نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Reading And Writing
هلند | کشور |
۲٫۸۷ | Impact Factor |
۳٫۳۲۵ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
0922-4777 | ISSN |
1573-0905 | e-ISSN |
1989 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مهارت خواندن و نوشتن برای سواد اساسی است. در نتیجه، فرآیندهای درگیر در خواندن و نوشتن و عدم کسب این مهارتها، و همچنین از دست دادن تواناییهای خواندن و نوشتن که زمانی به خوبی توسعه یافته بود، هدف فعالیتهای تحقیقاتی شدیدی بوده است که متخصصان رشتههای مختلف، مانند روانشناسی اعصاب را درگیر میکند. ، روانشناسی شناختی، روانشناسی زبان و آموزش. یافتههایی که از این تحقیق نشأت گرفتهاند، اغلب به زبانی نوشته میشوند که مختص رشتهای خاص است و در مجلات تخصصی منتشر میشود. این امر به طور کلی باعث می شود که متخصص در یک حوزه تقریباً از آنچه ممکن است در هر زمینه ای غیر از حوزه خود در حال وقوع است بی اطلاع باشد. خواندن و نوشتن این مه واژههای اصطلاحی را از بین میبرد و مرزهای مصنوعی بین رشتهها را میشکند. این مجله بر تعامل میان حوزههای مختلف مانند زبانشناسی، پردازش اطلاعات، روانشناسی عصبی، روانشناسی شناختی، علوم گفتار و شنوایی و آموزش تمرکز دارد. Reading and Writing مقالات علمی با کیفیت بالا در مورد فرآیندها، اکتساب و از دست دادن خواندن منتشر میکند. و مهارت های نوشتاری این مجله به طور کامل ماهیت بینرشتهای تحقیقات در این زمینه را نشان میدهد که بر تعامل بین رشتههای مختلف مانند زبانشناسی، پردازش اطلاعات، روانشناسی عصبی، روانشناسی شناختی، علوم گفتار و شنوایی و آموزش تمرکز دارد. پوشش در خواندن و نوشتن شامل مدل های خواندن، نوشتن و املا در تمام سطوح سنی است. املا و ارتباط آن با خواندن و نوشتن؛ سواد کامپیوتر؛ مطالعات میان فرهنگی؛ و اختلالات رشدی و اکتسابی خواندن و نوشتن. مقالات پژوهشی، بررسی انتقادی، مقالات نظری و مطالعات موردی را منتشر می کند. Reading and Writing یکی از پراستنادترین مجلات در زمینه آموزش، تحقیقات آموزشی و روانشناسی تربیتی است.