International Journal Of Technology And Design Education



International Journal Of Technology And Design Education

مجله ای با ISSN مشابه در لیست سیاه مجلات خارجی دانشگاه آزاد وجود دارد.
Journal UMP Social Sciences and Technology Management
نام مجله (ثبت شده در لیست سیاه دانشگاه آزاد)
0957-7572
(ثبت شده در لیست سیاه دانشگاه آزاد) ISSN
ادامه مقادیر جدول مربوط به پایگاه داده های بین المللی است.
هلند
کشور
۲٫۱۷۷
Impact Factor
۱٫۵۲۲
بدون ارجاع به خود Impact Factor
۴۷٫۵۱۳
Impact Factor میانگین درصد
۲٫۴۸۱
پنج ساله Impact Factor
اشتراک تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک تهیه کنید
امکان پذیرش مقاله
0957-7572
ISSN
1573-1804
e-ISSN
1990 تا کنون
مدت فعالیت
Springer Nature
ناشر
www.springer.com
سایت مجله
International Journal Of Technology And Design Education

ISI

آخرین بروز رسانی ژانویه ۲۰۲۴
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه های استنادی SCIE و SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

مجله بین المللی فناوری و آموزش طراحی به دنبال تشویق تحقیق و نگارش علمی در مورد هر جنبه ای از فناوری و آموزش طراحی است. مطالعات انتقادی، مروری، و تطبیقی ​​به‌ویژه برجسته هستند، و همچنین مشارکت‌هایی که از دیگر متون، مانند آنهایی که از مطالعات تاریخی، فلسفی، جامعه‌شناختی یا روان‌شناختی فناوری یا طراحی به دست می‌آیند، به منظور پرداختن به مسائل مربوط به فناوری و آموزش طراحی، برجسته هستند. یکی از مهم ترین تحولات سال های اخیر ظهور فناوری و آموزش طراحی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش عمومی در بسیاری از نقاط جهان بوده است. ویژگی‌های متمایز برنامه درسی آن سواد و توانایی فن‌آوری است و اهمیت «دانش در عمل، انجام و همچنین درک» را برجسته می‌کند. تمرین کنید و سوالات زیادی باقی مانده است که باید پاسخ داده شود. علاوه بر مسائل مربوط به ماهیت خود فناوری، اطلاعات کمی در مورد یادگیری دانش آموزان و درک معلمان از فناوری و در مورد اینکه توانایی بیشتر از نظر فنی به چه معناست، شناخته شده است. مسائل مهمی در مورد آمادگی معلمان فناوری، ارزیابی شایستگی فناورانه و ارتباط فناوری با سایر عناصر برنامه درسی، به ویژه علم وجود دارد. همچنین سؤالات مهمی در زمینه سیاست در رابطه با عملکرد و منطق تغییر برنامه درسی وجود دارد.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید