نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Journal Of Environmental Education
انگلستان | کشور |
۲٫۹۱۵ | Impact Factor |
۳٫۸۷۸ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0095-8964 | ISSN |
1940-1892 | e-ISSN |
1971 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Environmental Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله آموزش محیطی (JEE) یک انجمن بینالمللی دو ماهانه برای بحثهای انتقادی و سازنده در مورد تمام جنبههای تحقیق، تئوری و عمل در آموزش محیطزیست و پایداری و حوزههای مرتبط است. این مجله مقالات تحقیقاتی داوری را منتشر می کند که شامل تحلیل های کمی، کیفی، ترکیبی و پس کیفی و همچنین تحلیل های فلسفی و نظری است. JEE همچنین از کارهایی دعوت می کند که از رویکردهای تحقیقاتی جایگزین استفاده می کنند، مانند تحقیقات پسا انسانی و فراانسانی، تحقیق متجاوزانه، تجزیه و تحلیل انکساری، کارتوگرافی اجتماعی، و سایر خطوط ابتکاری تحقیق. دست نوشته هایی که به چالش های آموزشی دهه سوم قرن بیست و یکم می پردازند، از جمله به گفتمان های نظری موجود و پیوندهای نظریه و عمل تشویق می شوند. آنها ممکن است رشته ای یا بین رشته ای باشند، و در حالی که بسیاری از آنها از درون رشته آموزش زیست محیطی و پایداری می آیند، برخی دیگر از رشته های مرتبط، مانند علوم محیطی، تولید مواد غذایی، علوم بهداشتی، اقتصاد زیست محیطی، حمل و نقل پایدار، و معماری اکولوژیک با این حال، ضروری است که نسخههای خطی تمرکز آموزشی یا آموزشی داشته باشند و اثر را از نظر تاریخی در ادبیات موجود محیط زیست/پایداری و آموزش قرار دهند. JEE تمام سطوح آموزش، از دوران کودکی تا آموزش عالی و حرفه ای، آموزش رسمی، غیر رسمی و غیر رسمی را پوشش می دهد. لطفاً در ارسال یک چکیده 150 کلمه ای و 3 تا 6 کلمه کلیدی (به استثنای "محیط زیست" یا "آموزش") وارد کنید. علاوه بر این، هر گونه اطلاعاتی که شما را به عنوان نویسنده یا نویسنده مشترک معرفی می کند حذف کنید. این شامل منابع کتابشناختی، شناسه پروژه، منابع مالی، و تشکر و یادداشت های قدردانی است. از مشارکتکنندگان دعوت میشود دستنوشتههای خود را در دستههای زیر ارسال کنند: مقالههای پژوهشی تجربی شامل بیانیهای واضح از زمینه تحقیق (شامل مکان جغرافیایی، اجتماعی و محیطی تحقیق) و بیانیهای از مشکل تحقیق در رابطه با ادبیات مرتبط و معاصر بین المللی آموزش محیط زیست و پایداری. به نویسندگان توصیه میشود که پیشزمینهای را در فرمولبندی سؤالات پژوهشی خود بیان کنند و شرح و توجیه روش تحقیق و روشهای جمعآوری دادهها را ارائه دهند. یافته های داده ها باید به وضوح برای یک مخاطب بین المللی ارائه شود. تحلیل انتقادی و بحث در مورد نتایج در پرتو تحقیقات معاصر باید بیان شود. توصیهها یا پیامدهایی برای سیاست و/یا عمل به عنوان مرتبط با زمینه تحقیق تشویق میشوند. برای انتشار، آثار ارسالی باید تئوری و/یا عملکرد معاصر آموزش زیست محیطی یا پایداری را ارتقا دهند. مقالات بر اساس شایستگی آنها به عنوان نمایشی از دانش درست در میان رویکردهای روش شناختی و بازنمایی متنوع برای مخاطبان گسترده ای از دانشمندان و سیاست گذاران در درجه اول ارزیابی می شوند. مقالههای انتقادی مقالههای مهم و انتقادی مرتبط با موضوعات معاصر یا تاریخی در پژوهشهای آموزشی مرتبط با محیط زیست و پایداری توسط مجله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مقالات ممکن است شامل تحلیلها و بحثهای انتقادی و منسجم درباره فلسفهها، نظریهها، دیدگاهها و جهتگیریهای تحقیقات آموزشی باشد که در جهت ارتقای درک بینالمللی از این رشته مفید است. تحلیلهای سیاستی تحلیلهای خطمشی که رویکرد بازنمایی اتخاذ شده را بیان میکند و به وضوح زمینه و مکان توسعه، اجرا و اجرای سیاستهای آموزش محیطزیست و آموزش پایدار را توصیف و تحلیل میکند، توسط مجله مورد توجه قرار خواهد گرفت. تجزیه و تحلیل انتقادی، بحث و ترکیب نتایج در پرتو تحقیقات سیاست معاصر تشویق می شود. بررسی ادبیات مرور ادبیات رسمی یک مکمل مفید برای ادبیات تحقیق در این زمینه است. مرورهای اصلی که دانش را در یک حوزه تحقیقاتی شناسایی شده افزایش میدهند، توسط مجله در نظر گرفته میشوند. مرور ادبیات باید از نوع روش شناختی شناخته شده باشد و شامل تحلیل جامع و معاصر از تحقیقات منتشر شده در مورد یک موضوع کاملاً تعریف شده باشد. مرور میتواند مجموعهای از تحقیقات قبلی را در پرتو موضع تحقیق یا سؤالات تحقیق هدفمند برشمرد، توصیف، خلاصه، ارزیابی و روشن کند. ارزیابی برنامه از ارزیابی های برنامه از پیشرفت های نوآورانه استقبال می شود. ارزشیابی های آموزشی باید از مجموعه ای از رویه های شناخته شده پیروی کنند: آنها باید مکان، هدف و هدف برنامه آموزشی را توصیف کنند. زمینه (ها)، فرآیندها، و نتایج را مستند و تجزیه و تحلیل کنید. و شامل بحث در مورد چگونگی انتقال بینش به سایر زمینه های آموزشی و فرهنگی به عنوان مرتبط باشد. بررسی کتاب و رسانه نقد کتاب و رسانه ممکن است به مطالب آموزشی مانند کتابها، فیلمها، ویدیوها، نرمافزارها و بازیها بپردازد.