تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Journal Of Marketing Management



Journal Of Marketing Management

انگلستان
کشور
۳٫۰۴۸
Impact Factor
۴٫۹۷۳
پنج ساله Impact Factor
0267-257X
ISSN
1472-1376
e-ISSN
1985 تا 1997 و 2001 و 2006 و 2008 تا کنون
مدت فعالیت
Taylor & Francis
ناشر
www.tandfonline.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

ژورنال مدیریت بازاریابی (JMM) مجله رسمی آکادمی بازاریابی است و یک نشریه ادواری با بازبینی دوسوکور با شهرت جهانی برای انتشار مشارکت‌های راهگشا و اصلی است. JMM با تمام جنبه های تئوری و عمل بازاریابی سروکار دارد. وظیفه فکری مجله شامل مشارکت هایی است که دانش ما را در مورد مدیریت بازاریابی بیشتر می کند، و همچنین تحقیقاتی که مدیریت بازاریابی و دستور کار مدیریتی تفکر بازاریابی را به خودی خود به عنوان یک موضوع بررسی فکری می گیرد. طبیعتاً، این بدان معناست که JMM خروجی برجسته در تحقیقات بازاریابی و مصرف‌کننده است که از مشارکت‌های طیف الگو و روش‌شناختی استقبال می‌کند. JMM صراحتاً مایل است که ببیند تمام سنت‌های پارادایمیک به بحث در مورد تئوری و عمل بازاریابی کمک می‌کنند. این شامل مشارکت‌های سنتی و عمدتاً مدیریتی همسو با دیدگاه‌های تجربی منطقی، تا بازتاب‌های تفسیری و نظری فرهنگ مصرف‌کننده (CCT) در مورد نقش بازاریابی در تأمین منابع برای هویت‌سازی و تأیید خود، و همچنین پیامدهای منفی مصرف بر روی افراد است. و جوامع از مطالعاتی که با جنبه‌های روشن و تاریک بازاریابی و رویه مصرف‌کننده درگیر هستند، استقبال می‌شود. فراتر از این دو جهت گیری تحقیقاتی، JMM به دنبال حمایت از تعدادی سنت های مهم دیگر از جمله دیدگاه های مارکسیستی و نئومارکسیستی، تفاسیر پست مدرن از بازاریابی و عملکرد مصرف کننده، درک پسااستعماری، بازاریابی کلان و مداخلات تحقیقات مصرف کننده تحول آفرین (TCR) است. فقط چند مورد که بیشتر به فکر بازاریابی بود. کثرت گرایی پارادایمیک JMM با این باور که بورس تحصیلی بازاریابی باید از نظر تئوری تعبیه شده باشد و اگر بخواهد دانش ما از تئوری و عمل بازاریابی را افزایش دهد، تضمین شده است. JMM به دنبال پاسخگویی به نیازهای یک مخاطب گسترده اما پیچیده است. به این ترتیب، انتظار می‌رود همه مشارکت‌های مجله از نظر فکری دقیق، به خوبی در ادبیات مربوطه گنجانده شده باشد، اما برای مخاطبان گسترده ما قابل درک باشد. ما نمی‌خواهیم در مورد انواع مقالاتی که می‌خواهیم دریافت کنیم، بیش از حد تجویزی باشیم، اما برخی از زمینه‌های مورد علاقه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:   تئوری بازاریابی - مسائل و موضوعات کلیدی در این حوزه چیست؟ رشته های خواهر ما در زمینه فلسفه، نظریه اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و سایر حوزه های مرتبط چه کمکی به نظریه بازاریابی می توانند ارائه دهند؟ مدیریت بازاریابی - مفهوم‌سازی‌های فعلی ما از بازاریابی تا چه اندازه واقعیت عملکرد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک را منعکس می‌کنند؟ آیا مواردی وجود دارد که بازاریابی نیاز به "مدیریت" توسط ذینفعان خارجی دارد، مانند قانون گذاری یا فعالیت های جنبش های اجتماعی؟ بازاریابی چگونه باید به چالش های ناشی از فضای فعلی انتقاد اجتماعی و تقاضا برای مسئولیت اجتماعی پاسخ دهد؟ مصرف و رویه مصرف کننده - چگونه مصرف کنندگان با استفاده از منابع ارائه شده توسط شرکت ها، بازیگران غیرانتفاعی و سایر گروه ها در مورد بازار مذاکره می کنند؟ آیا درک و مفهوم سازی کنونی ما از مصرف کننده به اندازه کافی تجربه زیسته طیف متنوعی از بازیگران را منعکس می کند، که هر یک از آنها در معرض «مطالعات مالی» و محدودیت های متقاطع متفاوتی هستند؟ ما در مورد جنبه روشن بازار، مانند مزایایی که ارائه می دهد، چیزهای زیادی می شنویم، اما در مورد جنبه تاریک بازار و پیامدهای آن بر سلامت و رفاه مصرف کننده چه می توان گفت؟ آیا تأملات در سمت تاریک بازار ابزاری برای بازنگری در تئوری و عمل بازاریابی به ما می‌دهد؟ ارتباطات متقابل بین بازاریابی و جامعه - بازاریابی چگونه بر جامعه گسترده‌تر تأثیر می‌گذارد؟ اثرات زیست محیطی عمل بازاریابی چیست؟ چگونه می توان بازاریابی را بازتاب داد تا نیازهای جهانی را که با محدودیت منابع، رشد جمعیت و مسئولیت اخلاقی در قبال نسل های آینده مشخص می شود، بازتاب دهد؟ مقالات جدید در مورد موضوعات خاص - به عنوان مثال، مرور ادبیات جامعی که مرزهای تحقیقاتی در حال ظهور را نشان می دهد، مطالعات تجربی رویه بازاریابی، CCT، TCR، مطالعات بازاریابی انتقادی و غیره. بازاریابی خدمات، منطق غالب خدمات و تلاش بازیگران بازاریابی - به طور فزاینده ای، خدمات در بحث های نظریه بازاریابی و همچنین از نظر اقتصادی مهم هستند. ما از مشارکت هایی که به دنبال پیشبرد دستور کار تحقیقاتی در این حوزه هستند، استقبال می کنیم. با توجه به وظایف JMM، اینها می توانند شامل مقالاتی باشند که به عملکرد مدیریتی کمک می کنند، اما به همان اندازه آنهایی که جنبه تاریک بالقوه شیوه ها و عملکردهای خدماتی را برجسته می کنند. در ارتباط با دومی، شرکت‌ها در هر اندازه از منابع زندگی کارکنان خود از جمله کارهای عاطفی، زیبایی‌شناختی و جنسی استفاده می‌کنند.

فراخوان مقاله

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۴

اشتراک طلایی تهیه کنید


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید