نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Sustainability Science
ژاپن | کشور |
۶٫۳۶۷ | Impact Factor |
۶٫۶۵۴ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1862-4065 | ISSN |
1862-4057 | e-ISSN |
2006 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Sustainability Science ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
اهداف و دامنه مجله Sustainability Science بینش هایی را در مورد تعاملات درون و بین طبیعت و بقیه جامعه انسانی و مکانیسم های پیچیده ای که هر دو را حفظ می کند ارائه می دهد. این مجله پیشبینیهای مبتنی بر علم و ارزیابیهای تاثیر تغییرات جهانی را ترویج میکند و به دنبال راههایی است تا اطمینان حاصل شود که چنین دانشی میتواند توسط جامعه درک شود و برای تقویت انعطافپذیری سیستمهای طبیعی جهانی (مانند اکوسیستمها، سیستمهای اقیانوسی و جوی، چرخههای مواد مغذی) استفاده شود. ، سیستم های اجتماعی (اقتصادها، دولت ها، صنعت) و سیستم های انسانی در سطح فردی (سبک زندگی، سلامت، امنیت و ارزش های انسانی). مجله علوم پایداری یک پلت فرم فرا رشته ای را برای کمک به ایجاد علم پایداری به عنوان یک رشته دانشگاهی در حال تکامل با تمرکز ارائه می کند. در مورد موضوعاتی که توسط رشته های مرسوم به آن پرداخته نشده است. علم پایداری به عنوان یک رشته مشکل محور، به بررسی چالش های عملی ناشی از تغییرات آب و هوا، از دست دادن زیستگاه و تنوع زیستی و فقر در میان دیگران می پردازد. در عین حال سعی میکند با کشف دانش جدید یا ترکیب دانش فعلی از بیش از یک رشته به روشی جامع، علل ریشهای مشکلات را بررسی کند تا درک پایداری را افزایش دهد. این مجله به ویژه تحقیق در مورد نیازهای کشورهای در حال توسعه برای کاهش فقر، آموزش، توسعه پایدار و امنیت انسانی و محیطی را تشویق می کند (دسترسی باز برای علم پایداری از طریق ابتکار کشور در حال توسعه، از جمله دسترسی آنلاین به تحقیقات در مورد محیط زیست (OARE) در دسترس است: http: ://oare.oaresciences.org). چنین دانش جدیدی می تواند مستقیماً تصمیمات خط مشی و مدیریت را تعیین کند. در نهایت این مجله استفاده از چنین تحقیقاتی را با همکاری صنعت، دولتها و مردم به عنوان مبنایی برای کمک به ایجاد جامعهای در گردش منابع، کاهش جمعیت، غذا، آب، فشارهای تغییرات آب و هوایی و تغییر وضعیت اجتماعی و اقتصادی میبیند. ساختار جامعه معاصر به یک جامعه پایدار تبدیل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، مجله یک انجمن چند رشته ای برای ارتباط بین محققان، سیاست گذاران، پزشکان، مربیان و نسل جوان فراهم می کند. موارد ارسالی ترجیحی نویسندگان تشویق می شوند که مشکل محور باشند، دیدگاه ها، روش ها و توصیه های سیاستی را برای حفظ طبیعت و انسان پیشنهاد کنند. سیستم ها و پیوندهای آنها موارد ارسالی ممکن است بر مشکلات عملی متمرکز شوند، یا میتوانند دانش چند رشتهای کنونی را بررسی کنند و نشان دهند که چگونه حوزههای خاصی از برخی رشتهها به طور مستقیم اما ناقص به یک موضوع پایداری میپردازند. گردآوری این ایده های تکه تکه در یک نمای کلی کل نگر با ترکیب علل نزدیک و ریشه ای، متفاوت از دیدگاه محدود یک رشته، می تواند راه حل های ممکن جدیدی ارائه دهد. تحقیقاتی که ویژگیهای زیر علم پایداری را به نمایش میگذارند به ویژه مورد استقبال قرار میگیرند: تأثیر سیستمهای متعدد را در نظر میگیرند، یا روابط پیچیده علت و معلولی را به صراحت در نظر میگیرند مجموعهای از عدم قطعیت را در نظر میگیرند، مقیاس مناسبی از زمان و مکان را در نظر میگیرند و نتایج فراتر از جدول زمانی مطالعه را در نظر میگیرند، پیشبینی یا مقایسه میکنند. سناریوهای آینده موضعی مبتنی بر ارزش ها اتخاذ می کند و هدف آن تغییر در اعمال است یا تفکر با مشارکت ذینفعان دانش تولید می کند.