تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Childhood And Philosophy


برزیل
کشور
2525-5061
ISSN
1984-5987
e-ISSN
2018 تا کنون
مدت فعالیت
State Univ of Rio de Janeiro - Center of Childhood and Philosophy Studies
ناشر
www.e-publicacoes.uerj.br
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی ESCI ثبت شده است ورود به این نمایه به این معنی است که از نظر بررسی کنندگان، مجله مذکور فاقد شروط لازم از نظر تاثیرگذاری است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله بررسی تفاوت میان نمایه های ESCI و SCIE توصیه می شود. این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

اهداف مجله

کودکی و فلسفه مجله‌ای است که حداقل از زمانی که سقراط در پناهگاه بی‌نظیر (حداقل برای ما) قرن پنجم قبل از میلاد پولیس نشست و رشته‌ای را پایه‌گذاری کرد، در انتظار تولد بود. تصور مجله بسیار دیرتر، در ملاقات تاریخی سرنوشت‌ساز بین آموزش دوران کودکی و فلسفه نهفته است. شکل آموزش ناشی از قدرت انضباطی از دیرباز دشمن دوران کودکی و فلسفه بوده است. به همین ترتیب، فیلسوفان «حرفه‌ای» یا «واقعی» معمولاً با این پیشنهاد که بچه‌ها توانایی فلسفه‌ورزی دارند، تمسخر می‌کنند. ما بر این باوریم که دغدغه کودکان در حال انجام فلسفه، جدایی ناپذیر از اشتغال به دوران کودکی است. این مبنای خود را از مشاهده این نکته بدست می‌آورد که بسیاری از بزرگسالان - و به‌ویژه هم بزرگسالانی که در مدارس به بچه‌ها آموزش می‌دهند و هم فیلسوفان حرفه‌ای - به نظر می‌رسد در بیشتر موارد یا نادیده گرفته می‌شوند و یا به‌سرعت ظرفیت تفکر فلسفی کودکان را انکار می‌کنند. این به دلیل این واقعیت که فکر کردن کودکانی که در حال انجام فلسفه هستند، به معنای بازتعریف خود فلسفه است، عمیقاً پیچیده است. بنابراین، گفتن چیزهای بدیهی کافی نیست - اینکه بچه ها نمی توانند مانند ما به فلسفه بپردازند. فکر کردن به کودکانی که به فلسفه می پردازند نیز نیازمند بازتعریف خود دوران کودکی است. این هر دوی این بازتعریف‌ها هستند که در رابطه‌ی chiasmic گرفتار شده‌اند، که این مجله به دنبال کشف آنهاست. و این کاوش حداقل یکی از ابعاد اساسی گروه فیلسوفان و مربیانی است که شورای بین المللی تحقیقات فلسفی با کودکان را تشکیل می دهند. ICPIC در حال حاضر سابقه طولانی دارد، که با یک کلیک در www.icpic.org است، و دوران کودکی و فلسفه طوری طراحی شده است که به عنوان یکی از صداهای متعدد آن عمل کند.


برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید