نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | ژانویه ۲۰۲۴ |
ISI | آپریل ۲۰۲۴ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | مارس ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | آذر ۱۴۰۱ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | فوریه ۲۰۲۴ |
Computer Science Education
انگلستان | کشور |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم نهایی) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
0899-3408 | ISSN |
1744-5175 | e-ISSN |
1988 تا 1995 و 1999 و 2002 و 2004 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
آموزش علوم کامپیوتر مقالاتی با کیفیت بالا با تمرکز ویژه بر آموزش و یادگیری در رشته محاسبات منتشر می کند. این مجله به دنبال مشارکت های جدیدی است که در دسترس و مورد علاقه محققان و پزشکان باشد. ما از فراگیران در تمام سنین و در هر دو زمینه یادگیری کلاسی و خارج از کلاس دعوت می کنیم. ما از ارسالهایی استقبال میکنیم که در ادبیات تحقیق آموزش محاسبات قرار دارند و از نظریهها و روشهای تحقیق متنوعی استفاده میکنند، از جمله آنهایی که از حوزههای مرتبط مانند روانشناسی آموزشی، علوم شناختی، و علوم یادگیری وام گرفتهاند. مقالات ممکن است کار را در مقیاس های مختلف ارائه دهند، از تحقیقات در مقیاس کوچک مبتنی بر آزمایشگاه تا مداخلات کلاس درس گرفته تا سیاست های ملی/بین المللی یا تحلیل های اجرایی. این مجله به هیچ یک از گرایش های پژوهشی اختصاص ندارد. این روش از انواع روشها، به عنوان مثال، کار کمی، کیفی، تجربی، موردی، محاسباتی یا روشهای ترکیبی استقبال میکند، تا زمانی که این روشها بهطور دقیق به سؤالات مطرحشده توسط نویسندگان بپردازند. موضوعات مورد علاقه عمومی برای خوانندگان ما: • تحقیق در مورد یادگیری نمادها و ابزارهای برنامه نویسی رایانه، از جمله محیط های برنامه نویسی بصری، مبتنی بر بلوک و سایر محیط های کدنویسی مبتنی بر متن که توسط افراد تازه کار استفاده می شود. • تحقیقات مبتنی بر طراحی در مورد توسعه و ارزیابی ابزارهای پشتیبانی شده توسط رایانه یا فناوری آموزشی برای آموزش و یادگیری مفاهیم محاسبات • رویکردهای آموزشی مبتنی بر شواهد برای علوم کامپیوتر در زمینه های آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی • تلاش برای گسترش مشارکت در محاسبات در همه سطوح • تحقیق در مورد ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آموزش محاسباتی • ملاحظات اولیه دوران کودکی در مورد محتوای آموزشی محاسباتی • تحقیق در مورد تفکر محاسباتی، از جمله مطالعات "بدون برق" و اشکال روزمره استدلال محاسباتی • نقش محاسبات در جنبش بزرگتر Maker (یعنی ساخت محاسباتی) • رباتیک، محاسبات- مهندسی فعال و سایر اشکال محاسبات فیزیکی • Implem مبتنی بر طراحی تحقیق در مورد افزایش برنامه های درسی محاسبات دولتی یا ملی • دانش محتوای آموزشی CS و آموزش مربیان محاسبات پیش از خدمت و ضمن خدمت برای فراگیران در تمام سنین • مطالعات محل کار در مورد ادامه تحصیل برای متخصصان محاسبات بزرگسالان • مدارس کدنویسی، بوت کمپ، و دیگر محیطهای آموزشی غیر سنتی انواع ارسالها: نسخههای خطی اصلی ارسال شده به مجله معمولاً بین 8000 تا 10000 کلمه بدون ارجاع هستند و میتوانند در یکی از دو دسته ساخته شوند: • مطالعات تجربی: از لحاظ نظری مبتنی بر مبنای نظری و کار تجربی با دقت توصیف شده با کاربرد مناسب. روشهای تحقیق برای کشف سؤالات تحقیقی خاص در یک زمینه واضح و روشن. • مرور مقالات: کاری که مجموعه ای از ادبیات موجود مرتبط با حوزه آموزش محاسبات را به منظور کشف بینش های جدید یا شناسایی فرصت های تحقیقاتی آینده ترکیب و تفسیر می کند. استفاده از روش های سیستماتیک یا متاآنالیز مورد نیاز نیست، اما باید در هنگام استفاده به وضوح توضیح داده شود. خط مشی بررسی همتایان: همه مقالات پژوهشی این مجله بر اساس غربالگری اولیه ویراستار و داوری ناشناس توسط حداقل دو داور ناشناس، تحت بررسی دقیق همتایان قرار گرفته اند. نویسندگان می توانند انتخاب کنند که دسترسی آزاد طلایی را در این مجله منتشر کنند. برای اطلاعات در مورد نحوه ارسال مقاله خود، دستورالعمل های نویسندگان را بخوانید.