نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of Educational Measurement
انگلستان | کشور |
۱٫۵۳۱ | Impact Factor |
0022-0655 | ISSN |
1745-3984 | e-ISSN |
1964 تا کنون | مدت فعالیت |
Wiley-Blackwell | ناشر |
onlinelibrary.wiley.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
JEM (فصلنامه) تحقیقات اندازه گیری اصلی و گزارش های کاربردهای اندازه گیری در زمینه آموزشی را منتشر می کند. موضوعات پرداخته شده در JEM نشان دهنده کمک به اندازه گیری آموزشی است که با اهداف NCME مرتبط است. JEM وسیله ای برای به اشتراک گذاری پیشرفت ها و نوآوری ها در اندازه گیری آموزشی است.
نمونه هایی از موضوعات دستنویس مناسب JEM
JEM برای انواع نسخههای خطی که شامل تحقیقات اصلی و مفید در مورد فرآیندهای اندازهگیری، تکنیکها، ابزارها و رویهها میشود، باز است. نمونههایی از این دستنوشتهها عبارتند از آنهایی که شامل بحث اصلی در مورد نظریه، فلسفه و عمل اندازهگیری است، مواردی که استفادههای بدیع و قابل تعمیم از ابزارهای اندازهگیری آموزشی در آموزش یا رشتههای مرتبط را گزارش میدهند، و مواردی که رویکردهای نوآورانهای را توصیف میکنند که برای اندازهگیری مفید است. نظریه پردازان و عمل کنندگان
نسخه های خطی ارسال شده در حوزه وسیع اندازه گیری آموزشی برای دقت طرح ها، تحلیل ها و تفاسیر آنها بررسی می شوند. اهمیت و ارزش مشارکت آنها در عملکرد اندازه گیری آموزشی؛ و اصالت محتوای آنها.
نسخه خطی که به هر یک از انواع زیر تعلق دارد احتمالاً دارای اولویت کمتری برای انتشار در JEM است (مگر اینکه نسخه خطی پیامدهای مهمی برای اندازهگیری آموزشی داشته باشد):
دستنوشتههایی با تمرکز خارج از حوزه اندازهگیری آموزشی (به عنوان مثال، دستنوشتههایی که روشهای آماری را توصیف میکنند که کاربرد روشنی برای اندازهگیری آموزشی ندارند و نسخههای خطی مرتبط با مسائل روانشناختی غیرمرتبط با اندازهگیری آموزشی).
دستنوشتههایی که عمدتاً مروری بر ادبیات مربوط به حوزه خاصی از اندازهگیری آموزشی هستند.
دست نوشته هایی که ابزارهای روان سنجی موجود را با استفاده از داده های شبیه سازی شده یا واقعی مقایسه می کنند.
دست نوشته هایی که توسعه برنامه های درسی یا آزمون ها یا پرسشنامه های جدید را توصیف می کنند.
دستنوشتههایی که بررسیهای معمول کفایت روانسنجی آزمونهای خاص یا تجزیه و تحلیل معمول یک یا چند مجموعه داده آموزشی را گزارش میکنند.
دست نوشته هایی که برنامه های کامپیوتری را توصیف می کنند.
کلید واژه ها
آموزش، آموزشی، اندازه گیری، ارزیابی، تست، ارزیابی، ابزار اندازه گیری، کاربردهای اندازه گیری، استانداردهای آموزشی