نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Journal of Accounting Education
انگلستان | کشور |
0748-5751 | ISSN |
1983 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.journals.elsevier.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Accounting Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله آموزش حسابداری (JAEd) یک مجله با داوری است که به ترویج و انتشار تحقیقات در مورد مسائل آموزش حسابداری و بهبود کیفیت آموزش حسابداری در سراسر جهان اختصاص دارد.
این مجله وسیله ای برای در دسترس قرار دادن نتایج مطالعات تجربی در اختیار مربیان و برای تبادل ایده ها، منابع آموزشی و بهترین شیوه هایی است که به بهبود آموزش حسابداری کمک می کند. این مجله شامل چهار بخش است: یک بخش مقالات اصلی، یک بخش یادداشت های آموزشی و آموزشی، یک بخش مورد آموزشی و یک بخش بهترین روش ها. دستنوشتههای منتشر شده در بخش مقالات اصلی عموماً نتایج مطالعات تجربی را ارائه میدهند، اگرچه مقالات غیرتجربی (مانند مقالات مرتبط با سیاست یا مقاله) گاهی در این بخش منتشر میشوند. مقالات منتشر شده در بخش یادداشتهای آموزشی و آموزشی شامل قطعات تجربی کوتاه (مثلاً تکرار) و همچنین منابع آموزشی است که بهدرستی به عنوان موارد طبقهبندی نشدهاند، که در بخش موردی جداگانه منتشر شدهاند. توجه: به عنوان بخشی از یادداشت آموزشی همراه با موارد آموزشی، نویسندگان باید راهنمایی اجرایی (بر اساس استفاده واقعی مورد) و شواهدی در مورد اثربخشی پرونده در مقابل فهرستی از اهداف آموزشی مرتبط با پرونده را ارائه دهند. برای برآورده کردن الزامات اثربخشی، نویسندگان باید ارزیابی مستقیم (مثلاً نمرات به مورد نیاز/هدف یا آزمونهای پیش از پسآزمون) را شامل شوند. اگر چه جالب و تشویق شده است، ادراک دانش آموزان (نظرسنجی) ارزیابی غیرمستقیم تلقی می شود و نیاز کارآمدی را برآورده نمی کند. مورد باید بیش از یک بار در یک دوره استفاده شده باشد تا از ناهنجاری های احتمالی جلوگیری شود و قبل از ارسال بررسی شود. ممکن است از نویسندگان خواسته شود که بسته به اندازه/شرایط دوره، داده های بیشتری را جمع آوری کنند.
بخش بهترین روشها شامل شیوههای فردی و سازمانی مربوط به، بهعنوان مثال، جذب دانشجو، مشاوره دانشجو، حفظ دانشجو، روابط با فارغالتحصیلان، و تلاشها برای ادغام عمل حسابداری و آموزش حسابداری است. این مقالات معمولاً از مقالات بخش اصلی (مثلاً مبتنی بر تحقیق) کوتاهتر هستند. در حالی که چنین مقالاتی به شواهد به دست آمده بر اساس طرح آزمایشی نیازی ندارند (مثلاً مقایسه قبل و بعد از آزمون)، برخی شواهد در رابطه با ارزش یا مزیت بهترین روش باید همراه با بحث در مورد هزینه های مربوطه گنجانده شود. از جیب خود و همچنین هزینه های فرصت، مانند زمان هیئت علمی، مشارکت پزشک و غیره). در نهایت، توجه داشته باشید که JAEd دست نوشته هایی را در مورد تمام موضوعات مرتبط با آموزش حسابداری، از جمله استفاده از فناوری، سبک های یادگیری، ارزیابی، برنامه درسی و مسائل مربوط به دانشکده منتشر می کند.