تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus ژانویه ۲۰۲۴
ISI آپریل ۲۰۲۴
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals مارس ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد آذر ۱۴۰۱
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله فوریه ۲۰۲۴

Curriculum Journal



Curriculum Journal

انگلستان
کشور
0958-5176
ISSN
1469-3704
e-ISSN
1990 تا کنون
مدت فعالیت
Wiley-Blackwell
ناشر
bera-journals.onlinelibrary.wiley.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
این مجله در فهرست مجلات ISI وجود دارد و در نمایه استنادی ESCI ثبت شده است ورود به این نمایه به این معنی است که از نظر بررسی کنندگان، مجله مذکور فاقد شروط لازم از نظر تاثیرگذاری است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله بررسی تفاوت میان نمایه های ESCI و SCIE توصیه می شود. این مجله در لیست سالانه JCR ذکر شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته تخصصی زیر قرار دارند:

Scopus

آخرین بروز رسانی فوریه ۲۰۲۲

این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:

رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.

اهداف مجله

مجله درسی یک مجله بین‌المللی با داوری است که مشارکت‌های اصلی را در مطالعه تئوری برنامه درسی و همچنین شیوه‌های برنامه‌ریزی درسی منتشر می‌کند. این شامل مسائل مربوط به حاکمیت و توسعه خط مشی، یادگیری حرفه ای معلمان، ارزیابی و آموزش است، تا آنجا که به برنامه درسی مربوط می شود. هدف این مجله کمک به تجدید حوزه مطالعات برنامه درسی، غنی سازی گفتگوهای برنامه درسی و توانمندسازی متخصصان و دانش پژوهان برای درگیر شدن با موضوعات درسی است، بنابراین توجه به برنامه درسی را به طور محکم در قلب گفتمان آموزشی و عمل قرار می دهد.
این مجله از مقالاتی - پژوهشی و مقالات مروری اصلی - که:

به بحث ها و سنت های جهانی فعلی و تاریخی از چشم انداز پیچیده مطالعات برنامه درسی بپردازد
طرح سؤالات چالش برانگیز درسی از دیدگاه های مختلف، از جمله سؤالات بازتابی در مورد اینکه تحقیق برنامه درسی برای چه کسی و اهداف آن است، و سؤالات تاریخی، جامعه شناختی و سیاسی گسترده تر در مورد برنامه درسی.
از رویکردهای نظری و روش‌شناختی گوناگون استفاده می‌کنند
تمرکز بر محیط های آموزشی رسمی و غیررسمی در داخل و خارج از مدرسه (شامل سال های اولیه، مدارس ابتدایی و متوسطه، آموزش بیشتر، آموزش عالی و آموزش معلمان، آموزش و پرورش حرفه ای، آموزش اجتماعی، حرفه ها و آموزش مبتنی بر کار).

این مجله با تداوم سنت طولانی پیوند تحقیقات علمی و عمل مبتنی بر مدرسه، از مشارکت‌های متمرکز بر "مبانی" ساختار برنامه درسی، سازمان، توسعه، تصویب و ارزیابی در محیط‌های عملی استقبال می‌کند.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید