نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Global Intellectual History
انگلستان | کشور |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | زمان داوری مقاله(تصمیم اولیه) |
اشتراک نقره ای تهیه کنید | امکان پذیرش مقاله |
2380-1883 | ISSN |
2380-1891 | e-ISSN |
2016 تا کنون | مدت فعالیت |
Taylor & Francis | ناشر |
www.tandfonline.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Global Intellectual History ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q1 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
چگونه می توانیم تاریخ فکری را تعریف کنیم؟ در حال حاضر محققانی که خود را مورخ روشنفکر مینامند، یا علاقهمند به تاریخ فکری هستند، میتوانند روی موضوعات مختلفی مانند تاریخ هویت، زمان و مکان، امپراتوری و نژاد، جنسیت و جنسیت، طبیعی و مردمی کار کنند. علم، بدن و کارکردهای آن، حرکت مردم و انتقال عقاید، تاریخ انتشار و تاریخ اشیا، تاریخ هنر و تاریخ کتاب، علاوه بر موضوعاتی که به طور سنتی با تاریخ فکری، نظریه سیاسی مرتبط است. ، اقتصاد سیاسی و روابط بین الملل. در حالی که مورخان روشنفکر در خط مقدم چرخش های کنونی جهانی، فراملی، تطبیقی، فضایی، بصری و بین المللی در حرفه تاریخی قرار دارند، تعریف آن همچنان مورد بحث است. جان بارو، اولین کسی که در بریتانیا به کرسی استادی در این زمینه دست یافت، تعریف قابل توجهی از تاریخ روشنفکری به عنوان فرآیند بازیابی «منظور مردم در گذشته از چیزهایی که میگفتند و این چیزها برای آنها «معنی» ارائه کرد. بارو هشدار داد که اغلب اینطور است که «برچسبهای دانشگاهی بهتر است بهعنوان پرچمهای راحتی در نظر گرفته شوند تا اسامی ذات». اما تعریف او احتمالاً بهترین تعریفی است که ما داریم، همانطور که استعاره هایی که او از مورخ روشنفکر به عنوان استراق سمع گفتگوهای گذشته، به عنوان مترجمی بین فرهنگ های قابل شناسایی امروز و فرهنگ های گذشته، و کاوشگری در حال مطالعه به کار برده است. دنیایی پر از فرضیات و باورهای بیگانه با خود ما. هویت سیال تاریخ فکری ممکن است موفقیت آن را توضیح دهد. مورخان روشنفکر را می توان در هر آکادمی و در هر کشوری در تعداد زیادی از دانشکده های هنر یافت. این امر به بحث در مورد عملکرد تاریخ فکری در عصر جهانی و به ویژه به رابطه بین تاریخ فکری و تاریخ جهانی منجر شده است. برای مثال، دیوید آرمیتاژ استدلال کرده است که تاریخ روشنفکری برای پرداختن به گستردهترین ایدهها در بازههای زمانی طولانی و در میان فرهنگها بسیار مناسب است، و اصطلاح «تاریخ در ایدهها» را برای توصیف چنین کاری ابداع کرد. آرمیتاژ به این نکته اشاره میکند که این فرض که مورخان روشنفکر فقط با اپیزودهای ایدئولوژیک خاص در زمینههای محدود و دقیق سروکار دارند، اشتباه است، زیرا مورخان روشنفکر همیشه به تغییرات درازمدت علاقه داشتهاند. در عین حال، و همانطور که مجموعه ویرایش شده Moyn و Sartori، World Intellectual History تأکید می کند، مورخان روشنفکر می توانند در ردیابی حرکت ایده ها و انتشار آنها، و دگرگونی ایده ها در سراسر مرزها و فرهنگ ها کمک کنند. نتیجه نباید بازگشت به مطالعه شخصیت هایی باشد که شهرت جهانی دارند، یعنی تمرکز بر قله های کوه و در عین حال غفلت از کوهپایه ها. مورخی که از این گناهان دوری کرده و آنچه را که می توان گفت الگویی برای مورخان روشنفکر علاقه مند به افکار جهانی نوشته است، جان پوکاک است. کتابهای بربریت و دین او انتقال عقاید در سراسر امپراتوری روم و تاریخچه آنها پس از فروپاشی این امپراتوری را پوشش میدهد، که مستلزم ترجمه استدلالها در سراسر سرزمین غولپیکر اوراسیا و مشارکت آنها در سراسر جهان اقیانوس اطلس و همه سرزمینهایی است که شامل آن میشود. امپراتوری بریتانیا در پایان قرن هجدهم. پوکاک از مرزهای انضباطی سنتی عبور کرده است، بحثهای گمشدهای را که از کشورها و قارهها عبور کرده است، بازیابی میکند، و به دنبال توضیح معنای آنها برای نسلهای جدید مردمی است که در اشکال ملی یا محدودتر تاریخ آموزش دیدهاند. این حس گسترده تر از تاریخ فکری است که الهام بخش این مجله جدید است. تاریخ فکری به عنوان یک موضوع پیشرفت کرده است، زیرا به مردم مهارت هایی می دهد تا شخصیت های بیگانه را درک کنند، محصول فرهنگ ها و باورهایی که احتمالاً کاملاً در تضاد با خودشان بوده اند. مورخان روشنفکر می توانند بیاموزند که ارزش های متفاوتی را که در جوامعی که شیوه های زندگی آنها ممکن است با سبک زندگی ما در تضاد است، قدردانی کنند و متوجه شوند که منطق چنین ارزش هایی قابل توضیح است. مهمتر از همه، تاریخ فکری احتیاط را می آموزد، حسی از آینده های جایگزین بیان شده توسط بازیگران تاریخی، مکانیسم های انتقالی که آنها برای تحقق بخشیدن به آن آینده ها ایجاد کرده اند، و محدودیت های ظرفیت آنها برای بهبود و گاهی اوقات برای محافظت از جهان هایشان. با توجه به فقدان مرزهای انضباطی یا جغرافیایی برای موضوع تاریخ فکری که به طور سنتی انجام می شود، درست است که مجله ای ایجاد شود که دقیقاً این فضائل را در مقیاس جهانی تشویق کند. این مجله مقالاتی را تشویق می کند که از مرزهای انضباطی عبور می کنند، مقایسه ای و فراملی هستند، به جنبش های ایدئولوژیک بلندمدت و نقاط عطف مهم در تاریخ ایده ها، با رابطه بین ملت ها مربوط می شوند.