نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Journal Of The Learning Sciences
آمریکا | کشور |
۵٫۱۷۱ | Impact Factor |
۶٫۶۶۳ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
1050-8406 | ISSN |
1532-7809 | e-ISSN |
1991 تا 1992 و 1994 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله علوم یادگیری (JLS) یکی از دو مجله رسمی انجمن بین المللی علوم یادگیری (www.isls.org) است. JLS یک انجمن چند رشته ای برای تحقیق در مورد آموزش و یادگیری فراهم می کند که نظریه هایی را در مورد نحوه یادگیری افراد و طراحی محیط های یادگیری ارائه می دهد. تحقیقاتی را منتشر میکند که فرآیندهای یادگیری و روشهایی را که در آن فناوریها، شیوههای آموزشی و محیطهای یادگیری میتوانند برای حمایت از یادگیری در زمینههای مختلف طراحی شوند، منتشر میکند. مقالات JLS از چارچوب های نظری از زمینه های مختلفی مانند علوم شناختی، نظریه اجتماعی-فرهنگی، روانشناسی آموزشی، علوم کامپیوتر و انسان شناسی استفاده می کنند. مطالب ارسالی به هیچ روش تحقیق خاصی محدود نمی شود، بلکه باید بر اساس تحلیل های دقیقی باشد که بینش های جدیدی را در مورد نحوه یادگیری افراد و/یا اینکه چگونه می توان یادگیری را پشتیبانی و تقویت کرد، ارائه دهد. ارسال های موفق باید استدلال خود را در ادبیات موجود در علوم یادگیری قرار دهند. آنها باید رویهها و کانونهای اصلی را منعکس کنند که علوم یادگیری را به عنوان یک رشته تعریف کردهاند: طراحی ممتاز در روششناسی و آموزش. با تأکید بر میان رشته ای و نوآوری روش شناختی؛ زمینه سازی تحقیقات در زمینه های دنیای واقعی؛ پاسخ به سؤالاتی در مورد فرآیند و مکانیسم یادگیری، در کنار نتایج؛ دنبال کردن نوآوری های فنی و آموزشی؛ و حفظ ارتباط قوی بین تحقیق و عمل. JLS مطالعات یادگیری را در طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله محیط های یادگیری رسمی و همچنین یادگیری در زمینه های غیررسمی دعوت می کند. تنظیمات مربوطه می تواند شامل مدارس، آموزش عالی، محیط های اجتماعی، موزه ها، محل کار، فضاهای بازی و زندگی خانوادگی و همچنین دنیای آنلاین و مجازی باشد. حوزههای یادگیری میتواند شامل حوزههای موضوعی، مانند سواد، تاریخ، علوم یا ریاضیات، و همچنین حوزههای دیگر، مانند تخصص تدریس، تشخیص پزشکی، یا دانش فنی باشد. تحقیقاتی که مرزهای انضباطی را مشکل ساز می کند نیز استقبال می شود. کارهایی که طراحی فنآوریهای نوآورانه برای یادگیری را پیشزمینه میکنند، برای JLS اولویت دارند. با این حال، در همه موارد، تمرکز اساسی بر درک فرآیندها، ابزارها، و زمینهها و همچنین نتایج یادگیری در اشکال بیشمار آن است. مقالات JLS از چارچوب های نظری از زمینه های مختلفی مانند علوم شناختی، نظریه اجتماعی-فرهنگی، روانشناسی آموزشی، علوم کامپیوتر و انسان شناسی استفاده می کنند. مطالب ارسالی به هیچ روش تحقیق، روش شناسی یا چارچوب نظری خاصی محدود نمی شود، بلکه باید بر اساس تحلیل های دقیقی باشد که بینش جدیدی را در مورد نحوه یادگیری افراد و/یا اینکه چگونه می توان یادگیری را پشتیبانی و تقویت کرد، ارائه دهد. دستنوشتهها باید روشهای مورد استفاده را با دقت توصیف کنند و تناسب آنها را با سؤالات تحقیقی که در دستنوشته مطرح میشوند توجیه کنند. دفتر انتشارات: Taylor & Francis, LLC, 530 Walnut Street, Suite 850, Philadelphia, PA 19106 نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.