نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of Media Psychology-theories Methods And Applications
آلمان | کشور |
۱٫۶۳۴ | Impact Factor |
1864-1105 | ISSN |
2151-2388 | e-ISSN |
2008 تا کنون | مدت فعالیت |
Hogrefe Publishing | ناشر |
us.hogrefe.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Media Psychology ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله روانشناسی رسانه (JMP) متعهد به انتشار مقالات اصلی و با کیفیت بالا است که طیف گسترده ای از تحقیقات روانشناسی رسانه را پوشش می دهد. این مجله با بررسی همتایان بر چگونگی انتخاب، استفاده و تجربه رسانههای مختلف توسط انسانها و همچنین تأثیر رسانهها (استفاده) بر شناختها، احساسات و رفتارهای آنها تمرکز دارد. آثار ارسالی باید به طور قابل ملاحظه ای وضعیت فعلی هنر را در سطح نظری و/یا تجربی ارتقا دهند. برای نام بردن از چند زمینه معمولی و حوزههای تحقیق، مجله روانشناسی رسانه دستنوشتههایی را در نظر میگیرد که به تحقیق در مورد سرگرمی، ارتباطات رایانهای (از جمله رسانههای اجتماعی)، تعامل انسان و رایانه، آموزش الکترونیکی، رایانه و بازیهای ویدیویی، مجازی میپردازد. محیط ها یا تبلیغات تا آنجایی که این کار با مفاهیم روانشناختی کاربردها و تأثیرات رسانهها مرتبط است، این مجله برای تحقیق از رشتههای همسایه نیز باز است. ارسال کار تطبیقی، به عنوان مثال، بین رسانه ای، بین جنسیتی، یا بین فرهنگی، تشویق می شود. علاوه بر این، ارسالها شامل روشهای تحلیل جایگزین مانند رویکرد بیزی مورد استقبال قرار میگیرد. از سال 1394 پیش ثبت نام طرح های پژوهشی نیز امکان پذیر خواهد بود. برای اطمینان از چرخههای کوتاه برای بازبینی دستنوشته و انتشار سریع، مجله روانشناسی رسانه به شدت بر ارتباطات الکترونیکی و تبادل اطلاعات تکیه دارد که از ارسال الکترونیکی شروع میشود و در کل فرآیند بررسی و تولید ادامه مییابد.