نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | می ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | می ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۴ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
International Journal of Developmental Sciences
هلند | کشور |
2192-001X | ISSN |
2191-7485 | e-ISSN |
2007 تا کنون | مدت فعالیت |
IOS Press | ناشر |
www.iospress.nl | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام International Journal of Developmental Sciences ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
رشد فردی انسان تحت تأثیر بسیاری از سیستم ها، از فرآیندهای فرهنگی، حوادث ژنتیکی و فیزیولوژیکی تا تعاملات اجتماعی است. این سیستم ها چگونه در طول دوره توسعه انسانی همکاری و تعامل می کنند؟ یکی از اهداف اصلی علم توسعه یافتن پاسخی برای این سوال است.
از آنجایی که بررسی تغییرات زیستی-روانی-اجتماعی همزمان سیستم ها و چگونگی مشارکت مشترک آنها در عملکردهای اجتماعی و سازگاری افراد انسانی از توان محققان رشته های علمی فردی فراتر است، یک رویکرد علمی جدید ضروری است که رشته های مختلف علمی سنتی را تحت یک بیوپسی-اجتماعی پیوند دهد. رویکردی برای توصیف رشد انسانی فردی: علم رشد.
علوم رشدی مفاهیم و بینشهای رشتههای علمی را ترکیب میکند که تاکنون به طور مستقل به تحقیق در مورد توسعه انسانی و غیرانسانی پرداخته است. به عنوان یک رویکرد میان رشتهای، افراد را در طول عمر با هدف درک رشد افراد با پیشینههای فرهنگی و قومی و همچنین بیولوژیکی مختلف، پتانسیلهای اقتصادی و شناختی متفاوت و تحت شرایط زندگی متنوع مورد بررسی قرار میدهد. برای تسهیل درک فرآیندهای رشد، همچنین لازم است بر جدایی نامطلوب توسعه انسانی "عادی" از "غیر طبیعی" غلبه کنیم. بنابراین، حوزه میان رشتهای علوم رشد شامل یک رویکرد جامع برای درک چگونگی تعامل سیستمهای مختلف و تأثیرگذاری بر رشد در طول زندگی از فرآیندهای ژنتیکی و فیزیولوژیکی تا تعاملات اجتماعی و فرآیندهای فرهنگی است.