نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
International Journal Of Science Education
انگلستان | کشور |
۲٫۲۴۱ | Impact Factor |
۲٫۶۵۶ | پنج ساله Impact Factor |
0950-0693 | ISSN |
1464-5289 | e-ISSN |
1987 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام International Journal of Science Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله بین المللی آموزش علوم (A) به عنوان یک صدای معتبر در جهان آموزش علوم به طور محکم تثبیت شده است. IJSE (A) مقالات علمی را منتشر می کند که بر آموزش و یادگیری علم در محیط های مدرسه از اوایل کودکی تا تحصیلات دانشگاهی تمرکز دارد. این شکاف بین تحقیق و عمل را پر می کند و اطلاعات، ایده ها و نظرات را ارائه می دهد. به عنوان یک مجله واقعا بین المللی، IJSE (A) از مشارکت های هر کشوری استقبال می کند، مشروط بر اینکه نویسندگان زمینه های محلی خود را توضیح دهند و اهمیت کار خود را برای خوانندگان جهانی نشان دهند. تاکید ویژه بر تحقیقات کاربردی مرتبط با عملکرد آموزشی است که توسط واقعیت های آموزشی در سیستم ها، مدارس، کالج ها و دانشگاه ها هدایت می شود. این مجله مقالاتی را در چندین دسته منتشر می کند که در زیر به آنها اشاره شده است. گاه به گاه، یک شماره ویژه که توسط یک یا چند کارشناس معتبر توسط مهمان ویرایش می شود، به موضوعی با اهمیت و علاقه عمده اختصاص می یابد. IJSE(A) به آموزش علوم می پردازد، اما از دست نوشته هایی در مورد ادغام آموزش علوم با سایر رشته ها، به ویژه STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) یا جغرافیا، علوم اجتماعی و هنر استقبال می کند. مطالب ارسالی که مربوط به علم (متمایز با آموزش علوم) یا موضوعات آموزشی عمومی باشد برای انتشار در نظر گرفته نخواهد شد. از نویسندگانی که هر گونه سوالی در مورد مقبولیت احتمالی مقاله دارند دعوت می شود قبل از ارسال مقاله با سردبیر تماس بگیرند. IJSE(A) انواع مقالات زیر را دارد: • مقالات پژوهشی تجربی اینها گزارشهایی از تحقیقات تجربی هستند که مبتنی بر تئوری هستند و در بررسی انتقادی ادبیات مرتبط گنجانده شدهاند. نسخههای خطی باید شامل شرحی از روششناسی و رویههای مورد استفاده، توضیح تحلیل انجامشده و نتیجهگیریهای بهدستآمده، ارائه مفاهیمی برای تئوری و عمل آموزشی، و اشاره به تحقیقات احتمالی آینده باشد. • مقالات موضعی این مقالات شامل مقالات تحلیلی، تفسیری، یا متقاعدکننده در مورد منشاء، ماهیت، و آدرس احتمالی، مشکلات، چالشها یا فرصتهای شناساییشده است که آموزش علم در سرتاسر جهان با آن مواجه است یا احتمالاً با آن مواجه میشود. از جمله مسائل و گرایش های آموزشی، اجتماعی یا فلسفی. این مقوله بهویژه به دنبال ترویج گفتوگوهای آگاهانه در مورد آموزش علوم است و از مقالات با استدلال دقیقی که دیدگاههای متفاوت را نشان میدهند، استقبال میشود. • مقالات نظری اینها ماهیت و جایگاه آکادمیک نظریههای مربوط به تحقیق در مورد آموزش علوم و عملکرد آن را مورد بحث قرار میدهند. مقالات نظری را می توان از منظر تاریخی یا فلسفی خاص نوشت. بررسی ها و تحلیل های انتقادی ادبیات تحقیق در مورد یک موضوع یا موضوع خاص در این دسته قرار می گیرند. نظرات و انتقادات اینها باید حاوی اظهار نظر یا اطلاعات مربوط به مقالات منتشر شده قبلی یا موضوعات مورد علاقه مربیان علوم باشد. این بخش از IJSE به خوانندگان این فرصت را می دهد تا هر نظر منطقی را در مورد یک موضوع مرتبط با آموزش و یادگیری علوم بیان کنند. موارد ارسالی برای این دسته محدود به 2000 کلمه است. مجله مرتبط IJSE، مجله بینالمللی آموزش علوم، بخش B: ارتباطات و مشارکت عمومی، به ارتباط بین افراد و گروهها و مشارکت افراد و گروهها در مورد اطلاعات مبتنی بر شواهد در مورد ماهیت، نتایج و پیامدهای اجتماعی علم مربوط میشود. و تکنولوژی خوانندگان: محققان آموزش علوم و مربیان علوم در سراسر جهان. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.