نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Metacognition And Learning
آمریکا | کشور |
۳٫۴۲۱ | Impact Factor |
۵٫۲۶۴ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1556-1623 | ISSN |
1556-1631 | e-ISSN |
2006 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله فراشناخت و یادگیری به مؤلفه های مختلف فراشناخت مانند آگاهی فراشناختی، تجربیات، دانش و مهارت های اجرایی می پردازد.
هم فراشناخت عمومی و هم فراشناخت حوزه خاص در حوزه های مختلف کار (ریاضی، فیزیک، خواندن، نوشتن و غیره) در نظر گرفته می شود. مقالهها ممکن است به موضوعات نظری اساسی، مسائل اندازهگیری در مورد روشهای کمی و کیفی، و همچنین مطالعات تجربی در مورد تفاوتهای فردی در فراشناخت، روابط با سایر ویژگیهای یادگیرنده و راهبردهای یادگیری، مسائل رشد، آموزش مؤلفههای فراشناخت در یادگیری، و آموزش معلمان بپردازند. نقش در آموزش فراشناخت مطالعاتی که بر نقش فراشناخت در یادگیری خودتنظیمی یا همتنظیمی و همچنین روابط آن با انگیزه و عاطفه تأکید میکنند نیز مورد استقبال قرار میگیرند.
مقالات ارسالی بر اساس ارتباط نظری، روششناسی دقیق و جذابیت برای مخاطبان بینالمللی ارزیابی میشوند. هدف این مجله استانداردهای آکادمیک بالا با ارتباط با حوزه شیوه های آموزشی است.
یک محدودیت این است که مقالات باید به نقش فراشناخت در موقعیت های یادگیری مربوط باشد. خود تنظیمی در محیطهای بالینی، مانند مقابله با فوبیا یا اضطراب خارج از موقعیتهای یادگیری، خارج از محدوده مجله است.