نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Classroom Discourse
انگلستان | کشور |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
1946-3014 | ISSN |
1946-3022 | e-ISSN |
2015 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Classroom Discourse ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
2019 CiteScore: 2.9- values from Scopus Classroom Discourse یک مجله بینالمللی با بازبینی همتا است که انجمنی را فراهم میکند که در آن تحقیقات از رشتههای زبان و آموزش را میتوان ترکیب کرد. این مجله بر تحقیقاتی متمرکز است که گفتمان و تعامل را در محیطهایی در نظر میگیرد که در آن فعالیت عمداً برای ترویج یادگیری سازماندهی شده است. در حالی که بیشتر مقالات بر گفتمان کلاسهای درس تمرکز میکنند، برخی دیگر تحقیقی را در محیطهای غیررسمیتر و طبیعتگرایانهتر گزارش میکنند که در آن، در حالی که یادگیری مطمئناً هنوز در حال انجام است، در فضای معمولی و «سنتی» کلاس درس رخ نمیدهد. مثالها ممکن است شامل آموزشهای آنلاین، تعاملات همتا و همتا در کار در حال انجام، و گفتگو بین «مربی و کارآموز» در زمینه محل کار باشد. به منظور پرداختن به طیفی از پدیدههای شناسایی شده در تفاسیر گسترده مجله از هر دو «کلاس» و «گفتمان»، مشارکتهایی از طیف وسیعی از دیدگاههای نظری و روشهای تحقیق دعوت شده است. بنابراین، از مقالاتی استقبال میشود که از دیدگاههایی مانند روششناسی قومی، تحلیل گفتگو، روانشناسی گفتمانی، تحلیل چندوجهی، زبانشناسی کارکردی سیستمی، نظریه ژانر، مطالعات روی «صدا»، مطالعات هویت، تحلیل گفتمان انتقادی (CDA)، نظریه اجتماعی فرهنگی، فرهنگی-تاریخی استفاده میکنند. نظریه فعالیت، اجتماعات عمل، مردمنگاری زبانی و انسانشناسی زبانی، و تحلیل گفتمان پساساختارگرا. این مجله از محققانی که در هر محیط آموزشی، در هر موضوعی، در هر سطح آموزشی و در هر نقطه از جهان کار می کنند، دعوت به همکاری می کند. گزارش کار در مورد تحقیقات بین المللی و بین رشته ای به ویژه مورد استقبال قرار می گیرد. خط مشی بررسی همتایان: همه مقالات پژوهشی این مجله بر اساس غربالگری اولیه ویراستار و داوری ناشناس توسط حداقل دو داور ناشناس، تحت بررسی دقیق همتایان قرار گرفته اند. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.