تفاوت تاریخ بروزرسانی در صورت داشتن اشتراک

نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۲
ISI مارس ۲۰۲۳
SCImago ژانویه ۲۰۲۰
ISI Open Access Journals دسامبر ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۲
لیست سیاه دانشگاه آزاد بهمن ۱۳۹۹
مجلات دارای زمان داوری ژانویه ۲۰۲۲
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش ژانویه ۲۰۲۲
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله ژانویه ۲۰۲۲
نمایه آخرین بروز رسانی
Scopus فوریه ۲۰۲۵
ISI فوریه ۲۰۲۵
SCImago می ۲۰۲۴
ISI Open Access Journals دسامبر ۲۰۲۴
لیست سیاه وزارت علوم اسفند ۱۴۰۳
لیست سیاه وزارت بهداشت فروردین ۱۴۰۳
لیست سیاه دانشگاه آزاد تیر ۱۴۰۲
مجلات دارای زمان داوری دسامبر ۲۰۲۴
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش دسامبر ۲۰۲۴
فراخوانهای مقاله مارس ۲۰۲۵
آمار دانلود مقالات هر مجله دسامبر ۲۰۲۴

Global Intellectual History



Global Intellectual History

انگلستان
کشور
اشتراک نقره ای تهیه کنید
زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه)
اشتراک نقره ای تهیه کنید
امکان پذیرش مقاله
2380-1883
ISSN
2380-1891
e-ISSN
2016 تا کنون
مدت فعالیت
Taylor & Francis
ناشر
www.tandfonline.com
سایت مجله

ISI

آخرین بروز رسانی مارس ۲۰۲۳
مجله در فهرست مجلات ISI نیست.

