تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

International Journal Of Impact Engineering



International Journal Of Impact Engineering

انگلستان
کشور
۴٫۲۰۸
Impact Factor
۴٫۷۶۸
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
0734-743X
ISSN
1879-3509
e-ISSN
1983 تا کنون
مدت فعالیت
Elsevier
ناشر
www.journals.elsevier.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SCIE ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Engineering, Computing & Technology نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

مجله بین المللی مهندسی ضربه که در سال 1983 تأسیس شد، یافته های تحقیقاتی اصلی مربوط به پاسخ سازه ها، اجزا و مواد در معرض ضربه، انفجار و بارگذاری با سرعت بالا را منتشر می کند. حوزه های مرتبط با مجله شامل موضوعات کلی زیر و موضوعات مرتبط با آنها می شود:

رفتار و شکست سازه ها و مصالح تحت بارگذاری ضربه و انفجار
سیستم های حفاظت و جذب بارگذاری ضربه و انفجار
بالستیک ترمینال
رفتار دینامیکی و شکست مواد از جمله پلاستیسیته و شکست
امواج استرس
قابلیت خرابی سازه
فرآیندهای مکانیکی و شکل دهی با سرعت بالا
تکنیک های بارگذاری/اندازه گیری ضربه، انفجار و با سرعت بالا و کاربردهای آنها


نسخه‌های خطی ارسال شده برای انتشار، تحت بررسی دقیق همتایان قرار می‌گیرند و به‌خاطر سهمشان در درک علمی پدیده‌ها و واکنش سازه‌ها و مواد به ضربه، انفجار و بارگذاری با سرعت بالا ارزیابی می‌شوند. کاری که منجر به بینش های اساسی می شود که به نفع طراحی مهندسی برای تطبیق بارگذاری با نرخ بالا است، به مجله مربوط می شود. مطالعات تجربی خوب طراحی شده و مستند که دانش را در پاسخ به مواد و سازه‌های در معرض ضربه، انفجار و بارگذاری با سرعت بالا ارتقا می‌دهد، مرتبط و مورد توجه است. با این حال، آنها باید با تجزیه و تحلیل داده های تجربی و نتیجه گیری مناسب همراه شوند. ادغام مدل‌سازی تحلیلی و/یا شبیه‌سازی‌های عددی برای حمایت از یافته‌های تجربی، عمق و کیفیت تحقیق گزارش‌شده را افزایش می‌دهد و آن را قانع‌کننده‌تر می‌کند. نسخه‌های خطی که عمدتاً بر ریاضیات، علم مواد یا محاسبات تمرکز می‌کنند، با سهم کمی در دامنه دینامیک ضربه که در بالا توضیح داده شد، و همچنین نسخه‌هایی که ماهیت توصیفی خالص دارند و تحلیل ندارند، رد خواهند شد. مقالاتی که عمدتاً شامل مطالعات پارامتریک (مثلاً با استفاده از نرم‌افزارهای تجاری) می‌شوند، بدون اعتبارسنجی قانع‌کننده و بحث در مورد مفاهیم یا کاربردهای نتایج تولید شده، و همچنین مقالاتی در مورد تکنیک‌های محاسباتی جدید بدون مقایسه با تجزیه و تحلیل یا داده‌های آزمایشی تثبیت‌شده، نیز درخواست نمی‌شوند. در تمام مطالعات عددی، ضروری است که نشان داده شود که پارامترهای مواد مورد استفاده در شبیه‌سازی‌ها، واقعاً خواص فیزیکی واقعی مواد مورد بررسی را نشان می‌دهند. در نتیجه، شرح/بحث کافی در مورد چگونگی به دست آمدن پارامترهای مواد، همراه با هر گونه فرضی، ضروری است. مدل‌سازی عددی همچنین باید شامل اطلاعات کافی باشد تا اشخاص ثالث بتوانند شبیه‌سازی‌ها را تکرار کنند. مقالاتی که اساساً مطالعات موردی یا توصیفی از طرح‌هایی هستند که شامل بارگذاری ضربه یا انفجار می‌شوند، و همچنین آزمایش‌های دینامیکی که داده‌های تجربی فراوانی را بدون تجزیه و تحلیل عمیق ایجاد می‌کنند، باید به دنبال انتشار در مجلاتی باشند که مستقیماً با آن مناطق خاص مرتبط هستند.
مقاله‌های موجود در مجله بین‌المللی مهندسی ضربه عموماً باید برای کسانی که در زمینه‌های مهندسی هوانوردی، عمرانی، مکانیک، مواد، دریایی، هسته‌ای، اقیانوس‌ها، فراساحل، و مهندسی حمل‌ونقل و همچنین سایر شاخه‌های علوم و مهندسی که به آن می‌پردازند، علاقه‌مند باشد. با جنبه های مختلف ضربه، انفجار و بارگذاری با سرعت بالا.
مقاله‌های همراه - نویسندگان باید دست‌نوشته‌هایی را ارسال کنند که به تنهایی قابل بازبینی باشد، بدون این‌که فرض شود مطالب ارسالی قبلی یا بعدی مرتبط منتشر شده و برای مرجع در دسترس هستند. نویسندگان مقالات همراه باید دلایلی را که می‌خواهند اثر خود را به صورت قسمتی منتشر کنند به سردبیر اطلاع دهند.
ارتباطات کوتاه
یک ارتباط کوتاه مقاله مختصری برای انتشار سریع پیشرفت های قابل توجه مربوط به یک مشکل خاص یا یافته های جدید در مورد یک موضوع در اهداف و محدوده مجله است. چنین مقالاتی باید برای خوانندگان مجلات درگیر در زمینه مقاله بدیع و تاثیرگذار باشند. نویسنده(های) باید به ارتباطات کوتاه منتشر شده خود مراجعه کنند و اگر متعاقباً مایل به ارائه یک مقاله تحقیقاتی کامل بر اساس گسترش ارتباطات کوتاه هستند، محتوای جدید قابل توجهی را در آن بگنجانند.
قبل از ارسال مقاله به مجله، لطفاً به موارد زیر توجه کنید - انتشار در این مجله بسیار رقابتی است. فقط نسخه‌های خطی با کیفیت بالا که یافته‌های پژوهشی دارای تازگی یا اهمیت کافی را در چارچوب هدف و محدوده مجله ارائه می‌دهند و از راهنمای نویسندگان پیروی می‌کنند، در نظر گرفته می‌شوند. در غیر این صورت ممکن است نسخه خطی مستقیماً توسط ویراستار رد شود و برای بررسی خارجی ارسال نشود. لطفاً قبل از ارسال مقاله خود به مجله، این معیارها را به دقت در نظر بگیرید تا در تلاش و زمان داور و سردبیر صرفه جویی شود.

فراخوان مقاله

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۴

اشتراک طلایی تهیه کنید


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید