تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Metacognition And Learning



Metacognition And Learning

آمریکا
کشور
۳٫۴۲۱
Impact Factor
۵٫۲۶۴
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
1556-1623
ISSN
1556-1631
e-ISSN
2006 تا کنون
مدت فعالیت
Springer Nature
ناشر
www.springer.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی SSCI ثبت شده است علاوه بر آن این مجله در پایگاه داده Current Contents (موضوع مقالات اخیر) مجلات ISI در دسته بندی Social And Behavioral Sciences نیز ثبت شده است یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

مجله فراشناخت و یادگیری به مؤلفه های مختلف فراشناخت مانند آگاهی فراشناختی، تجربیات، دانش و مهارت های اجرایی می پردازد.

هم فراشناخت عمومی و هم فراشناخت حوزه خاص در حوزه های مختلف کار (ریاضی، فیزیک، خواندن، نوشتن و غیره) در نظر گرفته می شود. مقاله‌ها ممکن است به موضوعات نظری اساسی، مسائل اندازه‌گیری در مورد روش‌های کمی و کیفی، و همچنین مطالعات تجربی در مورد تفاوت‌های فردی در فراشناخت، روابط با سایر ویژگی‌های یادگیرنده و راهبردهای یادگیری، مسائل رشد، آموزش مؤلفه‌های فراشناخت در یادگیری، و آموزش معلمان بپردازند. نقش در آموزش فراشناخت مطالعاتی که بر نقش فراشناخت در یادگیری خودتنظیمی یا هم‌تنظیمی و همچنین روابط آن با انگیزه و عاطفه تأکید می‌کنند نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مقالات ارسالی بر اساس ارتباط نظری، روش‌شناسی دقیق و جذابیت برای مخاطبان بین‌المللی ارزیابی می‌شوند. هدف این مجله استانداردهای آکادمیک بالا با ارتباط با حوزه شیوه های آموزشی است.

یک محدودیت این است که مقالات باید به نقش فراشناخت در موقعیت های یادگیری مربوط باشد. خود تنظیمی در محیط‌های بالینی، مانند مقابله با فوبیا یا اضطراب خارج از موقعیت‌های یادگیری، خارج از محدوده مجله است.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید