تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Journal Of Sensory Studies



Journal Of Sensory Studies

آمریکا
کشور
۲٫۹۹۱
Impact Factor
0887-8250
ISSN
1745-459X
e-ISSN
1986 تا کنون
مدت فعالیت
Wiley-Blackwell
ناشر
onlinelibrary.wiley.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SCIE ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Agriculture, Biology & Environmental Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

مجله مطالعات حسی مقالات تحقیقی و مروری اصلی و همچنین مقالات توضیحی و آموزشی را با تمرکز بر مطالعات مشاهده ای و تجربی منتشر می کند که منجر به توسعه و کاربرد روش های حسی و مصرف کننده (از جمله رفتار) برای محصولاتی مانند غذا و نوشیدنی، پزشکی، مواد کشاورزی، بیولوژیکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی یا مواد دیگر؛ اطلاعاتی مانند بازاریابی و اطلاعات مصرف کننده؛ یا بهبود خدمات بر اساس روش های حسی. همه مقالات باید پیشرفت علم حسی را از نظر روش نشان دهند. این مجله مقالاتی را منتشر نمی کند که عمدتاً بر کاربرد تکنیک های حسی استاندارد برای تغییرات تجربی در محصولات تمرکز می کنند، مگر اینکه نویسندگان بتوانند کاربرد منحصر به فرد حس را به روشی غیرمعمول یا در یک دسته محصول جدید نشان دهند که در آن روش های حسی معمولاً اعمال نشده است.
مقالات می توانند به آن بپردازند (این موضوعات جامع نیستند):

پیشرفت های جدید در روش های حسی (از جمله مصرف کننده)،
مطالعات مقبولیت مصرف کننده و محصول که کاربردهای منحصر به فرد روش های حسی را برجسته می کند (تمرکز باید بر جنبه های منحصر به فرد کاربرد حسی باشد، نه بر روی نتیجه محصول)
روانشناسی پاسخ های حسی انسان که جنبه عملی مورد علاقه دانشمندان حواس را دارد،
کاربرد ساختارهای تحلیل حسی نظری که منجر به رویکردهای ممکن برای حل مسئله می شود (باید روشن باشد که درک نظری چگونه حل عملی مسئله را افزایش می دهد)،
اعتبار خارجی و داخلی پنل های حسی (از جمله مصرف کننده)،
مقایسه روش هایی که شامل محدودیت های روش های مورد مطالعه است
توسعه واژگان دسته بندی محصولات مورد علاقه گسترده (لطفاً قبل از ارسال مقاله واژگان، به Lawless و Civille، "در حال توسعه واژگان: یک بررسی"، 2013، JoSS: 28:270-281 مراجعه کنید)
معانی لغات و تکنیک افتراقی معنایی که در علوم حسی به کار می رود،
کاربردهای آماری قابل استفاده برای مسائل حسی (توجه: JoSS روش‌های اختصاصی «جعبه سیاه» را منتشر نمی‌کند و در مورد کاربردهای آماری، راه‌حل‌های عملی برای پیاده‌سازی تحلیل‌ها شامل برنامه‌ها و در صورت لزوم کدگذاری باید ارائه شود.)
فلسفه ها و مجادلات در علوم حسی

توجه: مجله مطالعات حسی مقالاتی را با استفاده از طیف گسترده ای از روش های حسی منتشر شده می پذیرد و ارسال روش های جدید را که در آن اطلاعات به دست آمده و اعتبار سنجی احتمالی شرح داده شده است، تشویق می کند.
لطفا توجه داشته باشید که مجله مطالعات حسی مقالات زیر را نمی پذیرد:

که در آن تاکید بر مقایسه محصولات ساخته شده با درمان های مختلف است، به جز در حدی که برای برجسته کردن روش های حسی یا نظریه های مورد مطالعه مورد نیاز است. به عنوان مثال، مقاله ای با تمرکز بر مقایسه جنبه های حسی کیک های تهیه شده با سه نوع آرد برای بررسی پذیرفته نخواهد شد. مقاله‌ای که از چنین آزمایشی برای مقایسه روش‌های حسی یا مطالعه تکنیک‌های آماری برای حسی استفاده می‌کند، ممکن است در صورتی در نظر گرفته شود که تمرکز به وضوح روی اصول و روش‌های حسی/آماری باشد و نه بر روی مسائل علوم غذایی مرتبط با مواد تشکیل دهنده.
که از مصرف کنندگان بسیار کمی در آزمایش های کمی استفاده می کنند (تقریباً 100 مورد، اگرچه استثنائاتی وجود دارد)، و همچنین در مواردی که مصرف کنندگان بخشی از بازار هدف نیستند. مقالاتی که از دانشجویان و کارکنان هیئت علمی یا شرکت به عنوان «مصرف‌کنندگان» در مطالعه استفاده می‌کنند، معمولاً پذیرفته نمی‌شوند، مگر اینکه مشخص باشد که جامعه هدف مورد نظر را نشان می‌دهند.
در مواردی که مقبولیت یا اولویت توسط متخصصان یا کارشناسان آموزش دیده یا متخصص سنجیده شده باشد، مگر اینکه معیار واضحی برای «کیفیت» مانند مقیاس درجه بندی که توسط بازرسان دولتی استفاده می شود وجود داشته باشد. در آن صورت، ابتدا باید مقیاس درجه بندی کیفیت اعتبارسنجی شود یا توضیحی در مورد اینکه چرا به این امر نیاز نیست ارائه شود.
که از ابزارهایی برای اندازه گیری ویژگی های حسی استفاده می کنند، مگر اینکه آن ابزارها با استفاده از پانل های انسانی تأیید شده باشند. این مجله هرگز مقالاتی را نمی پذیرد که بر اساس معیارهای ابزاری تجارب حسی انسان را "اعتبار" می کنند. ابزارها باید توسط انسان برای تحقیقات حسی تایید شوند، نه برعکس.

کلید واژه ها
علوم حسی، علوم غذایی، روانشناسی، روان فیزیک، آمار، طعم، علم مصرف کننده، تحقیقات بازار، علم مواد، کنترل کیفیت

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید