تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Instructional Science



Instructional Science

هلند
کشور
۲٫۶۲
Impact Factor
۳٫۳۶
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
0020-4277
ISSN
1573-1952
e-ISSN
1972 تا 1992 و 1994 تا کنون
مدت فعالیت
Springer Nature
ناشر
www.springer.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

Instructional Science، مجله بین‌المللی علوم یادگیری، درک عمیق‌تری از ماهیت، نظریه و عمل یادگیری و محیط‌هایی که یادگیری در آن اتفاق می‌افتد را ترویج می‌کند. تصور ژورنال از یادگیری، و همچنین آموزش، گسترده است و تشخیص می دهد که راه های زیادی برای تحریک و حمایت از یادگیری وجود دارد. این مجله ارسال مقالات تحقیقاتی را که دیدگاه‌های مختلف از علوم یادگیری و یادگیری را پوشش می‌دهند، توسط افراد در هر سنی، در تمام زمینه‌های برنامه درسی، در محیط‌های غنی از فناوری یا ناب، و در زمینه‌های یادگیری غیررسمی و رسمی تشویق می‌کند. گزارش‌های تاکیدی از تحقیقات تجربی اصلی، مجله فضایی را برای گزارش کامل و دقیق از مطالعات عمده فراهم می کند. صرف نظر از موضوع، مقالات منتشر شده در مجله همگی با ترسیم پیامدهای طراحی و اجرای محیط های یادگیری، کمکی آشکار به علم یادگیری و آموزش می کنند. ما به‌ویژه ارسال مقالاتی را تشویق می‌کنیم که تعامل بین فرآیندهای یادگیری و محیط‌های یادگیری را برجسته می‌کنند، بر یادگیری معنادار تمرکز می‌کنند و نقش زمینه را تشخیص می‌دهند. مقالات با تنوع روش‌شناختی مشخص می‌شوند، برای مثال، از مطالعات تجربی در محیط‌های آزمایشگاهی، مطالعات کیفی، تا تحقیقات مبتنی بر طراحی در محیط‌های آموزشی معتبر. ویراستاران گهگاه از کارشناسان دعوت می‌کنند تا مقاله مروری درباره موضوعی مهم در این زمینه بنویسند. زمانی که مقالات مروری برای انتشار در نظر گرفته می‌شوند، باید به موضوعات اصلی در حوزه یادگیری و محیط‌های یادگیری بپردازند. مجله مطالعات تکراری را می‌پذیرد. چنین مطالعه‌ای باید یک یافته مهم و اساسی در این زمینه را تکرار کند، از مطالعه‌ای که در ابتدا توسط یک گروه تحقیقاتی متفاوت انجام شده بود. بیشتر سال‌ها، Instructional Science یک شماره ویژه موضوعی ویرایش شده توسط مهمان در مورد موضوعی مرکزی در حوزه مجله منتشر می‌کند. پیشنهادات برای موضوعات خاص را می توان به سردبیر ارسال کرد. پیشنهادات در بهار و پاییز هر سال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به پیشنهاد دهندگان اطلاع رسانی خواهد شد. برای بررسی بهار و پاییز، پیشنهادها باید به ترتیب تا اول مارس و اول اکتبر به سردبیر ارسال شوند. لطفاً توجه داشته باشید که مقالاتی که برای یک شماره ویژه ارسال می شوند مانند مقالات معمولی روند بررسی را دنبال می کنند.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید