نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of Marketing Management
انگلستان | کشور |
۳٫۰۴۸ | Impact Factor |
۴٫۹۷۳ | پنج ساله Impact Factor |
0267-257X | ISSN |
1472-1376 | e-ISSN |
1985 تا 1997 و 2001 و 2006 و 2008 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Marketing Management ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
ژورنال مدیریت بازاریابی (JMM) مجله رسمی آکادمی بازاریابی است و یک نشریه ادواری با بازبینی دوسوکور با شهرت جهانی برای انتشار مشارکتهای راهگشا و اصلی است. JMM با تمام جنبه های تئوری و عمل بازاریابی سروکار دارد. وظیفه فکری مجله شامل مشارکت هایی است که دانش ما را در مورد مدیریت بازاریابی بیشتر می کند، و همچنین تحقیقاتی که مدیریت بازاریابی و دستور کار مدیریتی تفکر بازاریابی را به خودی خود به عنوان یک موضوع بررسی فکری می گیرد. طبیعتاً، این بدان معناست که JMM خروجی برجسته در تحقیقات بازاریابی و مصرفکننده است که از مشارکتهای طیف الگو و روششناختی استقبال میکند. JMM صراحتاً مایل است که ببیند تمام سنتهای پارادایمیک به بحث در مورد تئوری و عمل بازاریابی کمک میکنند. این شامل مشارکتهای سنتی و عمدتاً مدیریتی همسو با دیدگاههای تجربی منطقی، تا بازتابهای تفسیری و نظری فرهنگ مصرفکننده (CCT) در مورد نقش بازاریابی در تأمین منابع برای هویتسازی و تأیید خود، و همچنین پیامدهای منفی مصرف بر روی افراد است. و جوامع از مطالعاتی که با جنبههای روشن و تاریک بازاریابی و رویه مصرفکننده درگیر هستند، استقبال میشود. فراتر از این دو جهت گیری تحقیقاتی، JMM به دنبال حمایت از تعدادی سنت های مهم دیگر از جمله دیدگاه های مارکسیستی و نئومارکسیستی، تفاسیر پست مدرن از بازاریابی و عملکرد مصرف کننده، درک پسااستعماری، بازاریابی کلان و مداخلات تحقیقات مصرف کننده تحول آفرین (TCR) است. فقط چند مورد که بیشتر به فکر بازاریابی بود. کثرت گرایی پارادایمیک JMM با این باور که بورس تحصیلی بازاریابی باید از نظر تئوری تعبیه شده باشد و اگر بخواهد دانش ما از تئوری و عمل بازاریابی را افزایش دهد، تضمین شده است. JMM به دنبال پاسخگویی به نیازهای یک مخاطب گسترده اما پیچیده است. به این ترتیب، انتظار میرود همه مشارکتهای مجله از نظر فکری دقیق، به خوبی در ادبیات مربوطه گنجانده شده باشد، اما برای مخاطبان گسترده ما قابل درک باشد. ما نمیخواهیم در مورد انواع مقالاتی که میخواهیم دریافت کنیم، بیش از حد تجویزی باشیم، اما برخی از زمینههای مورد علاقه میتواند شامل موارد زیر باشد: تئوری بازاریابی - مسائل و موضوعات کلیدی در این حوزه چیست؟ رشته های خواهر ما در زمینه فلسفه، نظریه اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و سایر حوزه های مرتبط چه کمکی به نظریه بازاریابی می توانند ارائه دهند؟ مدیریت بازاریابی - مفهومسازیهای فعلی ما از بازاریابی تا چه اندازه واقعیت عملکرد شرکتها و کسبوکارهای کوچک را منعکس میکنند؟ آیا مواردی وجود دارد که بازاریابی نیاز به "مدیریت" توسط ذینفعان خارجی دارد، مانند قانون گذاری یا فعالیت های جنبش های اجتماعی؟ بازاریابی چگونه باید به چالش های ناشی از فضای فعلی انتقاد اجتماعی و تقاضا برای مسئولیت اجتماعی پاسخ دهد؟ مصرف و رویه مصرف کننده - چگونه مصرف کنندگان با استفاده از منابع ارائه شده توسط شرکت ها، بازیگران غیرانتفاعی و سایر گروه ها در مورد بازار مذاکره می کنند؟ آیا درک و مفهوم سازی کنونی ما از مصرف کننده به اندازه کافی تجربه زیسته طیف متنوعی از بازیگران را منعکس می کند، که هر یک از آنها در معرض «مطالعات مالی» و محدودیت های متقاطع متفاوتی هستند؟ ما در مورد جنبه روشن بازار، مانند مزایایی که ارائه می دهد، چیزهای زیادی می شنویم، اما در مورد جنبه تاریک بازار و پیامدهای آن بر سلامت و رفاه مصرف کننده چه می توان گفت؟ آیا تأملات در سمت تاریک بازار ابزاری برای بازنگری در تئوری و عمل بازاریابی به ما میدهد؟ ارتباطات متقابل بین بازاریابی و جامعه - بازاریابی چگونه بر جامعه گستردهتر تأثیر میگذارد؟ اثرات زیست محیطی عمل بازاریابی چیست؟ چگونه می توان بازاریابی را بازتاب داد تا نیازهای جهانی را که با محدودیت منابع، رشد جمعیت و مسئولیت اخلاقی در قبال نسل های آینده مشخص می شود، بازتاب دهد؟ مقالات جدید در مورد موضوعات خاص - به عنوان مثال، مرور ادبیات جامعی که مرزهای تحقیقاتی در حال ظهور را نشان می دهد، مطالعات تجربی رویه بازاریابی، CCT، TCR، مطالعات بازاریابی انتقادی و غیره. بازاریابی خدمات، منطق غالب خدمات و تلاش بازیگران بازاریابی - به طور فزاینده ای، خدمات در بحث های نظریه بازاریابی و همچنین از نظر اقتصادی مهم هستند. ما از مشارکت هایی که به دنبال پیشبرد دستور کار تحقیقاتی در این حوزه هستند، استقبال می کنیم. با توجه به وظایف JMM، اینها می توانند شامل مقالاتی باشند که به عملکرد مدیریتی کمک می کنند، اما به همان اندازه آنهایی که جنبه تاریک بالقوه شیوه ها و عملکردهای خدماتی را برجسته می کنند. در ارتباط با دومی، شرکتها در هر اندازه از منابع زندگی کارکنان خود از جمله کارهای عاطفی، زیباییشناختی و جنسی استفاده میکنند.