نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Language Policy
هلند | کشور |
۲٫۴۹۱ | Impact Factor |
۲٫۴۱۲ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1568-4555 | ISSN |
1573-1863 | e-ISSN |
2002 و 2004 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Language Policy ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
خط مشی زبان برای محققان، دانشجویان، متخصصان و سیاست گذارانی که در زمینه های زبان شناسی کاربردی، خط مشی زبان، زبان شناسی اجتماعی و آموزش و یادگیری زبان کار می کنند بسیار مرتبط است. هدف این مجله با انتشار مطالعات با کیفیت بالا که درک نظری صحیحی از حوزه سیاست زبان ایجاد میکند و طیف وسیعی از موارد، موقعیتها و مناطق در سراسر جهان را پوشش میدهد، به این حوزه کمک کند.
وجه تمایز این مجله تمرکز آن بر ابعاد مختلف سیاست آموزشی زبان است. خطمشی آموزش زبان شامل تصمیمگیری درباره اینکه کدام زبان باید بهعنوان وسیله آموزشی استفاده شود و/یا در مدارس تدریس شود، و همچنین تجزیه و تحلیل این سیاستها در زمینههای اجتماعی، قومی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنهاست.
هدف این ژورنال تداوم سنت خود در گردآوری بورسیه های معتبر در زمینه سیاست زبان و سیاست آموزش زبان از سراسر جهان است، اما همچنین جهت گسترش خود را در زمینه های جدید گسترش می دهد. ویراستاران علاقه زیادی به مقالاتی دارند که سیاست های زبان را نه تنها در سطوح ملی بلکه در سطوح نهادی مدارس، محل کار، خانواده ها، خدمات بهداشتی، رسانه ها و سایر نهادها بررسی می کنند. به طور خاص، ما از مقالات نظری و تجربی با مبانی کیفی یا کمی معتبر استقبال میکنیم که به طور انتقادی چگونگی توسعه سیاستهای زبانی در سطوح محلی و منطقهای و همچنین نحوه اعمال، رقابت و مذاکره توسط اهداف آن سیاست را بررسی میکنند. ما به دنبال مقالاتی در مورد موضوعات فوق هستیم زیرا آنها از طریق کار میان رشته ای در زمینه های مرتبط مانند آموزش، مردم شناسی، سیاست، زبان شناسی، اقتصاد، حقوق، تاریخ، بوم شناسی و جغرافیا مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرند. ما بهویژه به مقالاتی از بخشهای کمتر تحت پوشش جهان آفریقا و آسیا علاقهمندیم.
به طور خاص ما مقالات در زمینه های زیر را تشویق می کنیم:
گزارش های تفصیلی ترویج و مدیریت خط مشی زبان (آموزش) (چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه) در زمینه های محلی، نهادی، ملی و جهانی.
مقالات تحقیقاتی در مورد توسعه، اجرا و تأثیرات سیاستهای زبانی، از جمله پیامدهای مربوط به زبانهای اقلیت و اکثریت، زبانهای در خطر انقراض، lingua francas و حقوق بشر زبانی؛
گزارش توسعه و اجرای خط مشی زبان توسط دولت ها و سازمان های دولتی، سازمان های غیر دولتی و شرکت های تجاری، با دیدگاه انتقادی (نه تنها توصیفی).
گزارش تلاشهای گروههای قومی، مذهبی و اقلیتها برای ایجاد، مقاومت، یا اصلاح سیاستهای زبانی (سیاستهای زبانی از پایین)؛
مقالاتی که از نظر تئوری و تجربی به اجرای سیاست زبان در فضاهای عمومی، فضای مجازی و بومشناسی زبانی گستردهتر میپردازند (مانند چشماندازهای زبانی، دیدگاههای اجتماعی فرهنگی و قومنگاری در مورد سیاست زبان).
بخشهایی از تئوری یا تحقیقاتی را که به طور گسترده به درک ما از خطمشی زبان کمک میکند، از جمله نحوه تعامل علایق و شیوههای فردی با خطمشی را مرور کنید.
ما همچنین از پیشنهادهایی برای موضوعات موضوعی ویرایش شده توسط مهمان ویژه در مورد هر یک از موضوعات فوق، و نظرات کوتاه در مورد موضوعات موضوعی در سیاست زبان یا واکنش به مقالات منتشر شده در مجله استقبال می کنیم.