تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI می ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals می ۲۰۲۵
لیست سیاه وزارت علوم خرداد ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت خرداد ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله ژانویه ۲۰۲۲
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۵
ISI می ۲۰۲۵
SCImago می ۲۰۲۵
ISI Open Access Journals می ۲۰۲۵
لیست سیاه وزارت علوم خرداد ۱۴۰۴
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد دی ۱۴۰۳
مجلات دارای زمان داوری می ۲۰۲۵
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش می ۲۰۲۵
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله می ۲۰۲۵

International Straits of the World


هلند
کشور
0924-4867
ISSN
2010 و 2017 تا 2018
مدت فعالیت
Brill
ناشر
brill.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی می ۲۰۲۳
مجله در فهرست مجلات ISI نیست.

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام International Straits of the World ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

تنگه های بین المللی جهان از زمان پیدایش دریانوردی و توسعه اولیه قانون دریا مطالبات و ادعاهای شدیدی را ایجاد کرده است. تقاضا برای دسترسی و کنترل بر این فضاهای شدید همچنان بر قدرت و ثروت ملت ها و همه کاربران اقیانوس ها تأثیر می گذارد. رژیم تنگه هنجاری معاصر محصول حقوق عرفی و قراردادهای تخصصی و عمومی است. رژیم حقوق و وظایف دولت‌ها و کشتی‌های ساحلی را در مورد این نقاط بالقوه تنظیم می‌کند و به دلیل تقاضاهای جدید، تحت فشار شدید قرار دارد. محیط امنیتی پس از 11-9 و تجدید حیات دزدی دریایی، تقاضاهای دفاعی قدرت های دریایی و کشورهای ساحلی را افزایش داده است. بازیگران غیردولتی، از جمله ارتش های خصوصی، توانایی پیشرفته ای برای محدود کردن دسترسی به تنگه ها به دست آورده اند. نگرانی‌های زیست‌محیطی ابعاد پیچیده‌ای را در این خطوط باریک کشتیرانی ایجاد کرده است، جایی که کشورهای ساحلی به طور فزاینده‌ای خواستار اقدامات نظارتی اضافی مانند خلبانی اجباری و تعیین PSSA هستند. ظهور بحران مالی جهانی به تجارت جهانی از جمله حمل و نقل نفت بستگی دارد. بیشتر این تجارت از طریق مناطق عملیاتی کشتی های محدود در تنگه های پر قاچاق انجام می شود. بنابراین نظم عمومی اقیانوس ها به تنگه های بین المللی برای کشتیرانی، قدرت و ثروت بستگی دارد. در هیچ نقطه ای از تاریخ، فرسایش یا تقویت هنجارهای تنگه برای جامعه جهانی مهم نبوده است.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید