نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | نوامبر ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Transportation Research Part D-transport And Environment
انگلستان | کشور |
۵٫۴۹۵ | Impact Factor |
۶٫۲۲۹ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
1361-9209 | ISSN |
1879-2340 | e-ISSN |
1996 تا کنون | مدت فعالیت |
Elsevier | ناشر |
www.journals.elsevier.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Transportation Research Part D: Transport and Environment ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
تحقیقات حمل و نقل قسمت D: حمل و نقل و محیط زیست مقالات تحقیق و بررسی اصلی را در مورد اثرات زیست محیطی حمل و نقل، پاسخ های سیاستی به این تأثیرات، و پیامدهای آنها برای طراحی، برنامه ریزی و مدیریت سیستم های حمل و نقل منتشر می کند. تمام جنبه های تعامل بین حمل و نقل و محیط زیست، از تأثیرات محلی گرفته تا تأثیرات جهانی را پوشش می دهد. همه تأثیرات، از جمله تأثیرات بر رفتار سفر، کیفیت هوا، اکوسیستم، آب و هوای جهانی، بهداشت عمومی، کاربری زمین، توسعه اقتصادی و کیفیت زندگی در نظر گرفته شده است.
این مجله از ارسال مقالات تحقیقاتی در مورد انواع روش های حمل و نقل دعوت می کند. این شامل حمل و نقل دریایی و هوایی و همچنین تمام روش های حمل و نقل زمینی می شود. مقالاتی که با پایداری و انعطافپذیری سیستم حملونقل و زیرساختهای آن و همچنین تأثیرات تغییر اقلیم بر شهرها، مناطق و شبکهها سروکار دارند، استقبال میشود.
تاکید این مجله بر یافته های تجربی و پاسخ های سیاستی با ماهیت نظارتی، برنامه ریزی، فنی یا مالی است. مقالات عمدتاً مبتنی بر سیاست هستند و باید مرتبط و کاربردی باشند و همچنین برای خوانندگان طیف گسترده ای از رشته ها قابل دسترسی باشند. هیچ محدودیت انضباطی برای کار در نظر گرفته نمیشود و از ارسالهای بین رشتهای استقبال میشود. به همین ترتیب، این مجله در جهت گیری خود کاملاً بین المللی است و از کشورهای در حال توسعه اقتصادی و همچنین از نظر اقتصادی پیشرفته تر دعوت به همکاری می کند. ارسالها نباید در درجه اول تمرینهای مدلسازی باشند، بلکه دارای یک حوزه سیاستمحور روشن باشند که به بررسی تأثیرات و راهحلهایی برای بهبود نتایج زیستمحیطی میپردازد.
ما خوشحالیم که تشکیل بخش جدیدی از تحقیقات حمل و نقل D را با تمرکز بر بلایا و تاب آوری اعلام کنیم. این بخش توسط کارل کیم (دانشگاه هاوایی)، جان رنه (دانشگاه فلوریدا آتلانتیک) و برایان ولشون (دانشگاه ایالتی لوئیزیانا) ویرایش خواهد شد. حمل و نقل نقش مهمی در تاب آوری جوامع ایفا می کند. بلایا رویدادهای غیرمنتظره و با احتمال کم هستند که می توانند ظرفیت سیستم ها را برای عملکرد و ارائه خدمات حیاتی برای حمایت از سلامت انسان، کیفیت محیط زیست و معیشت اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر قرار دهند. سیستم های حمل و نقل برای واکنش موثر در بلایا، امداد، بازیابی و کاهش ضروری هستند. امدادگران اضطراری باید بتوانند به سرعت به صحنه های فاجعه سفر کنند. خانوارها، شرکتها و آژانسهای حملونقل باید برنامههای تخلیه و سرپناهی را که شامل مدیریت حالتها، وسایل نقلیه، جادهها و سیستمهای مختلف برای تضمین ایمنی و امنیت باشد، ایجاد و اجرا کنند. سیستمهای حملونقل باید در ارزیابیهای ریسک و آسیبپذیری، پروژههای بازیابی و بازسازی، و تلاشهای بلندمدت برای برنامهریزی، طراحی و مهندسی تاسیسات و جوامع انعطافپذیر ادغام شوند. سیستمهای حملونقل بهعنوان بافت همبند عمل میکنند که هم منابع داخلی و هم منابع خارجی مرتبط با واکنش و بازیابی بلایا را به هم مرتبط میکند.
این بخش از تحقیقات حملونقل D بر اساس تواناییها و علایق ویژه محققان حملونقل از رشتههای مختلف در سراسر جهان است تا به روشهای حیاتی که در آن علم حملونقل و نظریهها، روشها و ابزارهای حمایتی میتوانند برای افزایش انعطافپذیری اجتماعی به کار گرفته شوند، بپردازد. در برابر همه خطرات، اعم از طبیعی و مصنوعی. علاوه بر طیف گسترده ای از مخاطرات طبیعی از جمله ژئوفیزیک و آب و هواشناسی، این بخش همچنین حوادث صنعتی، حوادث آبشاری (که در آن یک خطر مانند زلزله می تواند باعث انتشار سموم و مواد مضر در محیط شود) را پوشش می دهد. ، و اقدامات عمدی خرابکارانه یا تروریستی. در هر یک از این بلایا و شرایط اضطراری، حمل و نقل نقش بسزایی دارد. مفاهیم اصلی مانند مدلسازی تقاضای سفر، پیشبینی رویدادهای نادر، تحلیلهای مبتنی بر فعالیت، نظارت بر عملکرد سیستم، بهینهسازی در طول زمان و مکان، انتخاب حالت، تحلیل شبکه، مدلسازی مکانی و بسیاری از روشهای دیگر موضوعات مناسب برای این بخش هستند.
اهداف و دامنه قسمت D مکمل مجلات دیگر در سری تحقیقات حمل و نقل است. این شامل تحقیقات حمل و نقل بخش A: سیاست و عمل، بخش B: روش شناختی و بخش C: فناوری های نوظهور، بخش E: بررسی لجستیک و حمل و نقل، و بخش F: روانشناسی و رفتار ترافیک است. مجموعه کامل منسجم ترین و جامع ترین مرجع تحقیقات کنونی در علم حمل و نقل را تشکیل می دهد. مقالات ارسالی مناسب تر برای سایر مجلات این مجموعه پذیرفته نمی شوند.