نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of Biological Education
انگلستان | کشور |
۱٫۲۶۲ | Impact Factor |
۱٫۳۹۳ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0021-9266 | ISSN |
2157-6009 | e-ISSN |
1967 تا 2009 و 2011 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Biological Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
2020 Impact Factor 1.262 رتبهبندی 33/44 (آموزش، رشتههای علمی)، 72/93 (زیستشناسی)، 220/264 (آموزش و تحقیقات آموزشی) © 2021 Clarivate، 2020 Journal Citation Reports® 2020 Journal Citation Reports® 2020 Biological values of Sco 1. آموزش و پرورش بهعنوان صدای معتبر در دنیای آموزش زیستی بهطور محکمی تثبیت شده است. این مجله انجمنی را فراهم میکند که در آن آخرین پیشرفتهای پژوهشی در زمینه آموزش، یادگیری و ارزیابی زیستشناسی میتواند به سیاستگذاری و عمل در آموزش زیستشناسی برای همه سنین کمک کند و معلمان، محققان و مربیان را در تلاشی مشترک برای ارتقای آموزش زیستشناختی در سطح بینالمللی به هم متصل کند. تاکید ویژه بر تحقیقات مربوط به عملکرد آموزشی، هدایت شده توسط واقعیت های آموزشی در سیستم ها، مدارس، کالج ها، دانشگاه ها (از جمله آموزش معلمان زیست شناسی) و محیط های یادگیری غیررسمی است، و دست نوشته ها از سوی مربیان و محققانی که در همه این تنظیمات کار می کنند، مورد استقبال قرار می گیرد. دستنوشته ها باید از نظر تئوری آگاهانه و از لحاظ روش شناختی دقیق باشند. مجله انواع ارسال زیر را می پذیرد. نویسندگان باید دقت داشته باشند که پس از ارسال، نوع صحیح را انتخاب کنند (مورب). • مقالههای پژوهشی تجربی اصلی، که در یک رویکرد روششناختی تحقیق آموزشی به رسمیت شناخته شده، و در یک بررسی انتقادی از ادبیات مرتبط گنجانده شدهاند. نسخههای خطی باید شامل شرحی از روششناسی و روشهای مورد استفاده، توضیح تجزیه و تحلیل انجامشده، و شناسایی نتایج و پیامدهای پژوهش و عمل آموزشی باشد. • مقاله ها را مرور کنید، درک جامعی از یک موضوع خاص ایجاد کنید، از متون حرفه ای و در صورت لزوم استفاده کنید که توسط همتایان بررسی شده است، و نتیجه گیری کنید که ممکن است منجر به بحث و مناظره ارزشمند شود. در صورت امکان، بررسی باید در یک رویکرد شناخته شده استوار شود. برای مثال، از جمله مرورهای روایی «وضعیت هنر»، متاآنالیزها، بررسیهای سیستماتیک، بررسیهای انتقادی و ترکیب شواهد. • گزارشهای ارزیابی انتقادی از فعالیتهای عملی نوآورانه یا بدیع یا سایر رویکردهای آموزشی و یادگیری در آموزش زیستشناسی. • چنین گزارشهایی نباید بهعنوان کارآزماییهای تجربی (با گروههای کنترل و مداخله) چنین رویکردهایی ارائه شوند، مگر اینکه شامل حجم نمونه بزرگ و عضویت در گروه تصادفیشده باشند. با این حال، ارزیابیهایی که از ترکیبی از دادههای کمی و کیفی استفاده میکنند، بهویژه برای گزارشهای تحت رهبری پزشک مناسب هستند. • اگر فقط از داده های تجربی به دست آمده توسط این روش استفاده می شود (مثلاً نتایج تجربی دانش آموزان از تکمیل موفقیت آمیز یک روش عملی)، نویسندگان باید رویکرد و نتایج یادگیری آن را به طور انتقادی بررسی کنند و از ادبیات موجود در مورد درک دانش آموزان از حوزه های موضوعی مربوط استفاده کنند. و اجرای موفقیتآمیز این رویکرد توسط دانشآموزان، برای توجیه ارتباط و اثربخشی بالقوه آن در تضمین یادگیری دانشآموزان. • نظرات انتقادی یا تحلیلی یا مقالات موضعی (نظر) در مورد سیاست (و تأثیر آن بر عمل)، برنامه درسی، یا مسائل و بحثهای معاصر در آموزش زیستشناسی. این گونه تفسیرها باید به دقت استدلال شده، ریشه محکمی در ادبیات دانشگاهی و حرفه ای مربوطه داشته باشند و با دیدگاه های متضاد درگیر شوند. نویسندگان باید اطمینان حاصل کنند که نسخه های خطی به گفتمان بین المللی در مورد آموزش زیستی کمک می کنند. به این ترتیب، نسخه های خطی باید فراتر از زمینه محلی مرتبط باشند. به همین ترتیب، دست نوشته هایی که در مورد استراتژی های آموزشی عمومی گزارش می دهند، تنها در صورتی به بررسی می پردازند که سهم مستقیمی در دانش در مورد آموزش بیولوژیکی به ویژه داشته باشند. زمینه بیولوژیکی باید برای مطالعه مهم باشد. نسخه های خطی که صرفاً به امور آموزشی عمومی می پردازند، برای چاپ در نظر گرفته نمی شوند. پیامدهای تحقیق و عمل باید صریح باشد. از نویسندگان دعوت می شود، اما موظف نیستند، داده های اصلی، ناشناس، را به عنوان مطالب تکمیلی در یک فایل یا فایل های جداگانه ارسال کنند. هر گونه ارسال باید با محدودیت های نهادی، قانونی و اخلاقی محلی مطابقت داشته باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این مجله فقط نسخه های خطی را به زبان انگلیسی منتشر می کند. ما متوجه شدیم که نویسندگانی که انگلیسی را به عنوان زبان اول ندارند، ممکن است لازم باشد از دیگران بخواهند که نسخه خطی آنها را تصحیح کنند، یا از خدمات تیلور و فرانسیس استفاده کنند تا مطمئن شوند که انگلیسی از کیفیت بالایی قبل از ارسال برخوردار است. تمامی مقالات پژوهشی این مجله بر اساس غربالگری اولیه ویراستار و داوری ناشناس توسط حداقل دو داور ناشناس، مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند. اگر یک نسخه خطی شامل تعداد زیادی شکل یا جداول باشد، نویسندگان باید مشخص کنند که کدام یک از آنها میتواند به عنوان مطالب تکمیلی آنلاین مجدداً تخصیص داده شود. تمام دست نوشتههایی که در مورد کارهای مربوط به حیوانات گزارش میدهند، باید در صورت لزوم از دستورالعملهای ARRIVE پیروی کنند، که در اینجا قابل مشاهده است: https://arriveguidelines