نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Journal Of Literary Semantics
آلمان | کشور |
0341-7638 | ISSN |
1613-3838 | e-ISSN |
1972 تا کنون | مدت فعالیت |
Walter de Gruyter | ناشر |
www.degruyter.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Literary Semantics ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
هدف مجله معناشناسی ادبی تمرکز تلاشهای زبانشناسی نظری بر متونی است که به طور سنتی به عنوان «ادبی» طبقهبندی میشوند، با این باور که چنین متون دغدغهای مرکزی و نه حاشیهای زبانشناسی هستند.
مجله معناشناسی ادبی، که توسط تروور ایتون در سال 1972 تأسیس شد و به مدت سی سال توسط او ویرایش شد، پیشگام و تشویق به تحقیق در مورد روابط بین زبانشناسی و ادبیات بوده است. به طور گسترده توسط زبان شناسان نظری و کاربردی، روایت شناسان، شاعران، فیلسوفان و روانشناسان خوانده می شود. JLS مقالاتی را در مورد تمام جنبه های معناشناسی ادبی منتشر می کند.
دامنه به جای دکترینری فراگیر است. این مجله مقالاتی با ماهیت فلسفی یا نظری منتشر می کند که تلاش می کند درک ما از ساختارها، پویایی ها و مفاهیم متون ادبی را ارتقا بخشد. این شامل مقالاتی است که مطالعه ادبیات را به رشتههای دیگر مانند روانشناسی، فیزیولوژی عصبی، ریاضیات و تاریخ مرتبط میکند، و همچنین مقالاتی که به مشکلات آموزشی ذاتی در مطالعه ادبیات میپردازند.