نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Virtual Reality
انگلستان | کشور |
۵٫۰۹۵ | Impact Factor |
۵٫۵۲۱ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1359-4338 | ISSN |
1434-9957 | e-ISSN |
1995 و 1998 تا 2000 و 2002 و 2004 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
این مجله که در سال 1995 تأسیس شد، تحقیقات اصلی را در زمینه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ترکیبی منتشر می کند که جامعه را شکل می دهد و به آن اطلاع می دهد. ماهیت چند رشته ای این رشته به این معنی است که ارسال ها در طیف گسترده ای از موضوعات از جمله، اما نه محدود به موارد زیر، مورد استقبال قرار می گیرند: مطالعات تحقیقاتی اصلی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و تجسم در زمان واقعی، گرافیک، و برنامه های کاربردی توسعه و ارزیابی سیستم ها. ابزارها، تکنیکها و نرمافزارهایی که این زمینه را پیش میبرند، از جمله: فناوریهای نمایشگر، از جمله نمایشگرهای نصب شده روی سر، شبیهسازها، و نمایشگرهای غوطهور. و ابزارهای پوشیدنی فناوریهای ردیابی، ضبط حرکت، صدای فضایی سهبعدی، بوی مجازی، و طعم مجازی VR/AR/MR در پزشکی، از جمله آموزش، شبیهسازی جراحی، توانبخشی و مدلسازی بافت/ارگان. کاربردها و مطالعات تاثیرگذار و اصلی کاربرد VR/AR/MR در زمینه هایی مانند تولید، تجارت، ارتباطات راه دور، هنر، آموزش، طراحی، سرگرمی و دفاع.تحقیق نشان دهنده تکنیک ها و رویکردهای جدید برای طراحی، ساخت و ارزیابی سیستم های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مطالعات پژوهشی اولیه این مجله با ارزیابی جنبههای اجتماعی، اخلاقی، دادهها یا حقوقی VR/AR/MRT برای تکمیل مقالات تحقیقاتی اصلی، از مقالاتی استقبال میکند که آخرین بررسیهای مربوط به جنبههای خاص VR/MR/AR را ارائه میکنند. چنین مقالاتی باید دقیق بوده و منبع ارزشمندی برای محققین و دست اندرکاران باشد. مخاطبان این مجله شامل کسانی است که در دانشگاه و صنعت تحقیق می کنند و توسعه دهندگان و کاربران برنامه ها. از آنجایی که ممکن است خوانندگان با تمام جنبه های یک موضوع خاص که مورد بحث قرار می گیرد آشنا نباشند، تأکید بر مقالات واضح، خوش نوشته و در دسترس است که برای مخاطبان چند رشته ای جذاب باشد.