نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Research In Science Education
هلند | کشور |
۵٫۴۳۹ | Impact Factor |
۴٫۰۲۱ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
0157-244X | ISSN |
1573-1898 | e-ISSN |
1971 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Research in Science Education ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
ضریب تاثیر پنج ساله 2020: 4.021
ضریب تاثیر 2020: 5.439
رتبه بندی: 107/1319 (تحصیلات) – اسکوپوس
2020 CiteScore 34.7 – Scopus
پژوهش در آموزش علوم (RISE) بهعنوان یک مجله بینالمللی پیشرو برای ترویج پژوهشهای آموزش علوم علمی که مورد علاقه خوانندگان گسترده است، بسیار مورد توجه و شناخته شده است.
RISE کارهای علمی را منتشر می کند که تحقیقات آموزش علوم را در همه زمینه ها و در همه سطوح آموزشی ترویج می کند. این هدف با اهداف انجمن تحقیقات آموزش علوم استرالیا (ASERA)، انجمن مرتبط با مجله، همسو است.
در صورتی که تحقیق خود را انجام دهید، باید دستنوشته خود را به RISE ارسال کنید:
زمینه هایی مانند دوران کودکی اولیه، ابتدایی، متوسطه، دوره سوم، محل کار، و یادگیری غیررسمی را در ارتباط با آموزش علوم بررسی می کند. و
دانش ما را در تحقیقات آموزش علوم به جای بازتولید آنچه قبلاً میدانیم، ارتقا میدهد.
RISE آثار علمی را در نظر خواهد گرفت که حوزههایی مانند STEM، سلامت، محیط زیست، علوم شناختی، علوم اعصاب، روانشناسی و آموزش عالی را که در آنها آموزش علوم پیشرو است، بررسی میکند.
آثار علمی مورد علاقه منتشر شده در RISE نظرات، رویکردها و زمینههای گوناگونی را منعکس میکنند و به آنها صحبت میکنند. علاوه بر این، تیم تحریریه مجله از تنوع شکلی در رابطه با ارسالهای متمرکز بر آموزش علم استقبال میکند. با در نظر گرفتن این موضوع، RISE به دنبال انتشار مقالات تحقیقاتی تجربی است.
مشارکت های تجربی عبارتند از:
مبنای نظری یا مفهومی؛
مرتبط با تئوری و عمل آموزش علوم؛
برجسته کردن محدودیت های مطالعه؛ و
فرصت های تحقیقاتی احتمالی آینده را شناسایی کنید.
هر از گاهی، به داوران مستقل سفارش میدهیم تا کتابهای تک نگاریهای اخیر، مجموعههای ویرایش شده و/یا کتابهای درسی را بررسی کنند.
قبل از ارسال دستنوشته خود به RISE، لطفاً چک لیست زیر را در نظر بگیرید. مقاله شما این است:
بیش از 6000 کلمه، از جمله مراجع.
خواندن به اندازه کافی اثبات برای اطمینان از دستور زبان قوی، نحو، انسجام و خوانایی خوب.
با بیان صریح سهم قابل توجه و/یا نوآورانه به مجموعه دانش در زمینه شما در آموزش علوم؛
بین المللی شده به این معنا که کار شما فراتر از زمینه شما برای مخاطبان وسیع تری ارتباط دارد. و
مشارکت در گفتگوی جاری با درگیر شدن اساسی با تحقیقات قبلی منتشر شده در RISE.
در حالی که ما نویسندگان را تشویق میکنیم که مقالاتی را با حداکثر 6000 کلمه ارسال کنند، در موارد نادری که نویسندگان یک مورد قانعکننده نشان میدهند که یک اثر سهم اصلی بسیار مهمی در دانش در آموزش علوم دارد، ویراستاران ممکن است آثار طولانیتری را منتشر کنند.