تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Journal Of The Learning Sciences



Journal Of The Learning Sciences

آمریکا
کشور
۵٫۱۷۱
Impact Factor
۶٫۶۶۳
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
امکان پذیرش مقاله
1050-8406
ISSN
1532-7809
e-ISSN
1991 تا 1992 و 1994 تا کنون
مدت فعالیت
Taylor & Francis
ناشر
www.tandfonline.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

مجله علوم یادگیری (JLS) یکی از دو مجله رسمی انجمن بین المللی علوم یادگیری (www.isls.org) است. JLS یک انجمن چند رشته ای برای تحقیق در مورد آموزش و یادگیری فراهم می کند که نظریه هایی را در مورد نحوه یادگیری افراد و طراحی محیط های یادگیری ارائه می دهد. تحقیقاتی را منتشر می‌کند که فرآیندهای یادگیری و روش‌هایی را که در آن فناوری‌ها، شیوه‌های آموزشی و محیط‌های یادگیری می‌توانند برای حمایت از یادگیری در زمینه‌های مختلف طراحی شوند، منتشر می‌کند. مقالات JLS از چارچوب های نظری از زمینه های مختلفی مانند علوم شناختی، نظریه اجتماعی-فرهنگی، روانشناسی آموزشی، علوم کامپیوتر و انسان شناسی استفاده می کنند. مطالب ارسالی به هیچ روش تحقیق خاصی محدود نمی شود، بلکه باید بر اساس تحلیل های دقیقی باشد که بینش های جدیدی را در مورد نحوه یادگیری افراد و/یا اینکه چگونه می توان یادگیری را پشتیبانی و تقویت کرد، ارائه دهد. ارسال های موفق باید استدلال خود را در ادبیات موجود در علوم یادگیری قرار دهند. آنها باید رویه‌ها و کانون‌های اصلی را منعکس کنند که علوم یادگیری را به عنوان یک رشته تعریف کرده‌اند: طراحی ممتاز در روش‌شناسی و آموزش. با تأکید بر میان رشته ای و نوآوری روش شناختی؛ زمینه سازی تحقیقات در زمینه های دنیای واقعی؛ پاسخ به سؤالاتی در مورد فرآیند و مکانیسم یادگیری، در کنار نتایج؛ دنبال کردن نوآوری های فنی و آموزشی؛ و حفظ ارتباط قوی بین تحقیق و عمل. JLS مطالعات یادگیری را در طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله محیط های یادگیری رسمی و همچنین یادگیری در زمینه های غیررسمی دعوت می کند. تنظیمات مربوطه می تواند شامل مدارس، آموزش عالی، محیط های اجتماعی، موزه ها، محل کار، فضاهای بازی و زندگی خانوادگی و همچنین دنیای آنلاین و مجازی باشد. حوزه‌های یادگیری می‌تواند شامل حوزه‌های موضوعی، مانند سواد، تاریخ، علوم یا ریاضیات، و همچنین حوزه‌های دیگر، مانند تخصص تدریس، تشخیص پزشکی، یا دانش فنی باشد. تحقیقاتی که مرزهای انضباطی را مشکل ساز می کند نیز استقبال می شود. کارهایی که طراحی فن‌آوری‌های نوآورانه برای یادگیری را پیش‌زمینه می‌کنند، برای JLS اولویت دارند. با این حال، در همه موارد، تمرکز اساسی بر درک فرآیندها، ابزارها، و زمینه‌ها و همچنین نتایج یادگیری در اشکال بی‌شمار آن است. مقالات JLS از چارچوب های نظری از زمینه های مختلفی مانند علوم شناختی، نظریه اجتماعی-فرهنگی، روانشناسی آموزشی، علوم کامپیوتر و انسان شناسی استفاده می کنند. مطالب ارسالی به هیچ روش تحقیق، روش شناسی یا چارچوب نظری خاصی محدود نمی شود، بلکه باید بر اساس تحلیل های دقیقی باشد که بینش جدیدی را در مورد نحوه یادگیری افراد و/یا اینکه چگونه می توان یادگیری را پشتیبانی و تقویت کرد، ارائه دهد. دست‌نوشته‌ها باید روش‌های مورد استفاده را با دقت توصیف کنند و تناسب آن‌ها را با سؤالات تحقیقی که در دست‌نوشته مطرح می‌شوند توجیه کنند. دفتر انتشارات: Taylor & Francis, LLC, 530 Walnut Street, Suite 850, Philadelphia, PA 19106   نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید