نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Ocean Engineering
انگلستان | کشور |
۳٫۷۹۵ | Impact Factor |
۳٫۹۸۵ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0029-8018 | ISSN |
1873-5258 | e-ISSN |
1968 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.sciencedirect.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مهندسی اقیانوس رسانه ای را برای انتشار کارهای تحقیق و توسعه اصلی در زمینه مهندسی اقیانوس فراهم می کند. مهندسی اقیانوس به دنبال مقالاتی در موضوعات زیر است.
مهندسی اقیانوس شامل:
سکوهای ثابت و شناور دریایی؛
خطوط لوله و رایزرها؛
کابل و لنگر؛
تکنولوژی شناور؛
مهندسی پایه؛
استخراج از معادن اقیانوس؛
انرژی های تجدیدپذیر دریایی و فراساحلی؛
مهندسی آبزی پروری; و مهندسی زیر دریا
معماری دریایی شامل:
طراحی کشتی و وسایل نقلیه دریایی ویژه؛
پایداری دست نخورده و آسیب دیده؛
فن آوری برای بهره وری انرژی و حمل و نقل سبز؛
تکنولوژی تولید کشتی؛
از کار انداختن و بازیافت.
مهندسی قطب و قطب شمال شامل:
مکانیک یخ؛
تعامل ساختار یخی؛
عملیات قطبی؛
طراحی قطبی؛
حفاظت از محیط زیست.
کنترل خودکار سیستم های دریایی شامل:
کنترل خودکار؛
اتوماسیون و استقلال برای وسایل نقلیه و سیستم های دریایی
فناوری زیر آب شامل:
طراحی AUV/ROV؛
هیدرودینامیک AUV/ROV.
مانور و کنترل؛ و سیستم های ارتباطی و سنجشی ویژه زیر آب برای AUV/ROVs.
در این زمینه ها، مقالاتی با موضوعات فنی زیر مورد استقبال قرار می گیرد.
هیدرودینامیک: CFD; ارتعاشات ناشی از گرداب؛ برهمکنش سیال-ساختار؛ هیدروالاستیسیته؛ مکانیک موج خطی و غیر خطی؛ شناوری و پایداری؛ مقاومت و نیروی محرکه کشتی؛ دریانوردی و کنترل؛ مانور کشتی، سر و صدای ساطع شده.
مکانیک سازه: مواد; پیش بینی حالت حد؛ خستگی؛ شکست، شکستگی؛ نظارت بر سلامت ساختاری؛ شایستگی برخورد و سقوط، تخریب.
محاسبات تصادفی: فرآیندهای تصادفی. ایمنی و قابلیت اطمینان؛ طراحی حالت ریسک و محدودیت
رویکردهای تجربی: ابزار دقیق. اندازه گیری در مقیاس کامل؛ تست های مدل
تجهیزات دریایی: رایزر؛ خطوط لوله؛ تصفیه آب بالاست؛ درمان انتشار گازهای گلخانه ای هوا؛ کاهش نویز زیر آب؛ و قطعات یا تجهیزات مرتبط
پیشبینیهای محیطی اقیانوس - فقط برای سازههای اقیانوسی و عملیات و طراحی کشتی: پیشبینی رویدادهای شدید. آمار افراطی؛ گروه های موج؛ پیش بینی های کوتاه مدت محیطی؛ تاثیر تغییرات آب و هوایی توجه داشته باشید که مدلها، حسگرها و دادههای محیطی و اقلیمی گستردهتر باید به مجلات آب و هوا و اقیانوسشناسی ارسال شود.
کنترل خودکار سیستم های دریایی: مقالات ارسال شده در این زمینه موضوعی باید دارای ارزش واقعی در معماری دریایی و مهندسی دریا باشد و باید شامل تایید نتایج ترجیحاً با اندازه گیری های کامل یا آزمایش های مقیاس مدل باشد یا در صورت عدم امکان، توسط شبیه سازی با وفاداری بالا روشهای مورد استفاده در مقالات باید در شرایطی تأیید شوند که محیطهای دریایی واقعی را نشان میدهند.