نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۵ |
ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Marine Systems and Ocean Technology
سوئیس | کشور |
1679-396X | ISSN |
2199-4749 | e-ISSN |
2005 تا 2007 و 2009 و 2013 و 2015 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Marine Systems and Ocean Technology ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q3 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
Marine Systems & Ocean Technology یک مجله بین المللی فصلی است که جنبه های گسترده و بین رشته ای مهندسی دریا و اقیانوس از جمله معماری دریایی را پوشش می دهد. انجمنی برای ترویج و بحث در مورد موضوعات مختلف، پیشرفت های علمی و فناوری در این زمینه ها فراهم می کند. این مجله شامل رشته های عمران، مکانیک، برق، مواد، نفت، مهندسی ساحلی و اقیانوس شناسی، اقیانوس شناسی کاربردی و هواشناسی و ریاضیات کاربردی برای پر کردن شکاف بین فرآیند طراحی و عملیات است. سیستمهای دریایی و فناوری اقیانوس مشارکتهای علمی و فناوری را در چندین موضوع مرتبط میپذیرد، از جمله، اما نه محدود به: کاربردهای هیدرودینامیک، تحلیل ساختاری و کنترل سیستمهای دریایی ثابت و شناور (شامل کشتیها، وسایل نقلیه دریایی پیشرفته و تعامل چند بدنه)؛ فناوری زیر آب (از جمله) زیردریاییها، رباتیک، طراحی و بهرهبرداری از سیستمهای غواصی، سیستمهای بررسی و نگهداری، کابلهای ناف، خطوط لوله و رایزرها؛ روشهای محاسباتی در معماری دریایی، مهندسی دریایی/اقیانوسی، مهندسی سواحل و مناطق مرتبط؛ مطالعات زیست محیطی مرتبط با نشت نفت و پیشگیری و کنترل نشت، مفاهیم ایمنی و تجزیه و تحلیل ریسک اعمال شده در سیستم های دریایی، دستگاه های استخراج انرژی موج و منابع دریایی به طور کلی؛ اقتصاد حمل و نقل اقیانوس ها و رودخانه ها، مهندسی دریایی و حفاظت از محیط زیست، پایگاه های پشتیبانی فراساحلی، فراساحلی تدارکات؛ مهندسی تولید کشتی، از جمله تکنیکهای کارخانه کشتیسازی، مواد و جوشکاری. انتظار میرود مقالات با کیفیت بالا و منعکسکننده تحقیقات جدید و قابل توجه، پیشرفتها و برنامههای کاربردی باشد. تمام دستنوشته ها باید به زبان انگلیسی تهیه شوند و تحت یک فرآیند داوری منصفانه قرار می گیرند. تصمیم نهایی برای انتشار مقاله بر اساس اصالت، سلامت فنی، وضوح ارائه، مشارکت علمی و تأثیر چند رشته ای در این زمینه اتخاذ خواهد شد. مشارکتهای ویژه در دستههای مقالات پژوهشی اصلی، مقالات مروری، یا یادداشتهای فنی قرار میگیرند. مقالات مروری به عنوان مروری بر تحقیقات پیشرفته و توسعه فناوری در یک حوزه موضوعی مرتبط با موضوع تحت پوشش مجله تعریف می شود. یادداشت های فنی به عنوان مقالاتی تعریف می شوند که یک روش جدید را توصیف می کنند یا نتایج حاصل از تکنیک ها یا تجهیزات جدید را ارائه می دهند. یک یادداشت فنی کوتاه (معمولا کمتر از 3000 کلمه) با تعداد محدودی شکل و/یا جداول است.