نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Research And Practice In Technology Enhanced Learning
سنگاپور | کشور |
1793-7078 | e-ISSN |
2015 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
telrp.springeropen.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Research and Practice in Technology Enhanced Learning ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
Research and Practice in Technology Enhanced Learning (RPTEL) یک مجله با داوری چند رشته ای است که به انتشار تحقیقات دقیق در مورد تمام جنبه های استفاده از فناوری برای افزایش یادگیری اختصاص دارد. RPTEL مجله رسمی انجمن آسیا و اقیانوسیه برای کامپیوتر در آموزش (APSCE) است. این مجله به دنبال کاتالیزوری برای گفتوگوی چند رشتهای بین محققان و متخصصان در سراسر جهان در زمینههای یادگیری و شناخت، آموزش و فناوری است، با هدف بهبود تمرین و دستیابی به تأثیر دنیای واقعی در یادگیری پیشرفته فناوری. این مجله تحقیقات را از دیدگاههای نظری، گزارشهای تحقیقاتی از رویه مبتنی بر شواهد و همچنین کارهای تحقیقاتی پراکسیس را تشویق میکند که بر رابط بین تئوری و عمل و اینکه چگونه هر کدام میتوانند از دیگری حمایت کنند، تمرکز میکند. علاوه بر این، این مجله به شدت گزارش های تحقیقات انجام شده در کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را تشویق می کند. این مجله شامل همه اشکال فناوری است که ممکن است برای افزایش فرصت های یادگیری استفاده شود. محدود به فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست. همه جنبه های فناوری، از طراحی گرفته تا ساخت و اجرا و ارزیابی، مورد توجه است. زمینه های تحقیقاتی مورد توجه شامل یادگیری است که در مدارس، دانشگاه ها یا کالج ها، در سازمان های تجاری یا دولتی، و همچنین در محیط های یادگیری غیررسمی انجام می شود. یادگیری ممکن است در سطح فردی، گروهی، سازمانی یا اجتماعی صورت گیرد. تجزیه و تحلیل یادگیری ممکن است در سطوح مختلف اعمال شود. تمرکز اصلی مجله این است که به دنبال بهبود درک ما از طراحی برای یادگیری باشیم به گونه ای که طرح های یادگیری با موفقیت به عمل تبدیل شوند. از این رو، ارزیابی های مبتنی بر تجربی یادگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمرکز مکمل مجله به زمینه های محیطی، اجتماعی و فرهنگی مربوط می شود که در آن طراحی یادگیری با آنها تعامل دارد و به عمل تبدیل می شود.