نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
International Journal Of Educational Development
انگلستان | کشور |
۱٫۷۴ | Impact Factor |
0738-0593 | ISSN |
1873-4871 | e-ISSN |
1981 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.journals.elsevier.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
هدف مجله بین المللی توسعه آموزشی گزارش بینش جدید و ایجاد بحث انتقادی در مورد نقشی است که آموزش در توسعه ایفا می کند. جنبههای توسعهای که مجله به آن توجه دارد شامل رشد اقتصادی و کاهش فقر است. توسعه انسانی، رفاه، در دسترس بودن حقوق بشر؛ دموکراسی، انسجام اجتماعی و ایجاد صلح؛ تاب آوری و پایداری محیطی IJED به دنبال کمک به ارائه نظریه ها و درک مبتنی بر شواهد جدید در مورد میزان و ماهیت تغییرات آموزشی در محیط های مختلف است. این بیانیه بر اهمیت قدردانی از تأثیر متقابل زمینه ها و پویایی های محلی، ملی، منطقه ای و جهانی در شکل دادن به آموزش و توسعه تأکید می کند.
مفاهیم سنتی توسعه در مورد رشد، صنعتی شدن و کاهش فقر تحت نظارت است. در حالی که توجه زیادی در گذشته بر پیشرفت مدرسه و سایر محصولات تجربی مدرسه متمرکز شده بود، آگاهی جدیدی از نقش آموزش در تأثیرگذاری بر انسجام اجتماعی جامعه و سایر اهداف اجتماعی وجود داشت. خود مفهوم توسعه هم به عنوان یک سازه نظری و هم در سیاست و جلوه های برنامه اش در حال گسترش است. آموزش و پرورش در بحث ها و نقد توسعه مطرح است. در اینجا نیز دیدگاه ها ممکن است متفاوت باشد. آموزش برای ارتقای توانایی های انسانی و فرصت های بهتر برای عدالت اجتماعی، ارتقای رقابت و بهره وری طراحی شده است. کاهش نابرابری، فقر و بیماری؛ تعارض و بحران را کاهش دهد. در عین حال، آموزش و پرورش نیز برای ایجاد تفاوت ها مورد بررسی قرار می گیرد. به چالش کشیدن ارزش ها و فرهنگ محلی؛ و برای پرورش تجربیات معکوس بسیاری از دانش آموزان.
مجله بین المللی توسعه آموزشی به آموزش در معنای وسیع آن، از جمله شیوه های رسمی و غیر رسمی، از پیش دبستانی تا آموزش بزرگسالان می پردازد. IJED علاقه مند به مطالعات تطبیقی است که منجر به بینش های جدید و به چالش کشیدن نظریه های ارتدکس می شود. که دارای پتانسیل تأثیر سیاست هستند. و این برای طیف وسیعی از محیطها، از جمله دموکراسیهای صنعتی و همچنین کشورهای کم درآمد و متوسط، کشورهای در حال گذار سیاسی و کشورهایی که از درگیریهای مسلحانه و ناآرامیهای اجتماعی بهبود مییابند، صدق میکند. IJED همچنین مقالاتی را در نظر می گیرد که به آموزش و توسعه از طریق سیاست ها و شیوه های کمک های رسمی توسعه و تجارت آموزش تجاری می پردازد. IJED مقالاتی را که ممکن است برای مجلات آموزشی، فناوری آموزشی و روانشناسی مناسب تر باشند تشویق نمی کند، مگر اینکه ارتباط آن با خط مشی عمومی عملی به وضوح نشان داده شود. IJED این رویکردها را برای تعمیق درک رابطه بین سیاست آموزشی و توسعه درگیر می کند. علاوه بر این، IJED مقالاتی را که بر روی یک رویکرد روششناختی خاص تمرکز دارند، به عنوان موضوع اصلی مورد علاقه تشویق نمیکند. در عوض، ما استفاده مناسب از تکنیکهای تحلیلی کمی و کیفی را به عنوان ابزاری برای روشن کردن مشکلات کلیدی سیاست آموزشی و توسعه تشویق میکنیم. IJED دستنوشته ای را با عنوانی که شامل روش شناسی باشد منتشر نخواهد کرد مگر اینکه روش شناسی بی سابقه باشد.
مجله بین المللی توسعه آموزشی از مقالات همه نویسندگان احتمالی، به ویژه از محققان و متخصصان کشورهای کم درآمد و متوسط استقبال می کند.