نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | می ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | خرداد ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | می ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | خرداد ۱۴۰۴ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
International Straits of the World
هلند | کشور |
0924-4867 | ISSN |
2010 و 2017 تا 2018 | مدت فعالیت |
Brill | ناشر |
brill.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام International Straits of the World ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q4 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
تنگه های بین المللی جهان از زمان پیدایش دریانوردی و توسعه اولیه قانون دریا مطالبات و ادعاهای شدیدی را ایجاد کرده است. تقاضا برای دسترسی و کنترل بر این فضاهای شدید همچنان بر قدرت و ثروت ملت ها و همه کاربران اقیانوس ها تأثیر می گذارد. رژیم تنگه هنجاری معاصر محصول حقوق عرفی و قراردادهای تخصصی و عمومی است. رژیم حقوق و وظایف دولتها و کشتیهای ساحلی را در مورد این نقاط بالقوه تنظیم میکند و به دلیل تقاضاهای جدید، تحت فشار شدید قرار دارد. محیط امنیتی پس از 11-9 و تجدید حیات دزدی دریایی، تقاضاهای دفاعی قدرت های دریایی و کشورهای ساحلی را افزایش داده است. بازیگران غیردولتی، از جمله ارتش های خصوصی، توانایی پیشرفته ای برای محدود کردن دسترسی به تنگه ها به دست آورده اند. نگرانیهای زیستمحیطی ابعاد پیچیدهای را در این خطوط باریک کشتیرانی ایجاد کرده است، جایی که کشورهای ساحلی به طور فزایندهای خواستار اقدامات نظارتی اضافی مانند خلبانی اجباری و تعیین PSSA هستند. ظهور بحران مالی جهانی به تجارت جهانی از جمله حمل و نقل نفت بستگی دارد. بیشتر این تجارت از طریق مناطق عملیاتی کشتی های محدود در تنگه های پر قاچاق انجام می شود. بنابراین نظم عمومی اقیانوس ها به تنگه های بین المللی برای کشتیرانی، قدرت و ثروت بستگی دارد. در هیچ نقطه ای از تاریخ، فرسایش یا تقویت هنجارهای تنگه برای جامعه جهانی مهم نبوده است.