حوزه مجله منتشر میکند. پیشنهادات برای موضوعات خاص را می توان به سردبیر ارسال کرد. پیشنهادات در بهار و پاییز هر سال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به پیشنهاد دهندگان اطلاع رسانی خواهد شد. برای بررسی بهار و پاییز، پیشنهادها باید به ترتیب تا اول مارس و اول اکتبر به سردبیر ارسال شوند. لطفاً توجه داشته باشید که مقالاتی که برای یک شماره ویژه ارسال می شوند مانند مقالات معمولی روند بررسی را دنبال می کنند.