اهداف مجله

چگونه می توانیم تاریخ فکری را تعریف کنیم؟ در حال حاضر محققانی که خود را مورخ روشنفکر می‌نامند، یا علاقه‌مند به تاریخ فکری هستند، می‌توانند روی موضوعات مختلفی مانند تاریخ هویت، زمان و مکان، امپراتوری و نژاد، جنسیت و جنسیت، طبیعی و مردمی کار کنند. علم، بدن و کارکردهای آن، حرکت مردم و انتقال عقاید، تاریخ انتشار و تاریخ اشیا، تاریخ هنر و تاریخ کتاب، علاوه بر موضوعاتی که به طور سنتی با تاریخ فکری، نظریه سیاسی مرتبط است. ، اقتصاد سیاسی و روابط بین الملل. در حالی که مورخان روشنفکر در خط مقدم چرخش های کنونی جهانی، فراملی، تطبیقی، فضایی، بصری و بین المللی در حرفه تاریخی قرار دارند، تعریف آن همچنان مورد بحث است. جان بارو، اولین کسی که در بریتانیا به کرسی استادی در این زمینه دست یافت، تعریف قابل توجهی از تاریخ روشنفکری به عنوان فرآیند بازیابی «منظور مردم در گذشته از چیزهایی که می‌گفتند و این چیزها برای آنها «معنی» ارائه کرد. بارو هشدار داد که اغلب این‌طور است که «برچسب‌های دانشگاهی بهتر است به‌عنوان پرچم‌های راحتی در نظر گرفته شوند تا اسامی ذات». اما تعریف او احتمالاً بهترین تعریفی است که ما داریم، همانطور که استعاره هایی که او از مورخ روشنفکر به عنوان استراق سمع گفتگوهای گذشته، به عنوان مترجمی بین فرهنگ های قابل شناسایی امروز و فرهنگ های گذشته، و کاوشگری در حال مطالعه به کار برده است. دنیایی پر از فرضیات و باورهای بیگانه با خود ما. هویت سیال تاریخ فکری ممکن است موفقیت آن را توضیح دهد. مورخان روشنفکر را می توان در هر آکادمی و در هر کشوری در تعداد زیادی از دانشکده های هنر یافت. این امر به بحث در مورد عملکرد تاریخ فکری در عصر جهانی و به ویژه به رابطه بین تاریخ فکری و تاریخ جهانی منجر شده است. برای مثال، دیوید آرمیتاژ استدلال کرده است که تاریخ روشنفکری برای پرداختن به گسترده‌ترین ایده‌ها در بازه‌های زمانی طولانی و در میان فرهنگ‌ها بسیار مناسب است، و اصطلاح «تاریخ در ایده‌ها» را برای توصیف چنین کاری ابداع کرد. آرمیتاژ به این نکته اشاره می‌کند که این فرض که مورخان روشنفکر فقط با اپیزودهای ایدئولوژیک خاص در زمینه‌های محدود و دقیق سروکار دارند، اشتباه است، زیرا مورخان روشنفکر همیشه به تغییرات درازمدت علاقه داشته‌اند. در عین حال، و همانطور که مجموعه ویرایش شده Moyn و Sartori، World Intellectual History تأکید می کند، مورخان روشنفکر می توانند در ردیابی حرکت ایده ها و انتشار آنها، و دگرگونی ایده ها در سراسر مرزها و فرهنگ ها کمک کنند. نتیجه نباید بازگشت به مطالعه شخصیت هایی باشد که شهرت جهانی دارند، یعنی تمرکز بر قله های کوه و در عین حال غفلت از کوهپایه ها. مورخی که از این گناهان دوری کرده و آنچه را که می توان گفت الگویی برای مورخان روشنفکر علاقه مند به افکار جهانی نوشته است، جان پوکاک است. کتاب‌های بربریت و دین او انتقال عقاید در سراسر امپراتوری روم و تاریخچه آن‌ها پس از فروپاشی این امپراتوری را پوشش می‌دهد، که مستلزم ترجمه استدلال‌ها در سراسر سرزمین غول‌پیکر اوراسیا و مشارکت آن‌ها در سراسر جهان اقیانوس اطلس و همه سرزمین‌هایی است که شامل آن می‌شود. امپراتوری بریتانیا در پایان قرن هجدهم. پوکاک از مرزهای انضباطی سنتی عبور کرده است، بحث‌های گمشده‌ای را که از کشورها و قاره‌ها عبور کرده است، بازیابی می‌کند، و به دنبال توضیح معنای آنها برای نسل‌های جدید مردمی است که در اشکال ملی یا محدودتر تاریخ آموزش دیده‌اند. این حس گسترده تر از تاریخ فکری است که الهام بخش این مجله جدید است. تاریخ فکری به عنوان یک موضوع پیشرفت کرده است، زیرا به مردم مهارت هایی می دهد تا شخصیت های بیگانه را درک کنند، محصول فرهنگ ها و باورهایی که احتمالاً کاملاً در تضاد با خودشان بوده اند. مورخان روشنفکر می توانند بیاموزند که ارزش های متفاوتی را که در جوامعی که شیوه های زندگی آنها ممکن است با سبک زندگی ما در تضاد است، قدردانی کنند و متوجه شوند که منطق چنین ارزش هایی قابل توضیح است. مهمتر از همه، تاریخ فکری احتیاط را می آموزد، حسی از آینده های جایگزین بیان شده توسط بازیگران تاریخی، مکانیسم های انتقالی که آنها برای تحقق بخشیدن به آن آینده ها ایجاد کرده اند، و محدودیت های ظرفیت آنها برای بهبود و گاهی اوقات برای محافظت از جهان هایشان. با توجه به فقدان مرزهای انضباطی یا جغرافیایی برای موضوع تاریخ فکری که به طور سنتی انجام می شود، درست است که مجله ای ایجاد شود که دقیقاً این فضائل را در مقیاس جهانی تشویق کند. این مجله مقالاتی را تشویق می کند که از مرزهای انضباطی عبور می کنند، مقایسه ای و فراملی هستند، به جنبش های ایدئولوژیک بلندمدت و نقاط عطف مهم در تاریخ ایده ها، با رابطه بین ملت ها مربوط می شوند.

برای فرستادن دیدگاه باید وارد شوید