نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Poetics
هلند | کشور |
۱٫۶۷۸ | Impact Factor |
۲٫۶۱۱ | پنج ساله Impact Factor |
0304-422X | ISSN |
1872-7514 | e-ISSN |
1971 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.sciencedirect.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
Poetics یک مجله بین رشته ای تحقیقات نظری و تجربی در زمینه فرهنگ، رسانه و هنر است. به ویژه از مقالاتی استقبال می شود که سهمی اصیل در رشته های اصلی - جامعه شناسی، روانشناسی، مطالعات رسانه و ارتباطات، و اقتصاد - داشته باشند که در آن خطوط امیدوارکننده ای از تحقیقات در مورد فرهنگ، رسانه و هنر توسعه یافته است.
شاعران خرسند هستند که به عنوان مثال، انواع مقالات زیر را در نظر بگیرند:
• تحقیقات جامعه شناختی در مورد مشارکت در هنر. استفاده و مصرف رسانه؛ شرایطی که سازندگان محصولات فرهنگی تحت آن فعالیت می کنند. عملکرد نهادهایی که محصولات فرهنگی، هنری و سیاست رسانه ای را تولید، توزیع و/یا قضاوت می کنند. و غیره.
• تحقیقات روانشناختی در مورد پردازش شناختی محصولات فرهنگی مانند متون ادبی، فیلم ها، نمایش های تئاتر، آثار هنری تجسمی. و غیره.
• تحقیقات رسانه و ارتباطات در مورد جهانی شدن تولید و مصرف رسانه. نقش و عملکرد روزنامه نگاری؛ توسعه رسانه ها و صنایع خلاق؛ استفاده اجتماعی از رسانه ها؛ و غیره.
• تحقیقات اقتصادی در مورد بودجه، هزینه ها و منافع سازمان های تجاری و غیر انتفاعی در زمینه های هنر و فرهنگ. رفتار انتخابی مخاطبان از دیدگاه تئوری سبک زندگی تحلیل شد. تأثیر نهادهای اقتصادی بر تولید یا مصرف کالاهای فرهنگی؛ و غیره.
تولید و مصرف رسانه، هنر و فرهنگ پدیده هایی بسیار پیچیده و مرتبط با یکدیگر هستند. بینش ما نسبت به این حوزههای گسترده با مطالعاتی که بر روابط متقابل بسیاری از عواملی که رفتار را نسبت به هنر، فرهنگ و رسانهها شکل میدهند، تمرکز میکنند، به طور قابلتوجهی افزایش مییابد.
Poetics نه تنها گزارش های تحقیقاتی پیشرفته بلکه مقالات مروری را نیز منتشر می کند. شماره های ویژه گاه به گاه، که توسط متخصصان توسط مهمان ویرایش می شود، وضعیت هنر را ارائه می دهد و/یا در مورد تحولات جدید در یک زمینه خاص بحث می کند.
Poetics مقالاتی را منتشر نمی کند که هنرها یا ادبیات را در یک سنت بیشتر هرمنوتیک محور تحلیل کند. بنابراین، برای مقالاتی که به عنوان مثال بر خواندن دقیق شعر یا رمان تمرکز دارند، به مجلات دیگر مراجعه می کنیم.
اگر در مورد مناسب بودن مقاله خود برای Poetics تردید دارید، لطفاً چند لحظه به مرور مجلدات قبلی مجله اختصاص دهید. محتویات این شماره ها به شما درک خوبی از زمینه های تحقیقی که مورد علاقه ما هستند می دهد. شماره های کامل مجله را می توانید در http://www.sciencedirect.com/science/journal/0304422X بیابید