تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI نوامبر ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم آذر ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Journal Of Agricultural Education & Extension



Journal Of Agricultural Education & Extension

انگلستان
کشور
۲٫۰۶
Impact Factor
۲٫۳۹
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
امکان پذیرش مقاله
1389-224X
ISSN
1750-8622
e-ISSN
2010 تا کنون
مدت فعالیت
Taylor & Francis
ناشر
www.tandfonline.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

مجله Agricultural Education & Extension: Competence for Rural Innovation and Transformation  برای اطلاع رسانی به کارشناسانی که در مورد آموزش کشاورزی و ترویج تحقیق انجام می دهند یا از آنها استفاده می کنند، در مورد تحقیقات انجام شده در این زمینه در سراسر جهان منتشر می شود. اطلاعات در مورد این تحقیق برای توسعه نظری بیشتر و بهبود سیاست‌ها، استراتژی‌ها، روش‌ها و شیوه‌های آموزش و ترویج کشاورزی مورد نیاز است. مجله  مقالات علمی معتبر و دارای ارجاع خوبی را در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی پس از یک فرآیند بررسی دوسویه کور می پذیرد. آموزش و ترویج کشاورزی با تغییرات عمیقی مواجه است و بنابراین حوزه اصلی توجه این رشته به سمت ارتباطات، توسعه شایستگی و بهبود عملکرد برای طیف گسترده ای از زمینه ها و مخاطبان است که بیشتر آنها را می توان از دیدگاه چند رشته ای مورد مطالعه قرار داد، از جمله : خدمات مشاوره و واسطه ها کارآفرینی کشاورزی و ارتباطات یادگیری برای توسعه صلاحیت مدیریت و توسعه طراحی و اجرای آموزش مبتنی بر شایستگی توسعه دیجیتال و آموزش مدیریت محیطی و منابع طبیعی تسهیل فرآیندهای چند ذی نفع توسعه منابع انسانی / کشاورزی انسانی سرمایه انسانی فناوری نوآوری کشاورزی سیستم های نوآوری آموزش و یادگیری توسعه یکپارچه روستایی آموزش بین رشته ای و اجتماعی یادگیری، تعارض و تصمیم گیری بهبود عملکرد تولید کشاورزی پایدار مجله آموزش و ترویج کشاورزی می بیند اهداف آموزش کشاورزی و ترویج آماده سازی دانش آموزان برای نقش های رهبری، مدیریت و پشتیبانی فنی، توسعه بیشتر مشاوران و متخصصان ترویج، و بهبود شیوه ها در زمینه های ذکر شده است. این باید با ایجاد تعادل بین مردم، سود و منافع سیاره به دست آید. این مجله سه نوع نسخه خطی را می پذیرد: تحقیقات تجربی اصلی با استفاده از روش ها و داده های مناسب، مرور ادبیاتی که آموزش کشاورزی و نظریه ترویج را بیشتر می کند و تفکر و بینش جدیدی ارائه می دهد، و بررسی کتاب. همه مطالب ارسالی باید در ادبیات نظری آموزش کشاورزی و ترویج گنجانده شود. استفاده از روش های پیشرفته؛ دارای پیامدهای عملی و سیاسی است که فراتر از یک کشور است. و توضیح دهید که مقاله چگونه به چارچوب های نظری اساسی کمک می کند. همه موارد ارسالی باید با دستورالعمل نویسندگان مطابقت داشته باشند. نکات مهم برای نویسندگان ارسالی ما به دنبال مطالعات پذیرش مستقیم یا ارزیابی نیازهای شایستگی، بدون مشارکت‌های نظری یا روش‌شناختی گسترده‌تر و ارجاعات به آخرین ادبیات نیستیم. برای ارسال در JAEE، نسخه های خطی نیاز به قرار دادن تحقیق در چارچوب های نظری فعلی در زمینه آموزش کشاورزی و/یا ترویج دارند. موضوعیت و سهم آنها در پیشرفت هنر باید مشهود باشد. ما قویاً نویسندگان را تشویق می‌کنیم که کارهای قبلی مجله را مرور کنند تا بتوانند کار خود را در ردیف‌های کاری و بحث‌های نظری در JAEE قرار دهند. مقالات JAEE باید تحقیقات تجربی را گزارش کنند که به توسعه نظریه آموزش کشاورزی و ترویج کمک می کند. آنها باید در توسعه تئوری کمک کنند و در سطح عملی با استفاده و پیشبرد تئوری های آموزش و ترویج کشاورزی به افزایش اثربخشی برنامه های آموزش کشاورزی و ترویج کمک کنند که در شرایطی غیر از وضعیت مورد مطالعه نیز قابل استفاده است. به این ترتیب، نسخه‌های خطی که بیش از حد بر یک کشور متمرکز شده‌اند، بدون ارتباط با جامعه گسترده‌تر ترویج کشاورزی و آموزش، قابل پذیرش نیستند. بررسی همتایان مجله آموزش کشاورزی و توسعه تضمین می‌کند که همه مقالات منتشر شده در مجله بر اساس غربالگری اولیه توسط کمیته تحریریه و در صورت مناسب بودن برای بررسی بیشتر، داوری دوسوکور توسط حداقل دو داور که در جامعه دانشگاهی فعال هستند. با توجه به سطح بالای ارسالی، بسیاری از آنها در مرحله غربالگری اولیه رد می شوند. بررسی کتاب و سرمقاله از طریق بررسی همتایان انجام نمی شود، بلکه توسط تیم تحریریه مجله بررسی می شود. هدف از فرآیند داوری این است که اطمینان حاصل شود که مقالات مطالب مرتبط و دقیقی را برای کسانی که تحقیق می کنند و استفاده می کنند، از جمله: محققان، دانشگاهیان، مدیران آموزش کشاورزی و ترویج، مربیان و کارشناسان، متخصصان ارتباطات، متخصصان منابع انسانی، و سیاست گذاران ارائه می کنند. "در عصر ارتباطات جهانی و تغییرات سریع، JAEE بینش‌های تازه و گسترده‌ای را از رابط توسعه، تحقیق و عمل به ارمغان می‌آورد. مجله منبعی پیشرو است که ما را در جریان بحث‌ها و چالش‌های جهانی ترویج آموزش کشاورزی و ترویج نگه می‌دارد. مداخلاتی که نگرانی‌های مردم، سیاست‌ها و بهترین عملکرد را متعادل می‌کند

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید