تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals دسامبر ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله ژانویه ۲۰۲۲
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۵
ISI فوریه ۲۰۲۵
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals دسامبر ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم اسفند ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد تیر ۱۴۰۲
مجلات دارای زمان داوری دسامبر ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش دسامبر ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله دسامبر ۲۰۲۴

Journal Of Environmental Education



Journal Of Environmental Education

انگلستان
کشور
۲٫۹۱۵
Impact Factor
۳٫۸۷۸
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
امکان پذیرش مقاله
0095-8964
ISSN
1940-1892
e-ISSN
1971 تا کنون
مدت فعالیت
Taylor & Francis
ناشر
www.tandfonline.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Environmental Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

مجله آموزش محیطی (JEE) یک انجمن بین‌المللی دو ماهانه برای بحث‌های انتقادی و سازنده در مورد تمام جنبه‌های تحقیق، تئوری و عمل در آموزش محیط‌زیست و پایداری و حوزه‌های مرتبط است. این مجله مقالات تحقیقاتی داوری را منتشر می کند که شامل تحلیل های کمی، کیفی، ترکیبی و پس کیفی و همچنین تحلیل های فلسفی و نظری است. JEE همچنین از کارهایی دعوت می کند که از رویکردهای تحقیقاتی جایگزین استفاده می کنند، مانند تحقیقات پسا انسانی و فراانسانی، تحقیق متجاوزانه، تجزیه و تحلیل انکساری، کارتوگرافی اجتماعی، و سایر خطوط ابتکاری تحقیق. دست نوشته هایی که به چالش های آموزشی دهه سوم قرن بیست و یکم می پردازند، از جمله به گفتمان های نظری موجود و پیوندهای نظریه و عمل تشویق می شوند. آنها ممکن است رشته ای یا بین رشته ای باشند، و در حالی که بسیاری از آنها از درون رشته آموزش زیست محیطی و پایداری می آیند، برخی دیگر از رشته های مرتبط، مانند علوم محیطی، تولید مواد غذایی، علوم بهداشتی، اقتصاد زیست محیطی، حمل و نقل پایدار، و معماری اکولوژیک با این حال، ضروری است که نسخه‌های خطی تمرکز آموزشی یا آموزشی داشته باشند و اثر را از نظر تاریخی در ادبیات موجود محیط زیست/پایداری و آموزش قرار دهند. JEE تمام سطوح آموزش، از دوران کودکی تا آموزش عالی و حرفه ای، آموزش رسمی، غیر رسمی و غیر رسمی را پوشش می دهد. لطفاً در ارسال یک چکیده 150 کلمه ای و 3 تا 6 کلمه کلیدی (به استثنای "محیط زیست" یا "آموزش") وارد کنید. علاوه بر این، هر گونه اطلاعاتی که شما را به عنوان نویسنده یا نویسنده مشترک معرفی می کند حذف کنید. این شامل منابع کتابشناختی، شناسه پروژه، منابع مالی، و تشکر و یادداشت های قدردانی است. از مشارکت‌کنندگان دعوت می‌شود دست‌نوشته‌های خود را در دسته‌های زیر ارسال کنند:   مقاله‌های پژوهشی تجربی شامل بیانیه‌ای واضح از زمینه تحقیق (شامل مکان جغرافیایی، اجتماعی و محیطی تحقیق) و بیانیه‌ای از مشکل تحقیق در رابطه با ادبیات مرتبط و معاصر بین المللی آموزش محیط زیست و پایداری. به نویسندگان توصیه می‌شود که پیش‌زمینه‌ای را در فرمول‌بندی سؤالات پژوهشی خود بیان کنند و شرح و توجیه روش تحقیق و روش‌های جمع‌آوری داده‌ها را ارائه دهند. یافته های داده ها باید به وضوح برای یک مخاطب بین المللی ارائه شود. تحلیل انتقادی و بحث در مورد نتایج در پرتو تحقیقات معاصر باید بیان شود. توصیه‌ها یا پیامدهایی برای سیاست و/یا عمل به عنوان مرتبط با زمینه تحقیق تشویق می‌شوند. برای انتشار، آثار ارسالی باید تئوری و/یا عملکرد معاصر آموزش زیست محیطی یا پایداری را ارتقا دهند. مقالات بر اساس شایستگی آنها به عنوان نمایشی از دانش درست در میان رویکردهای روش شناختی و بازنمایی متنوع برای مخاطبان گسترده ای از دانشمندان و سیاست گذاران در درجه اول ارزیابی می شوند. مقاله‌های انتقادی  مقاله‌های مهم و انتقادی مرتبط با موضوعات معاصر یا تاریخی در پژوهش‌های آموزشی مرتبط با محیط زیست و پایداری توسط مجله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مقالات ممکن است شامل تحلیل‌ها و بحث‌های انتقادی و منسجم درباره فلسفه‌ها، نظریه‌ها، دیدگاه‌ها و جهت‌گیری‌های تحقیقات آموزشی باشد که در جهت ارتقای درک بین‌المللی از این رشته مفید است. تحلیل‌های سیاستی تحلیل‌های خط‌مشی که رویکرد بازنمایی اتخاذ شده را بیان می‌کند و به وضوح زمینه و مکان توسعه، اجرا و اجرای سیاست‌های آموزش محیط‌زیست و آموزش پایدار را توصیف و تحلیل می‌کند، توسط مجله مورد توجه قرار خواهد گرفت. تجزیه و تحلیل انتقادی، بحث و ترکیب نتایج در پرتو تحقیقات سیاست معاصر تشویق می شود. بررسی ادبیات مرور ادبیات رسمی یک مکمل مفید برای ادبیات تحقیق در این زمینه است. مرورهای اصلی که دانش را در یک حوزه تحقیقاتی شناسایی شده افزایش می‌دهند، توسط مجله در نظر گرفته می‌شوند. مرور ادبیات باید از نوع روش شناختی شناخته شده باشد و شامل تحلیل جامع و معاصر از تحقیقات منتشر شده در مورد یک موضوع کاملاً تعریف شده باشد. مرور می‌تواند مجموعه‌ای از تحقیقات قبلی را در پرتو موضع تحقیق یا سؤالات تحقیق هدفمند برشمرد، توصیف، خلاصه، ارزیابی و روشن کند. ارزیابی برنامه از ارزیابی های برنامه از پیشرفت های نوآورانه استقبال می شود. ارزشیابی های آموزشی باید از مجموعه ای از رویه های شناخته شده پیروی کنند: آنها باید مکان، هدف و هدف برنامه آموزشی را توصیف کنند. زمینه (ها)، فرآیندها، و نتایج را مستند و تجزیه و تحلیل کنید. و شامل بحث در مورد چگونگی انتقال بینش به سایر زمینه های آموزشی و فرهنگی به عنوان مرتبط باشد. بررسی کتاب و رسانه نقد کتاب و رسانه ممکن است به مطالب آموزشی مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها، ویدیوها، نرم‌افزارها و بازی‌ها بپردازد.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید