نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Vocations And Learning
هلند | کشور |
۱٫۸۰۴ | Impact Factor |
۲٫۱۰۲ | پنج ساله Impact Factor |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
1874-785X | ISSN |
1874-7868 | e-ISSN |
2009 تا کنون | مدت فعالیت |
Springer Nature | ناشر |
www.springer.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
حرفه و یادگیری: Studies in Vocational and Professional Education یک مجله بین المللی با داوری همتا است که انجمنی را برای دست نوشته های کاملاً مفهومی و با دقت آماده شده فراهم می کند که زمینه وسیعی از یادگیری حرفه ای را ارائه می دهد. دامنه ژورنال و تمرکز آن بر یادگیری حرفهای شامل یادگیری حرفهای و حرفهای است، البته از طریق طیف بسیار متنوعی از تنظیمات (مانند کالجهای حرفهای، مدارس، دانشگاهها، محلهای کار، محیطهای خانگی، ارگانهای داوطلبانه و غیره) که در آن رخ میدهد. این تنها مجله واقعاً بینالمللی است که بر یادگیری حرفهای تمرکز میکند، زیرا شامل فعالیتهایی میشود که شامل آموزش حرفهای و آموزش حرفهای در اشکال مختلف آنها در سطح بینالمللی است.
حرفه و یادگیری با هدف:
افزایش سهم پژوهش و بورس تحصیلی در سیاست آموزش حرفه ای و حرفه ای؛
حمایت از توسعه مفهوم(های) یادگیری و آموزش حرفه ای و حرفه ای؛
بهبود کیفیت تمرین در یادگیری و آموزش حرفه ای و حرفه ای؛ و جایگاه این رشته ها را به عنوان بخش هایی با اهداف، آموزش ها و برنامه های درسی مهم خود تقویت و حمایت کند.
مشاغل و یادگیری: مطالعات در آموزش حرفه ای و حرفه ای ارائه کمک های با کیفیت بالا را از طیف گسترده ای از رشته ها، و همچنین مواردی که از مرزهای انضباطی عبور می کنند، در پرداختن به مسائل مرتبط با آموزش حرفه ای و حرفه ای تشویق می کند. در نظر گرفته شده است که مشارکتهای مربوط به رشتههای اصلی (مانند روانشناسی، فلسفه، جامعهشناسی، انسانشناسی، تاریخ، مطالعات فرهنگی، مطالعات کار، روابط صنعتی و اقتصاد) بهعنوان تلاقی و ترکیبی با و در میان این سنتهای انضباطی ارائه شود. این مشارکتها میتواند شامل مقالاتی باشد که گزارشهای مبتنی بر تجربی، بحثهای دیدگاههای نظری یا مرور ادبیات در مورد یادگیری حرفهای را ارائه میدهند. علاوه بر این، کتاب ها، گزارش ها و سیاست های مرتبط با یادگیری حرفه ای نیز بررسی خواهند شد.
موضوعاتی که از طریق مشارکت در مجله پیشنهادی پرداخته می شود ممکن است شامل موارد زیر باشد، اما محدود به موارد زیر نخواهد بود:
برنامه درسی و شیوه های آموزشی برای یادگیری حرفه ای
نقش و ماهیت دانش در یادگیری حرفه ای
ماهیت حرفه، تمرین حرفه ای و یادگیری
رابطه بین زمینه و یادگیری در محیط های حرفه ای
ماهیت و نقش آموزش حرفه ای
ماهیت اهداف برای یادگیری حرفه ای
جلوه های مختلف و تحلیل های تطبیقی آموزش حرفه ای، اهداف و شکل گیری آنها
آموزش سازمانی
تحول در یادگیری و آموزش حرفه ای در طول زمان و مکان
تجزیه و تحلیل عملکرد آموزشی در یادگیری و آموزش حرفه ای
تجزیه و تحلیل سیاست های یادگیری و آموزش حرفه ای
مقایسه بین المللی یادگیری و آموزش حرفه ای
ارزیابی انتقادی از سیاست ها، شیوه ها و ابتکارات معاصر
مطالعات تدریس و یادگیری در آموزش حرفه ای
رویکردهای یادگیری حرفه ای در محیط های غیر کاری و در کار بدون مزد
یادگیری در طول زندگی کاری
روابط بین یادگیری حرفه ای و الزامات و مفاهیم اقتصادی و آژانس های ملی و فراملی و سیاست های آنها.