نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Thinking Skills And Creativity
هلند | کشور |
۳٫۱۰۶ | Impact Factor |
۳٫۲۹۳ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
1871-1871 | ISSN |
1878-0423 | e-ISSN |
2006 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.elsevier.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
این مجله بین المللی پیشرو، که در سال 2006 راه اندازی شد، به طور منحصر به فرد موضوعات حیاتی در آینده یادگیری و آموزش خلاقیت و همچنین نوآوری ها در آموزش برای تفکر را شناسایی و جزئیات می دهد. این مجله بهعنوان یک انجمن با داوری همتا برای محققان بینرشتهای و جوامع محقق-کارشناس-معلمان، از مقالاتی استقبال میکند که دیدگاههای نظری گوناگونی را نشان میدهند. به طور خاص، این مجله به مقالاتی علاقه مند است که رویکردهای روش شناختی جدید و موجود را پیش می برند و آثاری نوآورانه در مورد نظریه ها، عملکردها و احتمالات خلاقیت و پژوهش مهارت های تفکر هستند. مقالات ممکن است به هر سطح سنی و هر محیطی مرتبط باشند: رسمی و غیررسمی، تحصیلی و مبتنی بر کار تا زمانی که به یادگیری و آموزش، تسهیل و/یا تمرین آموزش برای تفکر و/یا خلاقیت مرتبط باشند.
در حالی که هیچ توافق جهانی در مورد ابعاد مهارتهای تفکر و خلاقیت یا مضامین، بحثها و اصطلاحات آنها وجود ندارد، ما از پیشرفتهای روششناختی و نقدهایی که باعث پیشرفت تفکر فعلی و تحریک تحولات در مورد نامگذاری و چارچوببندی مرزها و زمینههای دانش مرتبط میشود استقبال میکنیم.
این مجله به ویژه از چندین نوع مقاله تحقیقاتی استقبال می کند:
مطالعات تجربی که به موضوعات حیاتی در آینده یادگیری و آموزش، تسهیل و تمرین می پردازد که مستقیماً با پیشرفت مهارت های تفکر مرتبط با تحقیق و پیشرفت خلاقیت مرتبط است.
گزارشهای انتقادی از شیوههای پژوهشی و نوآوری در شناسایی بحثهای اصلی در ارتقای مهارتهای تفکر و خلاقیت؛
بررسی های مصنوعی؛
حرکت های جدید در مطالعات موردی روش شناختی، نظری و مفهومی.
موارد ارسالی به مجله بر اساس مشارکت تحقیقاتی و بورس تحصیلی طراحی شده برای پیشبرد تحقیقات خلاقیت و مهارت های تفکر ارزیابی می شود. معیار اصلی پذیرش مقاله پژوهشی، مرتبط بودن، اهمیت و سهم آن در زمینه آموزش تفکر و خلاقیت و کیفیت متقاعدکننده، تحلیلی و انتقادی آن خواهد بود.