تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI نوامبر ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم آذر ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

International Journal Of Educational Development



International Journal Of Educational Development

انگلستان
کشور
۱٫۷۴
Impact Factor
0738-0593
ISSN
1873-4871
e-ISSN
1981 تا کنون
مدت فعالیت
Elsevier
ناشر
www.journals.elsevier.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام International Journal of Educational Development ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

هدف مجله بین المللی توسعه آموزشی گزارش بینش جدید و ایجاد بحث انتقادی در مورد نقشی است که آموزش در توسعه ایفا می کند. جنبه‌های توسعه‌ای که مجله به آن توجه دارد شامل رشد اقتصادی و کاهش فقر است. توسعه انسانی، رفاه، در دسترس بودن حقوق بشر؛ دموکراسی، انسجام اجتماعی و ایجاد صلح؛ تاب آوری و پایداری محیطی IJED به دنبال کمک به ارائه نظریه ها و درک مبتنی بر شواهد جدید در مورد میزان و ماهیت تغییرات آموزشی در محیط های مختلف است. این بیانیه بر اهمیت قدردانی از تأثیر متقابل زمینه ها و پویایی های محلی، ملی، منطقه ای و جهانی در شکل دادن به آموزش و توسعه تأکید می کند.
مفاهیم سنتی توسعه در مورد رشد، صنعتی شدن و کاهش فقر تحت نظارت است. در حالی که توجه زیادی در گذشته بر پیشرفت مدرسه و سایر محصولات تجربی مدرسه متمرکز شده بود، آگاهی جدیدی از نقش آموزش در تأثیرگذاری بر انسجام اجتماعی جامعه و سایر اهداف اجتماعی وجود داشت. خود مفهوم توسعه هم به عنوان یک سازه نظری و هم در سیاست و جلوه های برنامه اش در حال گسترش است. آموزش و پرورش در بحث ها و نقد توسعه مطرح است. در اینجا نیز دیدگاه ها ممکن است متفاوت باشد. آموزش برای ارتقای توانایی های انسانی و فرصت های بهتر برای عدالت اجتماعی، ارتقای رقابت و بهره وری طراحی شده است. کاهش نابرابری، فقر و بیماری؛ تعارض و بحران را کاهش دهد. در عین حال، آموزش و پرورش نیز برای ایجاد تفاوت ها مورد بررسی قرار می گیرد. به چالش کشیدن ارزش ها و فرهنگ محلی؛ و برای پرورش تجربیات معکوس بسیاری از دانش آموزان.
مجله بین المللی توسعه آموزشی به آموزش در معنای وسیع آن، از جمله شیوه های رسمی و غیر رسمی، از پیش دبستانی تا آموزش بزرگسالان می پردازد. IJED علاقه مند به مطالعات تطبیقی ​​است که منجر به بینش های جدید و به چالش کشیدن نظریه های ارتدکس می شود. که دارای پتانسیل تأثیر سیاست هستند. و این برای طیف وسیعی از محیط‌ها، از جمله دموکراسی‌های صنعتی و همچنین کشورهای کم درآمد و متوسط، کشورهای در حال گذار سیاسی و کشورهایی که از درگیری‌های مسلحانه و ناآرامی‌های اجتماعی بهبود می‌یابند، صدق می‌کند. IJED همچنین مقالاتی را در نظر می گیرد که به آموزش و توسعه از طریق سیاست ها و شیوه های کمک های رسمی توسعه و تجارت آموزش تجاری می پردازد. IJED مقالاتی را که ممکن است برای مجلات آموزشی، فناوری آموزشی و روانشناسی مناسب تر باشند تشویق نمی کند، مگر اینکه ارتباط آن با خط مشی عمومی عملی به وضوح نشان داده شود. IJED این رویکردها را برای تعمیق درک رابطه بین سیاست آموزشی و توسعه درگیر می کند. علاوه بر این، IJED مقالاتی را که بر روی یک رویکرد روش‌شناختی خاص تمرکز دارند، به عنوان موضوع اصلی مورد علاقه تشویق نمی‌کند. در عوض، ما استفاده مناسب از تکنیک‌های تحلیلی کمی و کیفی را به عنوان ابزاری برای روشن کردن مشکلات کلیدی سیاست آموزشی و توسعه تشویق می‌کنیم. IJED دستنوشته ای را با عنوانی که شامل روش شناسی باشد منتشر نخواهد کرد مگر اینکه روش شناسی بی سابقه باشد.
مجله بین المللی توسعه آموزشی از مقالات همه نویسندگان احتمالی، به ویژه از محققان و متخصصان کشورهای کم درآمد و متوسط ​​استقبال می کند.

فراخوان مقاله

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۴

اشتراک طلایی تهیه کنید


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید