نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Transport Policy
انگلستان | کشور |
۴٫۶۷۴ | Impact Factor |
۵٫۲۳۹ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
0967-070X | ISSN |
1879-310X | e-ISSN |
1993 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.sciencedirect.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
سیاست حمل و نقل یک مجله بین المللی داوری است که با هدف بهبود کیفیت سیاست حمل و نقل و تجزیه و تحلیل استراتژی، طراحی و به اشتراک گذاری سیاست های نوآورانه و شیوه های مدیریت، و کاربرد پر کردن شکاف بین تئوری و عمل در حمل و نقل است. حوزههای موضوعی آن منعکسکننده نگرانیهای سیاستگذاران در دولت، استراتژیستهای مدیریت در صنعت، و عموم مردم است و تجزیه و تحلیل مستقل، اصلی و دقیق را برای درک چگونگی اتخاذ تصمیمهای خطمشی و استراتژی، نظارت بر تأثیرات آنها، و پیشنهاد چگونگی تصمیمگیری ارائه میکند. بهبود یافته.
این مجله کل بخش حمل و نقل از جمله همه حالت ها را پوشش می دهد: هوایی، دریایی، شهری، بین شهری، اقتصاد حمل و نقل داخلی و بین المللی، مسائل مربوط به سیاست و استراتژی و غیره. نگرانی های سیاست و استراتژی در حمل و نقل گسترده است و ایمنی، کارایی، توسعه اقتصادی، زیرساخت ها را پوشش می دهد. محیط زیست، انرژی، کاربری زمین، برابری و دسترسی.
انتظار می رود که مقالات دارای ارتباط خط مشی و استراتژی روشنی باشند تا سیاست ها و استراتژی های حمل و نقل را با استفاده از روش های پژوهشی به روز (هم کمی و هم کیفی) تحلیل/ارزیابی کنند. همچنین از مقالاتی استقبال میشود که بر درک ماهیت و تأثیرات مؤثر بر تغییر سیاست و استراتژی، از جمله محدودیتهای فنی، نگرشی، نهادی، ساختاری و سیاسی، از جمله مواردی که تحلیل مقایسهای ارائه میدهند، استقبال میشود. مقالاتی که فقط بر توسعه روششناختی تمرکز میکنند بدون تمرکز و ارتباط مشخص در سیاست مورد توجه قرار نخواهند گرفت. با این حال، ما از مقالات خط مشی کیفی که بر اساس متن نوشته شده اند، و مشارکت های واضحی بیش از آنچه در ادبیات وجود دارد، و/یا به طور گسترده در سایر حوزه های قضایی قابل استفاده هستند، استقبال می کنیم. (اگر نویسنده(های) از مواضع خط مشی خاصی بدون ارائه چارچوبی دقیق از تجزیه و تحلیل حمایت کنند، مقالات کیفی در نظر گرفته نمی شوند.) مقالاتی که کاملاً بر مطالعات موردی فردی تمرکز دارند برای مجله خواهر ما مطالعات موردی در سیاست حمل و نقل مناسب تر هستند.
انواع کاغذ:
مقالات کامل: مقالات معمولاً نباید بیش از 8000 کلمه باشند. نویسندگان مسئول اطمینان از صحت تمام نسخههای خطی (اعم از اصلی یا اصلاحشده) قبل از ارسال نهایی هستند. دستنوشته ها باید به صورت آنلاین از طریق مدیر تحریریه ارسال شوند. ارسال های اولیه ممکن است از طریق رویکرد "My Paper My Way" ارسال شود، اما پذیرش نهایی نیاز به تکمیل استاندارد Elsevier دارد.
موارد کوتاهتر: موارد کوتاهتر بین 1500 تا 2500 کلمه نیز مورد استقبال قرار می گیرد. اینها می توانند به شکل یک مقاله موضوعات موضوعی باشند، که امکان بیان عقاید مستدل را فراهم می کند که ممکن است باعث ایجاد بحث شود. چنین مقالاتی باید به وضوح نشان دهند که این بحث چگونه با ادبیات مرتبط است و چرا برای بخش قابل توجهی از خوانندگان جهانی موضوعیت دارد. این بخش همچنین از گزارش هایی در مورد پیشرفت های قابل توجه از کنفرانس ها و سمینارها استقبال می کند. ویراستاران ممکن است از سایر مفسران به چنین مقالاتی پاسخ دهند. مقاله با فرم کوتاه تر برای توصیف پروژه های تحقیقاتی مناسب نیست.
مسائل ویژه: از پیشنهادات برای مسائل ویژه استقبال می شود. پیشنهادها باید شامل مجموعه ای واضح از اهداف و تعداد مقالات و نویسندگان احتمالی باشد. همه مقالات در شماره های ویژه با همان استانداردی که مقالات ارائه شده عادی ارجاع داده می شوند.
مدعو: آژانس های دولتی محلی، ملی و بین المللی و مشاوران آنها، مسئول اجرای سیاست حمل و نقل. دانشگاهیان و محققان درگیر در تدریس و تحلیل؛ مدیران و تحلیلگران در صنایع حمل و نقل مسئول تدوین و ارزیابی استراتژی. فعالان بخش داوطلبانه، موسسات خیریه و گروه های مبارزاتی؛ دانشجویان مطالعات حمل و نقل، اقتصاد، مطالعات بازرگانی، مهندسی، جغرافیا، برنامه ریزی، جامعه شناسی و مطالعات محیطی