تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI نوامبر ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم آذر ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Transportation Research Part D-transport And Environment



Transportation Research Part D-transport And Environment

انگلستان
کشور
۵٫۴۹۵
Impact Factor
۶٫۲۲۹
پنج ساله Impact Factor
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی)
1361-9209
ISSN
1879-2340
e-ISSN
1996 تا کنون
مدت فعالیت
Elsevier
ناشر
www.journals.elsevier.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه های استنادی SCIE و SSCI ثبت شده است علاوه بر آن در پایگاه داده Current Contents مجلات ISI در دو دسته بندی ثبت شده است. این دسته بندی ها عبارتند از:
  • Engineering, Computing & Technology
  • Social And Behavioral Sciences
یکی دیگر از پایگاه داده های مهم مجلات ISI، پایگاه داده ESI (لبه فناوری) است که این مجله در این پایگاه داده نیز ثبت شده است این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Transportation Research Part D: Transport and Environment ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

تحقیقات حمل و نقل قسمت D: حمل و نقل و محیط زیست مقالات تحقیق و بررسی اصلی را در مورد اثرات زیست محیطی حمل و نقل، پاسخ های سیاستی به این تأثیرات، و پیامدهای آنها برای طراحی، برنامه ریزی و مدیریت سیستم های حمل و نقل منتشر می کند. تمام جنبه های تعامل بین حمل و نقل و محیط زیست، از تأثیرات محلی گرفته تا تأثیرات جهانی را پوشش می دهد. همه تأثیرات، از جمله تأثیرات بر رفتار سفر، کیفیت هوا، اکوسیستم، آب و هوای جهانی، بهداشت عمومی، کاربری زمین، توسعه اقتصادی و کیفیت زندگی در نظر گرفته شده است.
این مجله از ارسال مقالات تحقیقاتی در مورد انواع روش های حمل و نقل دعوت می کند. این شامل حمل و نقل دریایی و هوایی و همچنین تمام روش های حمل و نقل زمینی می شود. مقالاتی که با پایداری و انعطاف‌پذیری سیستم حمل‌ونقل و زیرساخت‌های آن و همچنین تأثیرات تغییر اقلیم بر شهرها، مناطق و شبکه‌ها سروکار دارند، استقبال می‌شود.
تاکید این مجله بر یافته های تجربی و پاسخ های سیاستی با ماهیت نظارتی، برنامه ریزی، فنی یا مالی است. مقالات عمدتاً مبتنی بر سیاست هستند و باید مرتبط و کاربردی باشند و همچنین برای خوانندگان طیف گسترده ای از رشته ها قابل دسترسی باشند. هیچ محدودیت انضباطی برای کار در نظر گرفته نمی‌شود و از ارسال‌های بین رشته‌ای استقبال می‌شود. به همین ترتیب، این مجله در جهت گیری خود کاملاً بین المللی است و از کشورهای در حال توسعه اقتصادی و همچنین از نظر اقتصادی پیشرفته تر دعوت به همکاری می کند. ارسال‌ها نباید در درجه اول تمرین‌های مدل‌سازی باشند، بلکه دارای یک حوزه سیاست‌محور روشن باشند که به بررسی تأثیرات و راه‌حل‌هایی برای بهبود نتایج زیست‌محیطی می‌پردازد.
ما خوشحالیم که تشکیل بخش جدیدی از تحقیقات حمل و نقل D را با تمرکز بر بلایا و تاب آوری اعلام کنیم. این بخش توسط کارل کیم (دانشگاه هاوایی)، جان رنه (دانشگاه فلوریدا آتلانتیک) و برایان ولشون (دانشگاه ایالتی لوئیزیانا) ویرایش خواهد شد. حمل و نقل نقش مهمی در تاب آوری جوامع ایفا می کند. بلایا رویدادهای غیرمنتظره و با احتمال کم هستند که می توانند ظرفیت سیستم ها را برای عملکرد و ارائه خدمات حیاتی برای حمایت از سلامت انسان، کیفیت محیط زیست و معیشت اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر قرار دهند. سیستم های حمل و نقل برای واکنش موثر در بلایا، امداد، بازیابی و کاهش ضروری هستند. امدادگران اضطراری باید بتوانند به سرعت به صحنه های فاجعه سفر کنند. خانوارها، شرکت‌ها و آژانس‌های حمل‌ونقل باید برنامه‌های تخلیه و سرپناهی را که شامل مدیریت حالت‌ها، وسایل نقلیه، جاده‌ها و سیستم‌های مختلف برای تضمین ایمنی و امنیت باشد، ایجاد و اجرا کنند. سیستم‌های حمل‌ونقل باید در ارزیابی‌های ریسک و آسیب‌پذیری، پروژه‌های بازیابی و بازسازی، و تلاش‌های بلندمدت برای برنامه‌ریزی، طراحی و مهندسی تاسیسات و جوامع انعطاف‌پذیر ادغام شوند. سیستم‌های حمل‌ونقل به‌عنوان بافت همبند عمل می‌کنند که هم منابع داخلی و هم منابع خارجی مرتبط با واکنش و بازیابی بلایا را به هم مرتبط می‌کند.
این بخش از تحقیقات حمل‌ونقل D بر اساس توانایی‌ها و علایق ویژه محققان حمل‌ونقل از رشته‌های مختلف در سراسر جهان است تا به روش‌های حیاتی که در آن علم حمل‌ونقل و نظریه‌ها، روش‌ها و ابزارهای حمایتی می‌توانند برای افزایش انعطاف‌پذیری اجتماعی به کار گرفته شوند، بپردازد. در برابر همه خطرات، اعم از طبیعی و مصنوعی. علاوه بر طیف گسترده ای از مخاطرات طبیعی از جمله ژئوفیزیک و آب و هواشناسی، این بخش همچنین حوادث صنعتی، حوادث آبشاری (که در آن یک خطر مانند زلزله می تواند باعث انتشار سموم و مواد مضر در محیط شود) را پوشش می دهد. ، و اقدامات عمدی خرابکارانه یا تروریستی. در هر یک از این بلایا و شرایط اضطراری، حمل و نقل نقش بسزایی دارد. مفاهیم اصلی مانند مدل‌سازی تقاضای سفر، پیش‌بینی رویدادهای نادر، تحلیل‌های مبتنی بر فعالیت، نظارت بر عملکرد سیستم، بهینه‌سازی در طول زمان و مکان، انتخاب حالت، تحلیل شبکه، مدل‌سازی مکانی و بسیاری از روش‌های دیگر موضوعات مناسب برای این بخش هستند.
اهداف و دامنه قسمت D مکمل مجلات دیگر در سری تحقیقات حمل و نقل است. این شامل تحقیقات حمل و نقل بخش A: سیاست و عمل، بخش B: روش شناختی و بخش C: فناوری های نوظهور، بخش E: بررسی لجستیک و حمل و نقل، و بخش F: روانشناسی و رفتار ترافیک است. مجموعه کامل منسجم ترین و جامع ترین مرجع تحقیقات کنونی در علم حمل و نقل را تشکیل می دهد. مقالات ارسالی مناسب تر برای سایر مجلات این مجموعه پذیرفته نمی شوند.

فراخوان مقاله

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۴

اشتراک طلایی تهیه کنید


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید