نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of Agricultural Education & Extension
انگلستان | کشور |
۲٫۰۶ | Impact Factor |
۲٫۳۹ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
1389-224X | ISSN |
1750-8622 | e-ISSN |
2010 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله Agricultural Education & Extension: Competence for Rural Innovation and Transformation برای اطلاع رسانی به کارشناسانی که در مورد آموزش کشاورزی و ترویج تحقیق انجام می دهند یا از آنها استفاده می کنند، در مورد تحقیقات انجام شده در این زمینه در سراسر جهان منتشر می شود. اطلاعات در مورد این تحقیق برای توسعه نظری بیشتر و بهبود سیاستها، استراتژیها، روشها و شیوههای آموزش و ترویج کشاورزی مورد نیاز است. مجله مقالات علمی معتبر و دارای ارجاع خوبی را در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی پس از یک فرآیند بررسی دوسویه کور می پذیرد. آموزش و ترویج کشاورزی با تغییرات عمیقی مواجه است و بنابراین حوزه اصلی توجه این رشته به سمت ارتباطات، توسعه شایستگی و بهبود عملکرد برای طیف گسترده ای از زمینه ها و مخاطبان است که بیشتر آنها را می توان از دیدگاه چند رشته ای مورد مطالعه قرار داد، از جمله : خدمات مشاوره و واسطه ها کارآفرینی کشاورزی و ارتباطات یادگیری برای توسعه صلاحیت مدیریت و توسعه طراحی و اجرای آموزش مبتنی بر شایستگی توسعه دیجیتال و آموزش مدیریت محیطی و منابع طبیعی تسهیل فرآیندهای چند ذی نفع توسعه منابع انسانی / کشاورزی انسانی سرمایه انسانی فناوری نوآوری کشاورزی سیستم های نوآوری آموزش و یادگیری توسعه یکپارچه روستایی آموزش بین رشته ای و اجتماعی یادگیری، تعارض و تصمیم گیری بهبود عملکرد تولید کشاورزی پایدار مجله آموزش و ترویج کشاورزی می بیند اهداف آموزش کشاورزی و ترویج آماده سازی دانش آموزان برای نقش های رهبری، مدیریت و پشتیبانی فنی، توسعه بیشتر مشاوران و متخصصان ترویج، و بهبود شیوه ها در زمینه های ذکر شده است. این باید با ایجاد تعادل بین مردم، سود و منافع سیاره به دست آید. این مجله سه نوع نسخه خطی را می پذیرد: تحقیقات تجربی اصلی با استفاده از روش ها و داده های مناسب، مرور ادبیاتی که آموزش کشاورزی و نظریه ترویج را بیشتر می کند و تفکر و بینش جدیدی ارائه می دهد، و بررسی کتاب. همه مطالب ارسالی باید در ادبیات نظری آموزش کشاورزی و ترویج گنجانده شود. استفاده از روش های پیشرفته؛ دارای پیامدهای عملی و سیاسی است که فراتر از یک کشور است. و توضیح دهید که مقاله چگونه به چارچوب های نظری اساسی کمک می کند. همه موارد ارسالی باید با دستورالعمل نویسندگان مطابقت داشته باشند. نکات مهم برای نویسندگان ارسالی ما به دنبال مطالعات پذیرش مستقیم یا ارزیابی نیازهای شایستگی، بدون مشارکتهای نظری یا روششناختی گستردهتر و ارجاعات به آخرین ادبیات نیستیم. برای ارسال در JAEE، نسخه های خطی نیاز به قرار دادن تحقیق در چارچوب های نظری فعلی در زمینه آموزش کشاورزی و/یا ترویج دارند. موضوعیت و سهم آنها در پیشرفت هنر باید مشهود باشد. ما قویاً نویسندگان را تشویق میکنیم که کارهای قبلی مجله را مرور کنند تا بتوانند کار خود را در ردیفهای کاری و بحثهای نظری در JAEE قرار دهند. مقالات JAEE باید تحقیقات تجربی را گزارش کنند که به توسعه نظریه آموزش کشاورزی و ترویج کمک می کند. آنها باید در توسعه تئوری کمک کنند و در سطح عملی با استفاده و پیشبرد تئوری های آموزش و ترویج کشاورزی به افزایش اثربخشی برنامه های آموزش کشاورزی و ترویج کمک کنند که در شرایطی غیر از وضعیت مورد مطالعه نیز قابل استفاده است. به این ترتیب، نسخههای خطی که بیش از حد بر یک کشور متمرکز شدهاند، بدون ارتباط با جامعه گستردهتر ترویج کشاورزی و آموزش، قابل پذیرش نیستند. بررسی همتایان مجله آموزش کشاورزی و توسعه تضمین میکند که همه مقالات منتشر شده در مجله بر اساس غربالگری اولیه توسط کمیته تحریریه و در صورت مناسب بودن برای بررسی بیشتر، داوری دوسوکور توسط حداقل دو داور که در جامعه دانشگاهی فعال هستند. با توجه به سطح بالای ارسالی، بسیاری از آنها در مرحله غربالگری اولیه رد می شوند. بررسی کتاب و سرمقاله از طریق بررسی همتایان انجام نمی شود، بلکه توسط تیم تحریریه مجله بررسی می شود. هدف از فرآیند داوری این است که اطمینان حاصل شود که مقالات مطالب مرتبط و دقیقی را برای کسانی که تحقیق می کنند و استفاده می کنند، از جمله: محققان، دانشگاهیان، مدیران آموزش کشاورزی و ترویج، مربیان و کارشناسان، متخصصان ارتباطات، متخصصان منابع انسانی، و سیاست گذاران ارائه می کنند. "در عصر ارتباطات جهانی و تغییرات سریع، JAEE بینشهای تازه و گستردهای را از رابط توسعه، تحقیق و عمل به ارمغان میآورد. مجله منبعی پیشرو است که ما را در جریان بحثها و چالشهای جهانی ترویج آموزش کشاورزی و ترویج نگه میدارد. مداخلاتی که نگرانیهای مردم، سیاستها و بهترین عملکرد را متعادل میکند