تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Journal Of Educational Measurement



Journal Of Educational Measurement

انگلستان
کشور
۱٫۵۳۱
Impact Factor
0022-0655
ISSN
1745-3984
e-ISSN
1964 تا کنون
مدت فعالیت
Wiley-Blackwell
ناشر
onlinelibrary.wiley.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

JEM (فصلنامه) تحقیقات اندازه گیری اصلی و گزارش های کاربردهای اندازه گیری در زمینه آموزشی را منتشر می کند. موضوعات پرداخته شده در JEM نشان دهنده کمک به اندازه گیری آموزشی است که با اهداف NCME مرتبط است. JEM وسیله ای برای به اشتراک گذاری پیشرفت ها و نوآوری ها در اندازه گیری آموزشی است.

نمونه هایی از موضوعات دستنویس مناسب JEM
JEM برای انواع نسخه‌های خطی که شامل تحقیقات اصلی و مفید در مورد فرآیندهای اندازه‌گیری، تکنیک‌ها، ابزارها و رویه‌ها می‌شود، باز است. نمونه‌هایی از این دست‌نوشته‌ها عبارتند از آنهایی که شامل بحث اصلی در مورد نظریه، فلسفه و عمل اندازه‌گیری است، مواردی که استفاده‌های بدیع و قابل تعمیم از ابزارهای اندازه‌گیری آموزشی در آموزش یا رشته‌های مرتبط را گزارش می‌دهند، و مواردی که رویکردهای نوآورانه‌ای را توصیف می‌کنند که برای اندازه‌گیری مفید است. نظریه پردازان و عمل کنندگان
نسخه های خطی ارسال شده در حوزه وسیع اندازه گیری آموزشی برای دقت طرح ها، تحلیل ها و تفاسیر آنها بررسی می شوند. اهمیت و ارزش مشارکت آنها در عملکرد اندازه گیری آموزشی؛ و اصالت محتوای آنها.

نسخه خطی که به هر یک از انواع زیر تعلق دارد احتمالاً دارای اولویت کمتری برای انتشار در JEM است (مگر اینکه نسخه خطی پیامدهای مهمی برای اندازه‌گیری آموزشی داشته باشد):

دست‌نوشته‌هایی با تمرکز خارج از حوزه اندازه‌گیری آموزشی (به عنوان مثال، دست‌نوشته‌هایی که روش‌های آماری را توصیف می‌کنند که کاربرد روشنی برای اندازه‌گیری آموزشی ندارند و نسخه‌های خطی مرتبط با مسائل روان‌شناختی غیرمرتبط با اندازه‌گیری آموزشی).
دست‌نوشته‌هایی که عمدتاً مروری بر ادبیات مربوط به حوزه خاصی از اندازه‌گیری آموزشی هستند.
دست نوشته هایی که ابزارهای روان سنجی موجود را با استفاده از داده های شبیه سازی شده یا واقعی مقایسه می کنند.
دست نوشته هایی که توسعه برنامه های درسی یا آزمون ها یا پرسشنامه های جدید را توصیف می کنند.
دست‌نوشته‌هایی که بررسی‌های معمول کفایت روان‌سنجی آزمون‌های خاص یا تجزیه و تحلیل معمول یک یا چند مجموعه داده آموزشی را گزارش می‌کنند.
دست نوشته هایی که برنامه های کامپیوتری را توصیف می کنند.



کلید واژه ها
آموزش، آموزشی، اندازه گیری، ارزیابی، تست، ارزیابی، ابزار اندازه گیری، کاربردهای اندازه گیری، استانداردهای آموزشی

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید